Dünyanın En Büyüleyici Mağarası Postojna

Ljubljana – Koper yönü üzerinde yer alan Postojna Mağarası 13. yüzyıldan beri biliniyor olup 21,5 kilometrelik bir uzunluğa sahiptir ve dünyanın en büyüleyici mağaralarından biridir.

Bu mağaranın dikkate değer yanı ise elektriğin başkentten önce buraya gelmiş olması. Bu bölge Trieste’ye yaklaşık 35 km, Ljubljana’ya 60 km mesafede yer alıyor. Bu mağaranın yanında bir de kayalara oyulmuş Predjama Kalesi yer alıyor. Predjama Kalesi, dünyanın en büyük mağara kalesidir.

Postojna Mağarası'nın girişi oldukça pahalı. Ama trene benzer bir araçla yapılacak mağara içindeki yolculuk yaklaşık 90 dakika sürüyor. İçerisinin sıcaklığı 8-10 derece civarında olduğu için girişte cübbe gibi bir kıyafet kiralayabiliyorsunuz. Mutlaka kiralayın. Ben üşümem demeyin. Çünkü içerisi dondurucu soğuk olabiliyor ve 90 dakika hiçte az bir zaman değil.

Mağaranın içerisinde belli bir noktada herkes araçtan iniyor ve 3 rehberin peşine takılıyor; ingilizceciler, almancacılar ve fransızcacılar. Biz ingilizcecilerin peşine takılıp, sarkıt ve dikitler arasındaki yürüyerek yapacağımız yolculuğumuza başlıyoruz. Burası 21,5 km’lik bir mağara ve gerçekten çok etkileyici. Bir de dünya üzerinde sadece bu mağara içerisinde yaşayan 25 cm boyutunda açık renkli yılan benzeri bir mağara canlısı olan Proteus ailesini görüyoruz. Bu canlıya Slovenlerin verdiği isim ise çloveşka ribica (İnsan Balığı)’dır.

Hemen mağaranın biraz üzerinde yer alan kayalara inşaa edilmiş olan Predyamski Kalesi ise konumu gereği tarih boyunca hiç işgal edilmemiştir. Geleneksel olarak her yaz kalenin bulunduğu alanda şovalye oyunları düzenlenir.

Postojna Mağarası kasabaya da adını vermiş ve Postojna kasabasının nüfusu 14.000 kişi civarında. Ama sanırım buradaki turizm potansiyeli neticesinde buranın nüfusu katlanarak artacak. Posttojna'da konaklayabilmeniz Guesthous Mira G. ve Mondina Guest House gibi ulaşımı kolay oteller mevcut.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur.1997 - 1999 İstanbul Üni