Jaipur Gezisi ve Festival Deneyimi

Fatehpur Skri’den 4-5 saatlik bir otobüs yolculuğu ile akşama doğru Jaipur’a varıyoruz. Bu şehrin turistler arasında iki ismi var: pembe şehir ve alışveriş şehri. Pembe olmasına pembe, ama alışveriş konusunda (Hindistan gezimizin kalanında olduğu gibi) beni biraz hayal kırıklığına uğratıyor. Doğru, her şey çok ucuz, batıda yine moda olan şalvarlar, bol pantolonlar, tunik bluzlar bir sürü… Ama Hintli kadınların ufak tefek olmalarına karşın, bedenler (turistlere yönelik tekstil sektörü ön planda olduğu için) büyük ve üzerime göre bir şey bulmakta zorlanıyorum. Bir de nedense çok fazla çeşit yok; gezdiğimiz bütün şehirlerde hep aynı model ve tipte kıyafetlere, aksesuarlara rastladık genelde… Alışveriş cennetimiz Hindistan değil, gezinin devamındaki Nepal oldu sonuç olarak; hem bol çeşit, hem daha iyi kalite hem de çok ucuz fiyatlar…

Hawa Mahal - Jaipur

Jaipur’a akşamüzeri yorgun varıyoruz ve ilk işimiz bir gecelik kalabileceğimiz, otobüs istasyonuna yakın bir otel aramak oluyor. Rehberimizde tavsiye edilen otellerin hepsi dolmuş, rastgele girdiğimiz oteller ise kötü durumda olmalarına rağmen Hindistan otel fiyatları çerçevesinde pahalı… Sonunda aramaktan yorulup mecburen bir cadde üzeri oteline atıyoruz kendimizi… Rotamızdaki şehirlerin çoğunda olduğu gibi, bu şehirde de gece yapılacak pek bir şey yok… Biraz sokaklarda dolaşıp, satıcıların ve turist avcılarının ataklarından bunalarak otelimize kaçıyoruz. Yanlış anlaşılmasın, gezimizin genelinde, önyargıların aksine, çok rahattık. Benim Hintlilerden görünüş itibarıyla pek bir farkım olmamasından mıdır bilinmez, hiç de öyle bunalmadık turistlere özel ilgiden… İnsanları çok sıcak ve samimi bulduk. Ama Jaipur istisnalardan biriydi.

Jantar Mantar - Jaipur

Ertesi sabah otelden ayrılıp önce otobüs garından akşam için Udaipur biletlerimizi alıyoruz. Sırt çantalarımızı gardaki bagaj emanete bırakıp, sadece cidden görülmesi gereken Hawa Mahal, City Palace ve Jantar Mantar’ı ziyaret ediyoruz. Hawa Mahal, pembe dev bir bal peteğini andıran çok güzel ve enteresan bir saray… Jantar Mantar ise yüzyıllık bir astronomik gözlemevi…

Teej Festival - Jaipur

Gezilip görülecek mekânları bitirdikten sonra, şansımıza tam o gün Jaipur’da kutlanacak olan büyük bir sokak festivalini izlemek için kalabalığın arasına karışıyoruz. Bir kez daha şaşırıp hayran kalıyorum insanların sıcaklığına ve merakla karışık nezaketine… Kadınlar cadde kenarında yanlarına oturabilmem için yer açıyorlar bana; erkekler Til’e tüm seyahat boyunca alıştığımız klasik soruları sormaya başlıyorlar: Nereden geliyorsunuz, nereye gidiyorsunuz, evli misiniz : ) Teej Festivali ile muson yağmurlarının gelişini kutluyor Jaipur halkı… Rengârenk sariler içinde süzülen kadınlar, dans eden erkekler, fillerin resmi geçidi derken 2-3 saat nasıl geçiyor anlamıyoruz ve kendimizi yine bir otobüste, Udaipur’a giderken buluyoruz. İlk kez bir yataklı gece otobüsünde seyahat ediyoruz ve şaşırtıcı derecede konforlu… Ama sonraki otobüs deneyimlerinde (yataklı-yataksız), bu ilk seferin bir istisna olduğunu anlayacağız : )

ŞİLAN KÜÇÜKOKUR BARTEL

ŞİLAN KÜÇÜKOKU…

Uzun yıllar İstanbul'da pazarlama profesyoneli olarak çalıştıktan sonra, plazalara ve kurumsal hayata veda ederek Berlin'e yerleşti.