Kıbrıs'ın Yıldızı Girne

Adanın kuzey kısmında bulunan Girne, Beşparmak dağları ile Doğu Akdeniz arasında yer almakta. Turizm açısından Girne önemli bir potansiyele sahip.

Girne’nin en turistik noktası liman bölgesi. Deniz kokusu, dalga sesleri ve çevreye yayılan yemek kokuları, ışıltılı mekanları ile burası Girne gecelerinin vazgeçilmez adresi.

Girne'de gezilecek yerler

Girne ve çevresinde görülmeye değer yapılar Girne Kalesi, St. Hilarion Kalesi, Bellapais Manastırı, Buffavento Kalesi, Hz. Ömer Tekesi ve Santa Maria Manastırıdır.

Girne Kalesi

Limanın sonunda bulunan 7. yy.’da şehri korsan ve istilalardan koruma amaçlı yapılmış olan Girne kalesi göze çarpmakta. Kalenin bulunduğu eski şehir bölgesi de Girne’de yerleşimin başladığı ilk yer.

Girne’nin sembolü haline gelmiş olan kalenin yapımı Romalılar ve Lüjinyanlılar dönemine rastlıyor. Venedikliler zamanında ise eklenti ve yenileme yapılarak kale haline getirilmiş. Giriş kapısında 3 aslan heykeli ve Lüjinyan hisarına giden yolda, Osmanlı Amiralı Cezayirli Sadık Paşa’nın türbesi ve Lüjinyan armaları yer alıyor.

Doğudaki yapılarda Neolitik yerleşim alanları, ilk ve orta Bronz çağı dönemi mağaraları, Helenistik dönem ve ilk Bizans imparatorluğu zamanından kalan Akdeniz mezarlıkları bulunmakta.

Lüzinyan ve Venedik kulelerinin zindanlarında mankenlerle dönem yeniden canlandırılmış. En sağlam korunmuş kule olan “the round tower” ise günümüzde sanat galerisi olarak hizmet vermekte. Batık gemi sualtı müzesi de burada görülecekler arasında.

St. Hilarion Kalesi

St. Hilarion Kalesi, Haçlı seferi sonrasında kuzeyden gelmesi muhtemel Arap saldırılarına karşı Beşparmak Dağları üzerinde kurulan üç kaleden en batıda yer alanıdır. Adını kalenin yaptırılmasında büyük rolü olan Hilarion adlı bir rahipten almıştır. Kaleye çıkıp Girne’nin manzarasını izlemek oldukça keyiflidir.

Bellapais Manastırı

13. yy.’a tarihlenen Bellapais Manastırı, Girne’nin doğusunda Beşparmak dağlarının eteklerinde yer almaktadır. İlk adı Fransızca "Abbaye de la Paix" yani "Barış Manastırı"dır. Zaman içinde ismi Bellapais Manastırı olarak değişmiştir. Burada her yıl uluslararası müzik festivali düzenlenmektedir. Festivalin yapıldığı yemekhane girişinde Kıbrıs, Kudüs ve Lüzinyan armaları bulunmaktadır.

Buffavento Kalesi

Adının anlamı “rüzgarlara meydan okuyan” olan Buffavento Kalesi, önceleri Bizanslar tarafından nöbetçi kulesi olarak kullanılmıştır. Lüzinyanlılar döneminde kaleye çevrilmiş olan kale, deniz seviyesinden 950 metre yükseklikte olup, Beşparmak dağlarındaki bir geçidi kontrol eder.

Hz. Ömer Tekkesi

Girne’ye 4 km mesafedeki 7. yy.’a tarihlenen Hz. Ömer Tekkesi, kubbesindeki melekler tarafından çevrilmiş Hz. İsa’yı betimleyen duvar resmi ile dikkat çeker. Bu duvar resmi döneminin en iyi örneklerinden biri olarak gösterilmektedir. Günümüzde içinde 12. Yy’a tarihlenen az sayıda duvar resmi kalmıştır.

Santa Maria Manastırı

11. yy’a tarihlenen Santa Maria Manastırı (Sour Magar) ise yıllarca Kudüs’e gidip gelen hacıların uğrak yeri olmuştur.

Girne gerek doğası, gerek kumsalları, gerek tarihi yapısı gerekse gece hayatı ile yılın her dönemi turistlerin uğrak yeri olan ufak ve şirin bir yerleşim yeridir.