İstanbul'dan Karayoluyla 8 Saat Uzaklıkta Bir Cennet: Thassos

Yunanistan artık başlı başına Türklerin en önemli turizm destinasyonu haline geldi. Yunan adalarının hepsinde tam anlamıyla bir Türk turist istilası yaşanıyor. Yollar, sokaklar, oteller ve restoranlarda elinizi sallasanız bir Türk’e çarpıyorsunuz. Mekânlar Türkçe menüler sunuyor, Türkçe levhalar yerleştiriyor ve garsonlar Türkçe konuşuyor. Yunanistan’ın bu kadar tercih edilmesinin sebepleri hem herkesin kendini daha rahat hissetmesi, hem fiyatların nispeten daha uygun olması hem de doğasının ve yemeklerinin gerçekten çok güzel olması…

Thassos/Taşöz

Thassos yani Taşöz’de son 2 yıldır Türkler arasında gittikçe popüler olmaya başlamış bir Yunan adası. Karayolu ile gidilebilecek en yakın adalardan biri olması ve harika doğası Thassos’un tercih edilmesinin nedenleri arasında. Thassos, İstanbul’dan yaklaşık 8 saat uzaklıkta. Sınırdan geçerkenki bekleme süresine göre bu süre daha uzayabiliyor.

Bu belgeler olmadan Yunanistan’a aracınızla geçemezsiniz!

Yunanistan’a hem otobüsle hem de kendi özel aracınızla gidebilirsiniz. Ben bir keresinde bir turizm şirketinin Selanik seferini kullanarak gittim. Ancak bu yolculuğu kimseye tavsiye etmem çünkü 8 saatlik yol 14 saatte tamamlandı. Otobüs her önüne gelen yerde mola verdi ve sabaha karşı uyku sersemliği ile sınırdan geçmek de ayrı bir çileydi. O yüzden imkânınız varsa kendi aracınızla gidin derim. Yunanistan’a aracınızla gitmek için iki belgeye ihtiyacınız bulunuyor. Bunlardan biri “Uluslararası Taşıt Belgesi” yani “Turing”, diğeri ise sigorta. İki belgeyi de ister gitmeden önce isterseniz de sınır kapısında alabiliyorsunuz. Turing ücreti 115 TL. Sigorta da süresine bağlı olarak 15 günlük olarak 63 Euro’dan başlıyor 1 yıllık 315 Euro’ya kadar çıkıyor.

Ödemeleri kredi kartınızla yapabiliyorsunuz (Detaylı bilgi; www.turing.org.tr/tr/uluslararasi_tasitbelgesi.asp) Geçerli bir vizeniz ve yurtdışı çıkış harç pulunuz da varsa önce Türk sınır kontrolünden sonra da Yunan sınır kontrolünden geçip Yunanistan’a ayak basıyorsunuz. Biz Türk tarafından Yunan tarafına 20 dakikada geçtik ancak dönüşte oldukça uzun bir kuyruk olduğu için 1,5 saat beklemek zorunda kaldık. Bir de İstanbul’a Pazar akşamı dönmenizi tavsiye etmem çünkü o yorgunluğun üzerine bir de trafik işkencesini çekiyorsunuz.

Yemyeşil bir cennet: Thassos…

Thassos’a Kavala ve Keramoti üzerinden feribotlarla geçebiliyorsunuz. 2 kişi, 1 araç için tek yön 33 Euro ödüyorsunuz. Keramoti’den Thassos’a yaklaşık 35 dakikada varıyorsunuz. Liman bölgesine Limenas deniliyor. Burada birçok kafe ve restoran bulunuyor. Dilerseniz feribottan indikten hemen sonra Limenas’da bir mola verebilirsiniz. Biz hemen konakladığımız Skala Ranchoniou bölgesine geçmeyi tercih ettik.

Keramoti Kıyıları

Thassos’un keyfini çıkarabilmek için minimum 2 tam gününüzü bu ada için ayırmanız gerekiyor. Adanın etrafında gezebilmeniz için mutlaka araçla gitmiş olmanız veya araç kiralamanız gerekiyor. Thassos’un çevresi araçla toplam 2 saatte gezilebiliyor. Yol boyunca irili ufaklı birçok köy bulunuyor. Karşınıza çıkan deniz ve yeşilin bütünleştiği manzaralar sizi kendine hayran bırakıyor. Thassos’da yalnızca kıyıda değil dağ eteklerinde de birbirinden güzel köyler bulunuyor. Özellikle Kazaviti, Potamia ve Panagia görülmesi gereken köylerin başında geliyor. Şaşırtıcı olan bu köylerin tamamen Osmanlı tarzında köyler olması. Yani kendinizi sanki Bursa’nın Cumalıkızık Köyü veya Safranbolu’da gezermiş gibi hissediyorsunuz. Köylerde bazı butik oteller ve restoranlar mevcut. Yemek planlarınızın arasına mutlaka alınmalı. Adanın her köşesinde birbirinden güzel plajlar yer alıyor. Halka açık olan bu plajlarda şezlong ve şemsiye isteyenler 2 kişi için 7 Euro civarında ödüyorsunuz.

Kazaviti

Tıpkı Anadolu Konakları gibi

Oğlak çevirme yemeden bu adadan ayrılmayın!

Biz ilk akşam Kazaviti’de yer alan Vasilis adlı restoranda yemek yedik. İçi feta peyniri dolgulu kızartılmış kabak çiçeği, kuzu dolma ve kuzu kaburga çok başarılıydı. 2 bira ile birlikte toplam 30 Euro hesap ödedik. Eski bir köy evinde bulunan Vasilis Restoran’ın dağ manzarası gözünüzü gönlünüzü açacak nitelikte. Sıcaktan bunaldığınızda da kendinizi atacağınız bir sığınak gibi…

Cacik

Feta Peynirli Kabak Çiçeği Dolması

Kuzu Dolma

Kuzu Pirzola

Vasilis Restaurant

İkinci gün akşam yemeğimizi Thassos’un en turistik köylerinden biri olan Pagania’da bulunan Taverna Elena’da yedik. Thassos’a gelmeden önde bana yapılan mutlaka oğlak yemelisin tavsiyesini bende Thassos’a gidecek olan seyahat severlere yapmak istiyorum. Oğlak fikrine pek sıcak bakmayanlar Elena’da tavuk çevirme veya kokoreçi de deneyebilirler. Burada da şarap ile birlikte oğlak ve kokoreç için 30 Euro civarında ödedik.

Çevirme Etler

Oğlak Çevirme

Yunan Usulü Kokoreç

Ertesi günkü restoranımız bu sefer bir deniz ürünleri restoranı olan Limenas’taki Simi Restraurant oldu. Bütün şekilde ızgara edilmiş kalamar, ahtapot ızgara, hellim ızgara, kalamar tava ve yanında da uzo ile keyifli bir akşam geçirdik. Kişi başı yaklaşık 25 Euro ödedik. Sonrasında ise iskelede güzel bir yürüyüş yaptık.

Simi Restoran Limenos’ta

Uzo Keyfi

Izgara Hellim

Ahtapot Izgara

Kalamar Izgara

Bu arada Thassos restoranlarında tatlı yemenize gerek yok çünkü ikram olarak yemek sonunda mutlaka tatlı getiriyorlar.

Mermer Plajı, sanki Maldivler!

Gelelim Thassos’un plajlarına… Diğer Yunan adalarının aksine oldukça yeşil olan Thassos’a ağaçların neredeyse suyla buluştuğu plajlardan denize giriyorsunuz. Adanın her yerinden mermer çıkarıldığı için bazı alanların tıraşlanmış olduğunu görmek çok üzücü. Mermer demişken Mermer Plajı’na mutlaka gitmenizi tavsiye ederim. İngilizcesi; Marble Beach. Alabildiğine beyaz bir sahil ve akvaryum berraklığında deniz. Ben bu kadar temiz ve berrak bir su (henüz Maldivlere gitmediğim için) ömrümde görmedim. Plajın bu kadar güzel olmasının sebebi beyaz kum değil, ufalanmış mermer parçacıklarından oluşuyor olması. Yolu çok bozuk olduğu için gitmesi biraz çileli ama plajı görünce büyülenmemeniz elde değil. Gittiğinize kesinlikle değiyor. Herhangi bir giriş ücreti yok. Havlunuzu serip yatıyorsunuz.

Cennet Gibi: Marble Beach

Sanki Maldivler

Bembeyaz Mermer Parçacıkları

Marble Beach’te

La Scala Beach ise daha Bodrum tipi plajlardan. Beyaz tüllerin uçuştuğu kabanaların olduğu, bar ve restoran bölümü bulunan ve müzik yayını yapılan trendy bir plaj tipi. Kabana şeklindeki şezlonglar için bardan minimum 50 Euro’luk bir sipariş vermeniz gerekiyor. Normal şezlonglar için ise sadece birer içecek sipariş etmeniz yeterli. Marble Beach’ten sonra gününüzü bizim yaptığımız gibi burada geçirebilirsiniz.

La Scala Beach

Kabanalar

Adayı gezerken beğendiğimiz ama denize girmediğimiz diğer plajlar arasında Makriammos (Makriammos otelinin plajı ve girişi 3,5 Euro), Paradise Beach (kedi barınağından daha çok kedi var etrafında) ve mutlaka gitmenizi tavsiye edeceğim Aliki Beach yer alıyor. Eğer süre sıkıntınız yok ise bu plajları tek tek denemenizi öneririm. Özellikle Aliki’de aklım kaldı diyebilirim.

Aliki Beach

Thassos’un gece hayatının kalbi Limenaria adlı köyünde atıyor. Burada irili ufaklı barlarda geç saatlere kadar eğlenmek mümkün.

Thasos’ta oteller bir bölgede değil, plajlar gibi adanın geneline dağılmış durumda… Bizim konakladığımız Louloudis Hotel, uzun yıllardır önce açılmış ancak geçtiğimiz aylarda baştan sona yenilenmiş ve güzel bir butik otele dönüşmüş. Otelin bir diğer özelliği ise sadece yetişkinlere yönelik olması. Yani çocuk kabul edilmiyor. Böylece daha sessiz bir ortam sağlanmış oluyor. Otelin işletmeciliğini yapan aile çok sıcak. Tüm misafirlerle yakından ilgileniyorlar. Önerdikleri yerler de çok isabetliydi.

Louloudis Hotel

Thassos’a giderken veya dönüş yolunda birçok görülmesi gereken yer bulunuyor. Özellikle Kavala ve Alexandrapolis (Dedeağaç) vakti olanların mutlaka ziyaret etmesi gereken şehirlerden. Porto Lagos adlı gölün üzerinde yer alan iki adacık üzerine kurulmuş olan Pantanassa Kilisesi görülmeye değer bir başka yer.

Pantanassa Kilisesi Port Lagos’ta

Kavala

Hazır arabanız için gerekli belgeleri ve vizenizi de almışken arayı fazla uzatmadan tekrar Yunanistan’a gidin derim. Mesela Selanik’e gitmediyseniz en kısa zamanda gidip görmelisiniz. Benim bir sonraki planım Yunanistan’ın batısında yer alan adaları gidip görmek…

Tadında Seyahat’in Thassos Top 10′u:

1) Marble Beach’te yüzün.

2) Kazaviti Köyü’nü gezin ve burada yemek yiyin.

3) Giola adlı mini lagünde yüzün.

5) Panagia’da oğlak çevirme yiyin.

6) Aliki Beach’de yüzün ve güneşlenin.

7) La Scala Beach’e takılın.

8) Limenas’ta deniz ürünleri yiyin.

9) Adanın etrafına yayılmış olan tarihi yapıları ve manastırları gezin (özellikle Moni Archengelo’yu).

10) Limenaria’nın gece hayatına bir göz atın.

Tadında Seyahatler…

Gürhan Kara

Tadında Seyahat adlı ülke, şehir, otel ve restoran inceleme blogu'nun kurucusu ve yazarı