Ica ve Çöldeki Vaha Huacachina

Cuzco, Nazca, Arequipa derken bu kez de yol üzerinde olan Ica’ya oradan da, dev kum tepeleriyle dolu bir çölün ortasına bulunan minik bir göl, gölü çevreleyen palmiye ağaçları ve en fazla iki katlı beyaz evleriyle toplam 115 kişinin yaşadığı bir köy olan Huacachina’ya geliyoruz.

Buggylerle Çölde Yolculuk

Buggy denen araçlarla çöl yolculuğumuz başlıyor. Buggy metal kafes şeklinde dizayn edilmiş güçlü motorlu araçlar, üzerindeki süslemeler de adeta Mad Max’ten fırlamış.

10’ar kişilik gruplar halinde Buggy’lere doluşup kemerleri sıkıca bağladık ve şoförümüz tam gaz daldı yumuşak kumların içine.

Yolculuk rollercoaster’dan farksızdı, kum tepelerinin üzerinden uçtuk, dimdik yokuşları son sürat indik, yan yatacak şekilde kavisler çizdik, şöförümüz attığımız çığlıklara aldırmadan son sürat tepelere çıkıp hızla aşağı iniyor.

Nihayet duruyoruz ve çok keyifli “sandboard” yapıyoruz. Ica’ya sadece birkaç km. mesafede ama burası gerçek bir çöl, sadece develer eksik.

Çölde bir vaha: Huacachina

İnişe geçtiğimizde ise tepeden Huacachina görüyoruz, çölde bir vaha

Gerçekten müthiş görünüyordu. Peru seyahatine anımsanacak ve heyecan katan bir lokasyon idi.