Cruise ile Dünyanın Keşfi - 4. Bölüm: Malaga

10. GÜN MALAGABugün İspanya’nın ve Avrupa’nın en sevilen tatil beldelerinden Costa Del Sol’da (Güneş Sahili) bulunan ve Endülüs’e giriş kapısı olan Malaga’ya öğle saatlerinde yanaşacağız. Bu hayat dolu şehri yine yarım günde gezmek zorundayız. Akşam saat 19.00’da gemimiz kalkacak. Onun için erkenden öğle yemeğimizi yiyoruz ve hemen limana çıkıyoruz. Limanın şehre uzaklığı geminin koyduğu servis araçları ile 10 dakika ve 9$. Bu demektir ki yürüyerek yarım saat. Ama yol kolay görünüyor ve keyifle marinanın içerisinden geçiyor.

Bu yürüyüşün sonunda ana caddeye (Avonida de Cervantes)’e çıkıyor ve turizm danışmadan haritamızı elimize alıyoruz. Bu arada geminin tur listesini de elime alıyorum ve size okuyorum. Klasik şehir turu 60$ - Beyaz kasaba Mijas gezisi 53$ - Marbella ve Puerto Banus marina gezisi 60$ - Nerja Mağaraları 60$ - Tadımlık Endülüs 103$ - Malaga’nın tadları 50$ - Romantic Malaga ve Flamenko 56$. Şimdi biz bu turların karışımı olan ortaya karışık turumuzu kaç dolara ve ne kadar zamanda tamamlayacağız bakalım.

İlk olarak sağ tarafımızda bulunan 11. yüzyıldan kalma Müslüman (Moorish-fas) yönetimi zamanında inşa edilen kale ve surları ile çevrili saray ve müştemilatı olan Alcazaba bölgesine giriyoruz.

Giriş ücreti 2,5€ ve çok basamaklı tırmanma yolunu çıkarak tepeye ulaşıyoruz. Sağlam ayak ve ayakkabılarınız yoksa denemeyin derim. 2 saatimizi burada gezerek ve Gilbarfaro tepesine kadar yaklaşarak tamamlıyoruz.

Şehrin, boğa güreşi arenası ve gemimizin manzarasını fotoğrafladıktan sonra aşağıya yan tarafta bulunan asansör ile iniyoruz ve Roma zamanından kalan tiyatro harabelerinin yanından geçerek, şehre göbekten giriyoruz. Tertemiz sokaklarda boş boş dolaşıp kapalı dükkânlara bakıyoruz.

Niye biliyor musunuz? Çünkü saat 13.00 ile 16.00 arası bu millet uyuyor, siestadalar. Koca gemiler gelmiş adamlar uyuyor. Sonra da İspanya, İtalya ve Yunanistan krizde oluyor. Böyle uyurlarsa tabii ki krize girerler. Açık olan tek tük dükkânlara bakın sahipleri ya yabancıdır ya da Uzakdoğuludur. Türkler bile vardır bu uyanıkların arasında. Çünkü arı gibi çalışmalılar para kazanmak için. Onun için gezinizi siesta vaktine göre ayarlamalısınız. Neyse zaten saat de 4 oldu ve yavaş yavaş dükkânlar açılmaya başladı. Bu arada bir meydana geldik (Plaza de la Merced).

Keyifli bir o kadar da yorgun olarak kafelerden birine oturduk. Yanımızda da Picasso’nun doğduğu ev var. İsteyen ve meraklı arkadaşlar orasını gezerken biz de kahve ve pastamızın tadını çıkardık ve bir nebze olsun dinlendik. Şimdi 16. yüzyılda inşa edilen ve Andalusia Rönesans sanatının en önemli yapıtlarından biri olan meşhur Malaga Katedrali’ni gezeceğiz. Giriş 5€ ve ilk defa para ile bir ibadet yerine giriyorum.

Gerçekten çok güzel ve içerisi de dışarısı kadar etkileyici. Para verip gezmeye değer. 1 saatimizi de burada harcadıktan sonra ara sokaklardaki gezimize devam ediyoruz. Yeni bir meydana geldik (Plaza de Constitution) ve o da ne bir kalabalık ve müzik. Buyrun bakalım flamenko gösterisine. E bedava gösteri baldan tatlı olduğu için, bu meydandan size beğendiğim bu çeşme ve flamenko şov fotoğraflarını aktarıyorum.

Şimdi gezimizi ana caddeden (Marques de Larios) limana doğru yürüyerek tamamlamak istiyoruz. Sağ ve soldaki dükkân ve kafelere gire çıka 2 saatimiz daha geçti ve gemimizin kalkış saati yaklaştı. Bence ilk defa gelenler için güzel bir güzergâh çizdiğimizi sanıyorum. Harcadığımız parada 10-12€ ki turların şehir içerisinde yapılabileceklerini yaptık ve epey yer gördüğümüzü zannediyorum. Bir dahaki sefere ise, Marbella ve devamında dağlara doğru giderek yüksek yarların üzerine konumlandırılan ve 2 saatlik bir yolculuk gerektiren Ronda kasabasını görmeyi diliyorum. Bu arada şehir içerisindeki Mercado Atarazanas’ı atladığımı zannetmeyin! Orasını daha rahat bir zamanda ve birkaç kadeh kaldırarak, tapaslarla birlikte 1-2 saatlik keyif ile oturarak, yaşayarak gezmemiz lazım. Ama mutlaka gezmek lazım, benzerlerini Madrid ve Barselona’da gezmiştim ve çok keyif almıştım.

Yine yarım saatlik bir yürüyüşün ardından, Malaga fenerinin önünden geçerek gemimize ulaştık.

Gemimiz saat 19.00’da limandan ayrılacak ve 22.30 sularında 30 mil uzunluğundaki  Cebelitarık Boğazı’nı geçerek Atlantik maceramıza başlıyacağız. Yarın sabah saat 8.00’de Portekiz’e bağlı olan Madeira takım adalarının en büyüğünde bulunan ve adaların başşehri olan Funchal’da olacağız. Şimdi biraz dinlenme, eğlenme ve yemek zamanı. İşte gemimize geldik ve doğru tiyatroya gidiyoruz. Bu akşam 6 klasik müzik sanatçısının performansını sergileyeceği Napolitan Klasik Şarkılar konseri var. Hımmm hım. Haydi bakalım iyi eğlenceler.

11. GÜN DENİZDEBugün  Malaga - Fuchal arası 675 deniz mili olan mesafeyi katetmek üzere güneybatı yönünde Atlantik Okyanusu’nun yer yer 4300 metreyi bulan derinliklerinde bütün gün yol alacağız. Hava sıcaklığı yine maksimum 21 derece ve havuz aktiviteleri için uygun bir gün. Gemideki aktiviteleri sizlere tekrar etmeyeceğim bu sefer. Siz zaten keyfinize danışıp ne yapacağınıza karar vereceksiniz. Bültenden aldığım bilgilere göre, bu geceden başlayarak artık saatlerimizi birer saatlik dilimler halinde her 2-3 günde bir geri almaya başlayacağız. Sonunda Miami’ye vardığımızda Türkiye ile saat farkımız 7 saate ulaşmış olacak. Hepinize iyi deniz günü diliyorum. Yarın sabah saat 8.00’de Funchal’da buluşmak dileğiyle...

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim.