Guatemala'da Şirin Bir Kasaba: Flores

Guatemala’daki ilk durağımız olan Tikal Antik Kenti sonrasında Flores’e gitmek üzere yola çıkıyoruz. Flores araba ile Tikal’e 1,5 saat, Guatemala City’ye ise 8-9 saat mesafede.

Flores’e doğru yol alırken güneş de yavaş yavaş batmaya başlıyor. Tam da bu zamanlarda biz Peten Itza Gölü’nün yanında yol alıyoruz. Ancak manzara o kadar büyüleyici ki durmamak mümkün değil. Hemen arabadan inip göl kıyısına doğru yürüyoruz. Manzara muhteşem…

Güneş battıktan sonra arabaya binerek yaklaşık 20 dakika daha yola devam ediyoruz. Flores’e vardığımızda ilk olarak otele yerleştik. Otelimiz oldukça yeni ve bakımlı bir oteldi. Manzarası ise Isla de Flores yani Flores Adası. Flores Adası’na gitmek için tek yol tekne değil. Daha önceden sadece tekne ile ulaşılabiliyormuş. Ancak günümüzde adaya karadan bağlantı yolu yapılmış.

Biz de otele yerleştiğimiz gibi gece hava kararmış da olsa Flores Adası’na gidiyoruz. Otelimizden yürüyerek bu ufak adanın merkezi yaklaşık 15-20 dakika sürüyor. Adanın girişinde ise bizi “Hoşgeldiniz” tabelası karşılıyor.

Tikal’e 71 km mesafede yer alan Flores, Guatemala’da küçük şirin bir kasaba. Aslında burası Tikal’i ziyaret etmek isteyen kişiler için bir konaklama rotası. Oldukça sakin ve huzurlu bir yerleşim olan Flores’te en dikkat çeken yapılar tarihi kilise, koloniyal dönemden kalma çoğu kırmızı çatılı evler ve Arnavut kaldırımlı sokaklar.

Ada merkezine vardığımızda az sayıda dükkân açıktı. Saat 19.00 civarı buradaki dükkânların çoğu kapanıyor. Birkaç açık bulduğumuz mağazaya girip Flores’ten hediyelik eşya olarak ne alabiliriz diye bakındık. Benim ilgimi en çok çeken ise Guatemalan Worry Dolls adını verdikleri küçük oyuncak bebekler. Bu bebekler aslında oyuncak olarak kullanılmıyor, bir tür batıl inancı temsil ediyor.

Guatemala’nın yüksek bölgelerindeki köylerde yaygın olan bir efsaneye göre eğer bir probleminiz varsa bu probleminizi, endişelerinizi bu oyuncak bebeklere anlatıyorsunuz. Gece yatmadan önce ise bu bebekleri yastığınızın altına koyuyorsunuz. Siz uyurken bu bebekler sizin kendisine anlattığınız problem ve endişeleri alıp götürüyormuş. İnanıp inanmamak size kalmış. Ben doğruluğunu test etmedim.

Hangi ülkeye giderseniz gidin her yerde değişmeyen tek şey belki de ağızdan ağıza aktarılan efsaneler…

Genel olarak hediyelik eşyalarda renklilik dikkati çekiyor.

Biz bu bölgeye akşam saatlerinde geldiğimiz için ve daha da önemlisi aynı gün otele yakın bir alanda festival benzeri bir etkinlik olduğu için Isla de Flores oldukça sakin ve sessizdi.

Buradaki evlerin çoğu tek ya da iki katlı İspanyol tarzı Koloniyal evler. Her biri oldukça renkli boyanmış. Binalarda yeşil, pembe ve sarı tonlar baskındı.

Isla de Flores merkezinde yemek yemek isterseniz RIBS oldukça popüler bir yer. Göl kenarına ilerlerseniz Raices Grill’i tercih edebilirsiniz.

Ada kısmından tekrar otelimizin ve etkinliğin bulunduğu bölgeye doğru yürüdük. Sesi izledik ve etkinliğin olduğu alana geldik. Tam bir festival havası…

Bir sürü kurulmuş tezgâh… Kimi şeker satıyor, kimi taco yapıyor, kimi kumar oynatıyor, kimi ise oyuncak satıyor.

İşte burası bizim için sokak lezzetlerini tadabileceğimiz güzel bir nokta oldu. Biraz o tezgâhtan, biraz bu tezgahtan derken karnımızı da doyurduk.

Guatemala’da iki önemli bira markası var; birisi Gallo, diğeri ise Brahva. Doğal olarak da bu iki marka arasında kıyasıya bir rekabet var. Bu etkinlikte Brahva büyük bir sponsorluk almış olacak ki her yeri kendi logosu ve renkleri ile boyamıştı. Sokakta Brahva tenteleri altında şov yapan dansçı kızlar ise satışı arttırma yarışı içindeydi.

Bu alanda yerel halk ile onların eğlencesine eşlik ettikten sonra otelimize döndük. Gece yatmadan önce birer şişe Gallo birası ile yanında ufak atıştırmalıklar ile yorgunluk attık. Gallo mu? Brahva mı? Bence Gallo. Brahva’ya göre içimi biraz daha sert ve rengi azıcık daha koyu. Brahva biraz daha light bira gibi geldi bana.

Bir sonraki sabah çok güzel bir manzara izleyerek çok zayıf bir kahvaltı yaptık. Kahvaltıda sadece tereyağı, reçel ve ekmek olsa da kahvaltının zayıflığını manzaranın güzelliği telafi etti.

Kahvaltı sonrası ise Guatemala City’ye uçmak üzere Flores’ten ayrıldık.
Guatemala City’de görüşmek üzere…