Arenal Volkanı ve Tabacon Kaplıcaları

Kosta Rika anlat anlat bitmez bir ülke. Her köşesi ayrı bir cevher… Bu nedenle Kosta Rika’da gezilecek yerleri ayrı ayrı anlatmak en güzeli.
Öncelikle Kosta Rika’ya hava yolu ile gelmek isterseniz en pratik yol başkent San Jose. Çünkü buraya pek çok şehirden direkt uçuş var. Ama bizim gibi uzun süreli bir Orta Amerika seyahati yapıyorsanız, Nikaragua’nın San Juan Del Sur şehrine uğrayıp, sörfçüleri izleyerek bir şeyler içtikten sonra Kosta Rika sınırına geçebilirsiniz. Hemen baştan uyarayım. Bu sınır Orta Amerika ülkeleri arasındaki en kalabalık sınır diyebilirim. Çünkü Nikaragua’da çok yüksek işsizlik olduğu için ve Nikaragualı çalışanlar Kosta Rika vatandaşlarına göre daha az ücrete razı oldukları için özellikle Kosta Rika’da Nikaragua sınırına yakın yerlerde çok sayıda Nikaragualı çalışan var. Haliyle bu kişiler sınırı epey meşgul ediyor.

Sınırı geçtiğiniz gibi ilk ulaştığınız kasaba kendi ile aynı adı taşıyan nehir etrafında kurulmuş Penas Blancas.

Bana mı öyle geldi emin değilim ama Kosta Rika’nın yeşili daha bir yeşil sanki. Hani böyle diri bir yeşili var.

Nikaragua’dan sınırdan geçip devam ettiğinizde Liberia yemek molası vermek için en ideal yer. Buradan devam ettiğinizde Arenal Gölü’ne parallel epey gidiyorsunuz. Halen aktif bir volkan olan Arenal Volkanı’nın eteklerinde yer alan bu göl çevresinde çok güzel ve bakımlı evler var. Burası aynı zamanda Amerikalı, Kanadalı ve biraz da Avrupalı zenginlerin  sayfiye yeriymiş. Havası ve iklimi çok güzel olduğundan buradan ev alıyorlkarmış. O nedenle bu bölgede yabancı nüfus da bir hayli fazla.

Bu bölgede kahve üretimi de oldukça yaygın. Hatta yol üzerinde küçük kahve satan standlar da görüyoruz.

Burası kuşlar için de bir cennet. Çevrede çok fazla değişik çeşitte kuş görüyoruz.

Arenal Gölü’ne parallel giderken yavaş yavaş güneş batıyor. Ortaya çıkan manzaralar çok etkileyici. Bu arada Arenal Gölü sörf için dünyadaki ilk 10 içinde gösteriliyormuş.

Yol üzerinde vakit olursa şelalede durabilir hatta şelaleye girebilirsiniz.

Bu gölün doğu ucunda yükselen Arenal Volkanı ise halen aktif olduğundan bazı geceler lav akıtıyormuş. Bu görüntü gecenin karanlığında kırmızı bir şekillde görülebiliyormuş. Ancak çok beklesek de biz göremedik.

Artık Arenal Volkanı’nın eteklerindeyiz. Bu bölgede volkanın ısıttığı yer altı sularından faydalanan birçok konaklama tesisleri var. Aralarında en ünlüsü ise Tabacon Spa ya da Tabacon Sıcak Su Kaynakları. Buradaki kaplıca tesisleri geceyarısına kadar açık. Çok sayıda doğal havuz var.

Buradaki system de aynı İzlanda’daki Blue Lagoon’daki gibi. Kosta Rika’daki bu tesisler son derece bakımlı, gelişmiş ve güzel. Girişte size bir dolap anahtarı ve bir havlu veriliyor. Sonra soyunma kabinlerine gidiyor ve giyiniyorsun. Bu arada havluyu da anahtarı da kaybetmemek gerek. Çünkü havluyu kaybedersen 20$, anahtarı kaybedersen 50$ ödüyorsun.

Jeotermal suların ısıttığı sıcaklıkları birbirinden farklı pek çok havuzda çok güzel ve keyifli zaman geçirdik. Hele de bu gün yaptığımız yolculuktan sonra burası hepimize çok iyi geldi.
 Eğer dilerseniz su sıcaklığı çok da yüksek olmayan büyük havuza geçip havuz içindeki bardan içkinizi alıp, bir yandan kaplıca keyfi yaparken bir yandan da içkinizi yudumlayabilirsiniz.

Ardından yine aynı tesiste açık büfe akşam yemeği yiyoruz. Burası 5 yıldızlı ve oldukça güzel bir tesis. Akşam yemeğinde özellikle et ve kalamar çok lezzetli idi. Ancak ilginç olan bir şey vardı. Tatlılar Lübnan mutfağı ağırlıklı idi.

Yemek sonrası 25 dakikalık bir yolculukla dinlenmek için La Fortuna’daki Casa Luna otele geldik.