Burano ve Murano Adaları: Venedik

Venedik’ten vaporettolar ile ulaşabileceğiniz ve görmenizi tavsiye edeceğimiz bir ada Murano. Murano, cam işlemeciliğindeki ünü ile diğer adalardan daha farklı. Venedik'te gezerken gördüğünüz birçok cam eşyası Murano Adası'ndan gelmekte.

Adaya ulaşmak için vaporetto kullanmanız en ekonomik ulaşım olacaktır. Saatlik 7 €, 12 saatlik 18 € ya da 7 günlük 50 € ödeyerek biletinizi almakla başlayabilirsiniz.

Burano Adası'nın ise en güzel yanı; otantik ve rengarenk evleri. Bir de Burano’nun renkli evleri dışında meşhur olduğu bir konu daha var; o da dediklerine göre dünyanın en güzel dantelleri… El emeği danteller burada oldukça pahalı. Şimdilerde evlerimizde kullanmadığımız danteller orada yüksek fiyatlara alıcı buluyor. Kendimi annemin ördüğü dantelleri dağıttığım için ihanet etmiş gibi hissettim açıkçası : )

Murano ve Burano adaları Venedik kalabalığından yoksunlar. İyi ki de öyle gittiğinizde biraz kalabalıktan sıyrılıp nefes alıyorsunuz.

Burano Adası'nda sadece yürümeniz yeterli... Ara sokaklara girin, o renk cümbüşü içerisinde kendinizi kaybedeceksiniz.

Adadan ayrılmadan önce son olarak bizim de şans eseri bulduğumuz, fakat içini gezemediğimiz San Martino Kilisesi’ne de uğrayabilirsiniz.