Filipinler'in En Güzel Gölü: Kayangan

Kuzey Palawan’da Coron Kasabası’ndan tekneyle ulaşacağımız, akla hayale sığmayacak güzellikteki bir göle doğru yolculuğumuz başlıyor. Tekneden indikten sonra merdivene ulaşmak için kısa bir yürüyüş gerçekleştirdik. 170 basamağı tırmanmamız gerekiyordu. Aslında basamaktan çok, koca koca kayaları tırmandık desek daha uygun olur : )

Tırmanışımız bittikten sonra sola döndüğümüzde yeşil ağaçların ve diğer bitki örtüsünün içinde kaybolmuş ve kireçtaşlarıyla çevrili Mavi Lagün (Blue Lagoon)’ü hayranlıkla izliyor, fotoğraflarını çekiyor ve yorgunluğumuzu unutuyoruz. Bölgenin en güzel manzarası tek bir açıdan çekilebildiği için sırada bekleyenleri düşünüp hızlıca fotoğraflarımızı çekip bu sefer aksi yöne doğru merdivenleri inişe geçiyoruz.

Ülkemizde yıllardır saklıgöl, saklı cennet, saklı bahçe vs. isimleri modadır. Eğer gerçek bir saklı göl varsa bugüne kadar gördüğümüz tam anlamıyla bu ismi taşıyabilecek en güzel yer Kayangan Gölü’dür.

Merdivenleri inerken gölü gördüğümüz anda ikimizin de adımları hızlanmaya başladı. Aşağı iner inmez şnorkelleri taktığımız gibi soluğu gölde aldık. Huzur verici bir ambiyans eşliğinde; suyun metrelerce altını çıplak gözle görmek, balıklarla beraber yüzmek, kaya formasyonlarında oturup dinlenmek anlatılmaz bir duyguydu.

Bu güzelim mekândan ayrılmadan önce tek yaptığımız Leave Nothing but Footprints, Take Nothing but Memories oldu : )

*** Neslihan - Orkun Özkaya’nın diğer yazılarına www.gezgincift.com’dan da ulaşabilirsiniz.

Neslihan - Orkun Özkaya

Neslihan - Ork…

Gezgin Çift hem birbirine hayat arkadaşı hem yol arkadaşı olmuş bir çift olup, gezilerinde oldukça keyifli anlar yaşayan, sıra dışı yerleri gezmeyi seven birbiriyle uyum içinde olan harika ve çok e