Kızıldeniz Kıyılarında Eşsiz Bir Sualtı Güzelliği: Sharm El Sheikh

Öncelikle bütün Gezimanya ailesine selamlar ve bol seyahatler diliyorum. Uzun süredir takip ettiğim Gezimanya’ya ben de ilk yurtdışı gezim ile katılmak istedim. 2010 yılının yazında ilk defa yurtdışına çıkıyordum ve o zamana kadar en büyük hayalim olan Mısır'a doğru gidiyordum. Tabii 2010 yılındaki Mısır ile şu dönemki Mısır arasında büyük farklar oldu. Ama ben elimden geldiğince, en çok da benim gibi yeni arkadaşlara yardımcı olabilecek bir şeyler yazmaya çalışacağım. İlk yurtdışı turum ve ilk yazı deneyimim, o nedenle sürç-i lisan edersem af ola…

2010 yılının hem de Temmuz ayında Mısır! % 90'ı çöl olan bir ülkeye gitmek için kesinlikle mükemmel bir dönem (!) ama şansımıza o sene hava sıcaklıkları normalin epey altında kaldı. Ortalama 28-30 derecelerde 8 gün geçirdik Mısır’da ve sıcaklık bizi en son rahatsız eden şeydi. Normalde Temmuz-Ağustos aylarında 40-42 derece sıcaklık ortalamalarından dolayı turistlerin bırakın gezip dolaşmayı tur otobüslerinden ve otel odalarından çıkamadığından bahsediliyordu. Mısır için en ideal dönemin Eylül ile Kasım arası olduğu söyleniyor. Onun dışında aşırı yağış ya da kış mevsimi olmadığından istenilen her dönem gidilebilir. Ayrıca ne kadar sıcak olursa olsun otobüsler, alışveriş merkezleri, havaalanı vs. yerlerde klimalar en üst ayarlarında çalıştığından; üzerinize hafif bir şeyler alabilirsiniz. Çünkü örneğin otobüste klimanın kısılmasını ya da kapatılmasını istemeniz ya da teklif etmeniz gerçekten sert tepkilere neden olabilir.

İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan AtlasJet direkt uçuşu ile Sharm El Sheikh'e 2,5 saat kadar süren bir uçuş ile vardık. Mısır, Türk vatandaşlarına vize uyguluyor. Biz de yola çıkmadan önce vizemizi almıştık ama birçok insanın da kapıda vize aldığını gördüm. Gerçi alandaki yoğunluğa göre bu biraz zaman kaybına neden olabilir. Şarm El-Şeyh ya da kısaca Şarm, Mısır'ın Sina Yarımadası'nda ve Kızıldeniz’in kıyısında yer alan bir tatil kenti ve turizm merkezidir. Genel olarak turistlerin dalış için tercih ettiği bir nokta ama Naama Bay bölgesi ile de deniz aktiviteleri sonrası yeme-içme ve ayrıca alışveriş ve gece hayatı için de turistlere hoş vakit geçirtecek bir yer.

Naama Bay’da bulunan Hard Rock Cafe ve Pacha bölgenin en kaliteli mekânlarıdır buralara gitmek isterseniz eğer pasaportunuzun yanınızda olmasını tavsiye ediyorum. Çünkü Mısır’da gece kulüplerine ve kumarhanelere yerli halk giremiyor bu nedenle kapılarda turistler için de pasaport kontrolü uygulanıyor.

Bunlar dışında Sharm'da; sabah güneşinin yakıcı sıcağından önce (sabah saat 5.00 gibi) başlayan çölde atv turlarına ve bedevi çadırları ziyaretine katılabilir, çölde cip safari yapabilir, Alf Leila Wa Leila-Bin Bir gece eğlence merkezini gezip Mısır’ın ünlü tarihi simgelerinin maketlerini görebilir ve hediyelik eşya satın alabilir, Ras Mohammed Ulusal Parkı’na tekne turları ile katılabilir ve dalış yapıp Kızıldeniz’in güzelliğini daha yakından görebilir ya da hiç ıslanmadan cam tabanlı tekne turları ile akvaryum kıvamındaki su altı güzelliklerini izleyebilirsiniz.

Denize ve su altına düşkün arkadaşlar için dünya üzerinde çok önemli bir dalış noktası olan “Blue Hole” ve Sharm'a yaklaşık 1-1,5 saat uzaklıktaki Dahab turistik beldesi de günübirlik turlar ile ziyaret edilebilir.

Dikkat: Sharm'da su altında hiçbir canlıya el sürülmez ve denizden bir taş bile çıkarmanıza izin vermezler!

İnsanların ikinci gelir kaynağı bahşiştir. Evet, ikinci diyorum çünkü bir ATM başında bekleyen güvenlik görevlisi size yardım ettiği anda sizden bahşiş bekler hatta beklemez direkt talep eder ve almadan kolay kolay çevrenizden ayrılmayacaktır. Bu tarz ülkelerin hepsinde olduğu gibi deli gibi pazarlık etmek utanılacak bir şey değil olağan bir şeydir.

Yemek için tercih edeceğiniz KFC, McDonald’s gibi restoranlarda umduğunuzu bulamayabilirsiniz. Ağır kokulara ve toza toprağa hazır olun. Ağzı-yüzü kapatacak ince bir şeyler faydalı olabilir. Kapalı su ve kapalı yiyecekler tercih etmekte fayda var.

Toplu taşıma diye bir şey yok, taksi kullanacaksınız. Yanınızda kaldığınız yerin bir kartı olursa sorun yaşamazsınız, aksi takdirde telaffuz problemleri olabiliyor. Ama taksi ücretleri cazip ve şehir ufak, o yüzden sıkıntı yok. Gece vakti otele dönüşlerinizde taksilerin far yakmaması, neredeyse hiç olmayan trafik lambası durumu ve ayrıca susmak bilmez kornalar sizi şaşırtacaktır, şaşırmayın : )

Deniz ürünleri, nargile ve kahve denemeden dönmeyin. Nargile için “Şişa”, şekerli kahve için “Helva”, teşekkür etmek için bahşişten sonra “Şükran” ; )

Son olarak; Mısır denince akla gelen o tarihi gizemi ve mistik havayı Sharm’da bulamayacaksınız. Bunun için Kahire, Luxor, Aswan gibi bölgeleri tercih etmelisiniz. Ama Sharm; güzel bir yaz tatili, eşsiz sualtı güzelliği ve uygun fiyatlar için ilk tercihiniz olmalı.

İlk fırsatta Kahire ve İskenderiye’yi anlatan yazımı da yazacağım. Umarım bir şekilde yardımcı olmuşumdur.

İyi seyahatler…

Mert Ergül

was born in İzmirlives in AnkaraDünya VatandaşıKahire,Bangkok,PragM.Kemal Atatürk,Aselsan,Galatasaray