Japonya ve Unesco Dünya Mirasları

Japonya gezimiz Güney Kore’den bindiğimiz Busan Feribotuyla Fukuoka’dan başladı. Otel yolunda  Kintai köprüsü ve nehir boyunca dizilmiş sakuralar tüm ihtişamı ile karşımıza çıkıyor.

Muhteşem bir manzara. Nehir boyunca yüzlerce sakura çok güzel inşa edilmiş Kintai köprüsü ile birlikte bize harika görüntüler veriyor.

Japonyadaki 2. günümüzü Miyajima ve Hirosima nin çevre gezisiyle geçiriyoruz.  Itsukushima Shinto Tapınağı (Unesco Dünya Mirası) (U.D.M.) ve Hiroshima Peace Memorial Museum’u (U.D.M.) geziyoruz.

Bugünü yine bir U.D.M. olan Iwami Ginzan Gümüş Madeni ve çevresindeki zengin bir ormanla kaplı, sarp dağ yolları ile karşı karşıya geldiğimiz Iwami Ginzan  kültürel peyzajı gezerek geçiriyoruz.

17. yüzyılın ilk senelerinde, gümüşünün çoğunlukla sikke yapımında kullanıldığı maden yaklaşık 38 ton ağırlığında gümüş (yani dünyanın gümüş üretimin üçte biri) üreterek,  zirveye ulaşmış. 19. yüzyılda, madenin gümüş üretim düzeyi düşmeğe başlayınca diğer madenlerle yarışı başaramaması nedeniyle kapatılmış. Maden şehrinin bazı bölümleri hâla iyi bir durumda ve Japonya hükümeti, madeni Tarihi Binalar için Özel Koruma Bölgesi ilan etmiş.

Yakındaki bir kasabada 150 yıl önce gümüş üretimi sayesinde refah bir yaşam tarzı olan ve ayakta kalmış en büyük Japon-stili ev olan Kumagai Ailesinin evini ziyaret ediyoruz. Evde sergilenmekte olan mobilyalar, mutfak eşyaları, diğer ev eşyaları ve giysiler o dönemdeki geleneksel Japon tarzını yansıtmakta.

Kısa bir yürüyüşten sonra, Ginzan Gümüş Madeninde çalışmış olan insanların ruhlarının sakinleşmesi için yapılmış, kayalık dağların içine oyulmuş mağaralardan oluşan ve içinde Budist heykellerin bulunduğu Toyoma bölgesindeki Gohyaku-Rakan Mabedine (U. D.M.)  ulaşıyoruz.

Seyahatimizin diğer günlerinde de güzel manzaralar ve her yerde karşımıza çıkan muhteşem sakura ağaçlarını hayranlıkla izleyerek Nara ve Kyoto bölgesini geziyoruz.

Himeji Kalesi (U.D.M.),

Kokoen Bahçeleri ve Horyuji Tapınağı (U.D.M.),

Kasuga Taisha ve Todaiji Tapınakları (U. D.M.), Nara’daki Geyik  Parkı, Byodo-inTapınağı (U. D.M.)

Kyoto civarindaki Nijo Kalesi (U.D.M.), Kinkakuji  (U.D.M.) Heian Jingu ve Kiyomizu Tapınakları’nı (U.D.M.) dolaşıyoruz. Herbiri birbirinden muhteşem bu tapınakları hayranlıkla izliyoruz.