Bansko Kayak Merkezi

İstanbul-Bansko arası karayolu yaklaşık 610 km. Araba ile yolculuk 4 günlük bir tatil için bize biraz yorucu gözüktüğü için havayolunu tercih ettik. THY ile direk İstanbul'dan Sofya'ya uçtuk. Bansko için çok ekonomik turlar da var. Bizi Bansko kayak merkezine götürecek transfer aracı ile 170 Euro'ya anlaştık. 4 kişi olduğumuz için fiyat bize uygun geldi. Sofya-Bansko arası 2,5 saat kadar sürüyor.

Bansko, Bulgaristan’ın güneybatı bölümünde bulunan bir kayak ve dağ beldesidir. Kasaba; Prin Dağı'nın eteğinde, Glazne Nehri'nin iki yanında kurulmuştur.

Bulgaristan için Schengen vizesi sahibi olmanız yeterli. Eskiden Bulgar vizesi almak gerekiyordu. Artık bu zorunluluk kalktı.

Pistlere yerleştirilen yapay kar makineleri bizce çok yetersizdi. Bansko’ya gittiğinizde eğer uzun zaman önce kar yağmadıysa pistler sizi çok üzebilir. Biz daha önce bu kadar buz kütlelerinin üzerinde kaymamıştık. Neyse ki hiçbirimiz bir yerimizi kırmadan döndük.

Esnafın da bizi üzdüğünü söylemek istiyorum. Sokakta yürümek mümkün değil, sağdan soldan çıkan restoranlardaki garsonlar Türkçe, Bulgarca, İngilizce sürekli taciz edip içeriye davet ediyorlar. Öğrendikleri çat pat Türkçe ile her bildikleri kelimeyi peş peşe sıralıyorlar. Huzurlu ve sakin yapmanız mümkün değil. Burada mehana denilen restoranlarda, Bulgar yemeklerinin tadına bakabilirsiniz. Şehir merkezindeki Castello Restaurant’ı tavsiye ederiz. Şömine başında hoş bir yemek yiyebilirsiniz. Sarımsaklı ve peynirli ekmeklerinden sipariş vermeyi unutmayın : ) Ayrıca kaşkavalın tadına da mutlaka bakın.

Bulgaristan’ın kaşar ve kaşkaval peynirleri kadar leziz şarapları da meşhur. Şarap içecek olursanız mutlaka ev şaraplarının tadına bakın.

Burası sonuçta bir Bulgar kasabası, kredi kartı geçmeyen yerlerde var Yanınızda mutlaka nakit Euro ve Leva bulundurmanızı öneririm. Kredi kartı süpermarketlerde geçiyor. Restoranların da hepsinde olmasa da birçoğunda geçiyor. Kimi yerde ne Euro ne kredi kartı geçmiyor. Ama kasabada bulunan döviz bürolarında döviz bozdurmak isterseniz; mutlaka fiyatları karşılaştırın, çünkü döviz büroları farklı kur uyguluyorlar.

Konaklama konusuna gelecek olursak, Gondol bölgesine yakın otellerde konaklamanızı öneririz. Nedir bu Gondol? Türkiyedeki kayak merkezlerinden Uludağ Kartalkaya’da, Kartepe'de otelden çıkıp pistlere ayak basabiliyorsunuz ya da otelin kayak odasından direkt kendinizi piste atabiliyorsunuz. Bansko’da şehir merkezi ayrı bir yerde, oteller bölgesi ayrı bir yerde. Kayak pistleri ayrı bir yerde... Bansko merkezden Gondola biniyorsunuz ve yaklaşık 30 dakika süren keyifli bir seyahatten sonra pistler bölgesine ulaşabiliyorsunuz. Otel konusuna ek olarak Gondola uzak otel seçerseniz en azından Gondol’a servislerinin olup olmadığını sorun bazı otellerin belirli saatlerde servisi var.

Bansko’ya kayak yapmaya gidecekseniz işiniz biraz şansa kaldı diye düşünebilirsiniz. Yapay kar makineleri yeterli değil. Pistler yeteri kadar bakımlı değil. Biz gittiğimizde internet üzerinden kar durumu 1 metre veriyordu. Fakat 15 gündür hiç kar yağmamış. Pistlerde toprak gözükmeye başlamış, olan kar zaten buz olmuş… Bansko ya tekrar kayak yapmaya gider miyiz diye sorduk birbirimize ve hiç düşünmeden hayır gitmeyiz dedik : ) Avusturya sınırı İtalya, kayak için hala favorimiz. Uçsuz bucaksız sayısız pistler aklımızdan hiç çıkmıyor : )

Belki bizim beklentimiz çok yüksekti bilemiyoruz ama kayak keyif işidir, biz keyif almadık diyebiliriz.