Gaziantep'te En İyi Kebap Nerelerde Yenir?

Gaziantep’e gittiniz; doğal olarak en çok merak ettiğiniz şey, “lezzetli kebapların doğru adresleri nerelerdir” olur. Gelin sizler için hazırladığım “En iyi kebap nerede yenir?” listesine göz atalım...

Gaziantep'te en iyi kebap nerede yenir?

1. Halil Usta (müze arkası):

Endüstriyel dünyaya karşı dimdik durmuş, kendini büyüterek marka oluşturmak yerine ziyaretçilerin övgüleriyle bir marka haline gelmiş bir yer burası… Halil Usta’nın öyle yeni yerler açıp daha fazla para kazanma derdi yok. 12.00’de kepengi açar ve kebap ne zaman biterse o zaman kepengi indirir. Antepli halka sorduğumuzda daha 16.00’ya kaldığını görmedik biz diyorlar. Antep’te istisnasız kime sorduysak “sizce en iyi kebap nerede yenir” diye, cevabı tek oldu. Halil Usta gerçekten bu kadar farklı bir lezzete mi sahipti diye merak edip duruyorduk ve artık sabırsızlanıyorduk. Biraz restoran hakkında bilgiler veriyim… Restoran normal bir esnaf lokantasından farksız, sakın ola böyle meşhur diye şık bir restoran gibi gözünüzde canlandırmayın. Girdiğinizde masalarda boş bulduğunuz yere oturmanız gerekiyor yoksa epey bir beklersiniz. Muhtemelen tanımadıklarınızla oturacaksınızdır. Buranın adeti böyle demekten başka çare yok çünkü o kadar kalabalıktı ki bu artık normal geliyordu herkese. Garson sizin oturduğunuzu görünce hemen salatalarınızı getiriyor, daha sonra da “karışık yaptırıyorum” sonra da “küşleme” getiriyorum deyip gidiyor. O kadar kalabalıktı ki kim bilir ne kadar geç gelecek diye umutsuzca beklemeye kalmadan bizi çok şaşırtacak bir şekilde 5 dakikada masamız kebapla dolup taşıyordu.

Karışık kebaptaki;

Terbiyeli şiş: Tabiri caizse lokum gibiydi. Acı denmeyecek kadar az bir acı tadı vardı. Bir gram sertlik yoktu.

Kıyma: Antep’te kıyma, bizim İstanbul’da Adana veya Urfa kebap yediğimiz şekilde gibi hazırlanıyor. Tadı çok iyiydi.
Tam kebaba gömülmüş gidiyorduk ki önümüze yeni tasta küşleme geldi. Kocaman şiş görüntüsü vardı. Daha önce dinlediğimiz yorumlara göre Halil Usta’nın küşlemesinde asla çiğneme problemi yaşamazsın demişlerdi. Gerçekten de bir et nasıl bu kadar yumuşak olabilir diye hayranlıkla yedik. Yemeye doyamadık ve bir porsiyon daha küşleme söyleyip hesabı ödemek için kapıya doğru yöneldik. Kasada Halil Usta tüm sempatikliğiyle sizi karşılıyordu. İstanbul’dan sizin methinizi duyup geldik dediğimizde, çok mutlu oldu. Fotoğraf çekilmek isteyince de sağ olsun o yoğunlukta bizi kırmadı.

Halil Usta bize göre de Antep’in en iyi lezzeti… Belki şık bir restoran ortamı yok, tabakların sunumu kötü olabilir veya garsonlar sadece tabağı masanıza koyup gidebilir fakat siz eğer Antep’te kebap nerede yenir, gerçek lezzet nerededir diye arıyorsanız; Halil Usta açık ara listenin 1 numarası... Bunun kanıtı niteliğindeki, duvarları kaplamış olan fotoğraflar sizi yanıltmayacaktır.

Hesap detayları: 2 karışık kebap + 2 porsiyon küşleme + kola: 63 TL ödedik.

2. İmam Çağdaş

İstanbul’dan Antep’e gideceklerin diline dolanmış bir marka vardır. Gaziantep’e gidelim de İmam Çağdaş’ta bir kebap yiyelim denir. Antep’ten başka bir yerde hizmet vermemesine rağmen İmam Çağdaş, harika bir marka oluşturmuş ve ününü tüm Türkiye’ye yaymış durumda… Fakat bir Antepliye gidip sorarsanız İmam Çağdaş gerçekten en iyi midir diye; eskisi kadar lezzetli olmadığını, büyümeye kalktığı için kaliteyi bozduğunu söyler. Bu yüzden Anteplinin kalbinde Halil Usta ayrı bir yere sahiptir. İmam Çağdaş, Bakırcılar Çarşısı’nın hemen üst tarafında tek şube olarak hizmet vermekte… Eğer Antep’te şık bir restoranda lezzetli kebap yemek istiyorsanız, İmam Çağdaş doğru tercih olacaktır.

Lahmacun: Antep’in kendine has ve bol yeşillikli biraz sarımsaklı bir lahmacunu vardır. İmam Çağdaş’ta da güzel yapılmıştı; çıtır çıtırdı. Fiyatı: 3,50 TL

Karışık kebap: Patlıcan kebabı çok lezzetliydi. Patlıcanlar büyüktü ve içi çok iyi közlenmişti. Köftesinin de tadı çok güzeldi. Şişi fena değildi ama bir Halil Usta yumuşaklığı yoktu. Kıyma kebabı da güzeldi. Fiyatı: 18,50 TL

Ali Nazik: Ali Nazik bol tereyağlıydı ve yoğurt bol sarımsaklıydı. Açıkçası bize biraz ağır geldi. Antep’in yemekleri aslında bize çok ağır gelmemişti ama Ali Nazik nedense bize ağır geldi. İstanbul Acıbadem’de yer alan Antebi Kebap’ta çok daha lezzetli Ali Nazik yiyorum açık olmak gerekirse… Fiyatı: 21 TL

3. Üçler

Antep’te lahmacun dendiğinde ilk akla gelen yer Üçler değilse üzgünüm fakat gerçek bir Antepli ile konuşmuyorsunuzdur. Harika Antep lahmacunu yapan Üçler de kebap çeşitleri ve tatlılarda gayet başarılı… Antep’e kadar gitmişken mutlaka Üçler’de lahmacun yemelisiniz. Bol yeşillikli ve sarımsaklı özel bir kıymadan hazırlanıyor. Dışı çok çıtır değil, tam kıvamında… Lezzeti ise olağanüstü… Kuzu şişi de öneririm; en az İmam Çağdaş kadar övgüyü hak ediyor bizce…

4. Halil Bakışgan Usta

Halil Bakışgan Usta da diğerleri gibi yoğun talepten dolayı mekânını şık bir restorana çevirmiş; özellikle akşamları iş çıkışı ailecek gidilecek ve keyifli bir ortamda yemek yenecek en güzel yerlerden biri olmuş. Emek Mahallesi’ndeki bu restoran listemize girmeyi başardı. Lezzete gelince; şiş burada da güzeldi. Farklı bir tat denemek için sebzeli kebap yedik. Sebzelinin farkı; bildiğimiz kıyma kebabındaki satır etinin içine yeşillik ve domates parçaları karıştırılarak hazırlanıyor. Tadı gayet güzeldi. Karışık kebabın içinde küşleme de vardı, o da gayet güzeldi tatmanızı öneririm.

batukeles

Ben, Batu Keleş, 24 yaşında hem Endüstri Mühendisi hem de Gezi Bloggerıyım. Üzerine bir de fotoğrafçılığı ekledim.