Hiroşima ve Hüzün

Japonların birçok önemli olayları da Sakura zamanına rastlatıyor. Ülkenin çeşitli yerlerinde çeşitli festivaller ve etkinlikler yapıyorlar. Bunlardan biri de Hiroshima Peace Park’da.

Hiroşima'da bombanın düştüğü yer o zamanki haliyle korunuyor

Hüzün, öfke, kızgınlık, “neden” sorularının Sakuraların muhteşem görüntülerine karıştığı yer… Bombanın düştüğü bina nehrin kenarında bombadan sonraki haliyle aynen korunuyor.

Hemen önündeki nehir ve çevresinde ise festival var, insanlar sakura ağaçlarının altında piknik yapıyor, eğleniyor. Bu festivalin amacı ve nedeni “o günü hiç unutmamak, unutturmamak”.

Hiroşima'ya bomba düştüğü gün: 6 Ağustos 1945

6 Ağustos 1945, II. Dünya Savaşının son dönemleri, saat 08:15’de durmuş saatler… Bebek, çocuk, kadın, erkek, genç, yaşlı, yüzbinlerce can… 3 km. civarına yayılan 300.000 °C lik ısı ve patlamanın etkisiyle başlayan saatte 1800 km ile esen, alev rüzgarı…

Asıl kalıcı etkiyi ise patlamadan bir kaç dakika sonra başlayan yağmur gerçekleştirmiş. Yağmur ile tüm radyoaktif serpinti bölgeye inmiş. Saniyelerle ölçülebilecek bir zaman diliminde Hiroshima’yi yok eden bu korkunç bombanın bilançosu yaklaşık 80.000 ölü ve 100.000 yaralı olarak belirlenmiş.

Peki neden Hiroshima?

Amerika’nın Hiroshima’yı seçmesinin nedenlerinden biri de Japonya’da Amerikan askerlerinin tutulduğu hiçbir esir kampının olmaması !!!

Nehrin iki kıyısı boyunca boyunca uzanan sakura ağaçlarının altında piknik yapan insanlarla kalabalık parkın içinden ilerliyor ve Hiroshima Peace Memorial Museum’a giriyoruz.

Müze kronolojik olarak açıklama yazıları ve resimleri ile çok güzel düzenlenmiş ancak oldukça hüzünlü..