Gizli Cennet: Bled Gölü

Ljubljana’ya 50-60 km uzaklıkta yer alan bir cennet…

Bled Gölü, Alp dağları üzerinde Triglav milli parkı içinde bulunuyor. Eğlence yerleri, kongre salonları, golf sahaları, yamaç paraşütü alanları, (kışın) kayak pistleri, (yazın) çim kayağı ile tamamen turistik bir bölge.

Bled Gölü içinde motorla gezilebilir, adaya gidilebilir, kilise ziyaret edilebilir. Ancak biz maalesef vaktimiz yeterli olmadığından gölün ortasında yer alan adaya gidemedik. Gölün ortasındaki küçük bir adada kilise bulunuyor. Bled adasındaki kiliseye 99 basamakla çıkılıyor. Yeni evlenen çiftlerde damat gelini kucağına alarak bu 99 basamağı çıkıyormuş.

Biz de adaya gidemeyince Bled kalesine çıktık. Kaleden gölün ve küçük adanın manzarası muhteşem. Gölün etrafı yürüyerek yaklaşık 40-45 dakikada dolaşılabiliyor. Bu güzergâhta yürüyüş ve bisiklet yolları bulunuyor. Göle ördek ve kuğular ayrı bir güzellik katıyor. Kuğuları burada ellerimizle besledik.

Bled gölü ve Bled adası manzaralı, kaleye karşı çok güzel bir restoranda akşam yemeğimizi yiyoruz. Karlı dağların, küçük ada ve kilisenin, masmavi bulutların yemyeşil ağaçların göldeki aksi muhteşem. Fotoğraf için burası çok ideal. Güneş batarkenki manzara belleklerimize kazındı. Ayrıca restorandaki ambians, lezzetli yemekler, nefis manzara çok güzel bir üçlü oluşturdu. İçtiğimiz nefis sarımsak çorbası, sarımsak soslu kalamar tava çok nefisti. Bled gölüne defalarca gelinebilir. Slovenya’ya gelirseniz burayı mutlaka görmelisiniz. Bled geziniz sırasında konaklayabileceğiniz Apartments Rozalija ve Apartment Valant gibi çok tercih edilen oteller mevcut.