Hindistan - Dharamsala'da Yoga Yolculuğum

Serseri ruhumu yakalayabilmek uğruna yıllardır seyahat ediyor, ayarsız bedenimi ve zihnimi terbiye etmek için de 10 yıla yakın süredir yoga yapıyorum... Anladım ki ne bedenimi ne zihnimi ne de ruhumu ayrı ayrı dizginlemem mümkün değil, ben de yoga ile seyahati bir arada yaşamaya ve yaşadıklarımı paylaşmaya karar verdim... Böylece ilk durak Himalayalar’da yoga yolculuğum başladı..
Hindistan'ın kuzeyinde Dharamsala'ya bağlı bir dağ köyünde 2 aylık bir sure geçirdim. Bulunduğum yer sürgündeki Tibet halkının yaşadığı ve Dalai Lama'nın ikamet ettiği Mcleod Ganj'a oldukça yakındı, böylece 2500 mt Himalayaların eteklerinde doğa ile yaşamımda oldukça geç kalınmış ama yine de nihayete ermiş bir temasa girerken bir yandan da Hint ve Tibet kültürü ile tanışma imkanım oldu, bu sırada yoga eğitimime de devam ettim.

B.K.S Iyengar'ın öğrencilerinden Sharat Arora'nın sahibi olduğu Himalayan Iyengar Yoga Center'da Iyengar Yoga üzerine çalıştım, sonrasında Trimurti Yoga 1 ay süresince Yoga Alliance onaylı 200 saatlik eğitmenlik kampına katıldım ve multi-style 200-RYT yoga eğitmeni oldum.

Gitmeden evvel bana bir çok insanın söylediği bir şey vardı. Kimbilir nasıl bir deneyim yaşayacaksın. Bunun anlamının aydınlanma olduğunu biliyor ve bu fikirden nefret ediyordum. Çünkü benim spiritüel maceraya hiç niyetim yoktu. Duvarlarımı dini inancımla gayet güzel örmüş, yoga aşkımı beden-zihin ikilisine hapsetmiştim.Ancak Hindistan'a vardığımın ertesi gününden itibaren burayı sevmeye başlamamla birlikte içimde duygusal anlamda ciddi bir ruh hali değişimi yaşadığımı ve beraberinde içimde doğan yoğun sevinç duygusunu hissettim. Sonrasında ise özellikle ikinci ayda bulunduğum yoga eğitmenliği kampındaki ağır fiziki disiplinin, meditasyonun, muhteşem doğanın, satvik diyetin sadece bendeki değil orada bulunan toplam 20 kişi üzerindeki transformatik değişimine şahit oldum.

2500 metre yükseklikteki bu ortamda yüzlerce kez dejavu yaşadım, yaşadık, gözlerimi zirvedeki bulutlardan ayıramadığım anların tepe çakramın sinyalleri olduğunu sonradan anladım.Benden bağımsız olmayan bir parçamla alakasız hemen her zamanda şaşırtıcı biçimde zihnimi gözlemlediğimi hissettim, sürekli aynı mesajları alıyordum bu parçayla..şefkat, affediş, kabulleniş ve en çoğu da sevinç. Sürekli olarak zihnimin ürettiklerini sorguluyor, çoğunun yapay olduğunu ve bana ait olmadığını farketmeme neden oluyordu. Bana bu yolları açan herşeye, herkese ve tanrıma binlerce kez şükrettim, doğaya da büyük söz verdim, aşkıma sadık kalacak ve bana verdiği hisleri geri almaması için bağlantımı sürekli tazeleyecektim...

Hindistan yolculuğum bana hayatımın en güzel deneyimini yaşattı. Çok güzel ve farklı kültürler tanıdım, çok güzel insanlarla dostluklar kurdum ve tabii ki harika hikayeler biriktirdim. Hepsini zamanla paylaşacağım, okuyan ve zaman ayıran herkese çok teşekkürler.

SİNEM PEREK

Serseri ruhumu yakalayabilmek uğruna yıllardır seyahat ediyor, ayarsız bedenimi ve zihnimi terbiye etmek için de 10 yıla yakın süredir yoga yapıyorum...Anladım ki ne bedenimi ne zihnimi ne de ruhum