Göteborg, Bilim ve Eğlence

Göteborg’daki otelimiz tren garının hemen karşısında yer alıyor. Yine bu bölgede tüm kuzey ülkelerinde bir otel zinciri olan Scandic otel de yer alıyor. Her yere yürüme mesafesinde olan otele yerleştikten sonra, Taksim meydanını andıran Kungsportsavenyn bölgesine geliyoruz. Burası aynı zamanda Göteborg’daki gece hayatının da kalbinin attığı yer.

Meydanda Göteborg’un simgesi haline gelmiş, denizler tanrısı Poseidon’un bronz heykeli bulunuyor.

Heykelin arkasında şehir müzesi, Poseidon’un kayık tuttuğu elinin tarafında konser salonu, balık tuttuğu elinin tarafında ise Şehir tiyatrosu yer alıyor. Karşı tarafında ise şehir kütüphanesi bulunuyor.

Kongsport caddesi şehrin ana arterlerinden biri. Göteborg'un Champs-Elysées'i olarak kabul edilen caddede pek çok mağaza, kafe ve restorantlar bulunuyor. Buradaki ana duraktan city bus’a binip şehri ana hatları ile tanımaya çalışıyoruz.

Önce kilise binasını andıran balık pazarını, daha sonra demir meydanı görüyoruz. Buraya demir meydan denilmesinin sebebi, buradaki heykellerin ülkenin pek çok bölgesinden getirilen demirlerle yapılmasından ileri geliyor. Daha sonra Petersburg Liman’ına geliyoruz. Çok geniş bir alana yayılmış olan Petersburg Limanı sadece İsveç’in değil, tüm İskandinavya’nın da en önemli limanı. Liman bölgesinde uzun bir sütun üzerinde “denizcinin karısı” heykelini görüyoruz. Bu heykel balığa çıkan denizcileri bekleyen eşlerine ithafen yapılmış.

Buradan sonra denizcilerin asıl yerleşim alanı olan tepeye doğru çıkıyoruz. Ufak ama bakımlı sıra sıra dizilmiş evler yer alıyor. Göteburg manzarası ve Erikson köprüsünü seyrediyoruz.

Tepeden inerken 1863 yapımlı, kırmızı tuğlalı, bol kubbeli Göteburg’un en eski ve ünlü katedralini görüyoruz. Gotik tarzdaki bu katedral yeşil çatılı, bol yeşil kubbeli ve kırmızı tuğladan yapılmış. Katedrali de fotoğraf makinelerimize kaydettikten sonra 1560’lara tarihlenen Ahşap Kültür Evini görüyoruz.

City bus ile giderken Üniversite binasını, İskandinavya’nın en büyük eğlence parkı Lisaberg’i, çok modern sinema salonlarını, 60 bin kişi kapasiteli Göteborg stadyumunu görüyoruz.

İskandinavya’nın en büyük alışveriş merkezlerinden biri olan Nordstan Alışveriş Merkezi, toplam 9 farklı binanın birbirlerine koridorlarla bağlanması ile oluşturulmuş. Toplam 320.000 metrekarelik alana yayılmış olan alışveriş merkezinde 180 mağaza ve 150 ofis bulunuyor.

1962’de yapımına başlanmış ve 1972 senesinde hizmete girmiş olan alışveriş merkezinin içinde ne ararsanız var. Mağazalar ve AVM’ler sabah saat 11:00’da açılıyor, saat 18:00 - 19:00 gibi kapanıyor. Tabii tam olarak gezmek isterseniz bir gün bile yetmeyebilir. Alışveriş yapmak istemiyorsanız da buradaki tasarım mağazalarına mutlaka ve mutlaka bir göz atmalısınız. Tüm kuzey ülkeleri gibi tasarım konusunda çok gelişmiş bir kent Göteborg.

Dikkatimi çeken diğer bir konu ise, nasıl ki Scandic otelleri tüm İskandinavya genelinde bir otel zinciri ise, Synoptik de İsveç genelinde zincir optik mağazası.

Alışveriş merkezinin önünden 5 no’lu tramvaya binerek İskandinavya’nın en büyük bilim müzesine gidiyoruz.

Müzenin girişinde yerlerde insan, ayı, kuş, çakal gibi pek çok canlının ayak izleri yer alıyor. Girişte çantalarımızı kilitli dolaplara koyarak içeri giriyoruz. Bu müzede bilim, dünyadaki ilginç olaylar, uzay bölümü, deniz canlıları, ilginç kuşlar, yılanlar, yağmur ormanları, maymunlar, rengarenk kurbağalar, bukalemunlar, arıların bal yapma gösterisi gibi pek çok şeyi görüyoruz.

Bu müzede çocuklara ayrılan bölüm ise oldukça etkileyici. Bir ana sınıfı havasında dizayn edilmiş olan bölümde çocuklar keyifli bir biçimde zeka geliştirici oyunları oynuyorlar. Bu müzeye bir tam gün ayrılsa yeridir. Burası Göteborg’da mutlaka görülmesi gereken bir müze.

Bilim müzesi, Lisaberg parkına yürüme mesafesinde. Lisaberg parkı İskandinavya’nın en büyük eğlence parkı olup, 145 dönüm arazi üzerine kurulmuş. Parka giden yolda Hollywood’daki gibi yerlerdeki yıldızların içine ünlülerin isimleri yazılmış. Burada da aynı Kopenhag’daki Tivoli bahçesinde olduğu gibi her yaşa hitap eden olanaklar mevcut.

Bu parktan ayrılırken “keşke burada daha fazla zamanımız olsaydı” demeden edemedim. Lisaberg parkına gidecekler, gününe göre açılış saatini önceden öğrenmeli çünkü park bazı dönemlerde saat 15:00’te açılıyor. Bu keyifli bir park da, Göteborg’da mutlaka görülmesi gereken yerler arasında.

Göteborg'da alışveriş merkezlerine yakınlığı ve yemekleri ile IQsuites ve Dorsia Hotel & Restaurant konaklamak için tercih edilebilir.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.