Londra, West Minister City

İngiltere Parlamentosunu da içerisinde bulunduran West Minister City, Londra Metropolitan’ının içinde bir iç ilçe konumundadır. İlçenin yüzölçümü 21.48 kilometrekaredir.

West Minister Sarayı (Parlamento Binası), Lordlar ve avam kamarasından oluşan İngiliz parlamentosuna ev sahipliği yapmaktadır. Bu saray West minister semtinde Whitehall’da bulunan diğer kamu binalarının yanında yer almaktadır.

Sarayda yaklaşık 1.100 oda bulunmaktadır. Sadece koridorlarının uzunluğu toplam 4,8 kilometre olan bu saray 19.yy’da yapılmıştır.

West Minister Sarayı önünde Aslan yürekli Richard heykeli var. West minister sarayı – manastırı ve Margaret kilisesiUnesco tarafından dünya mirasları listesinde yer almaktadır. Yanındaki Big Ben saat kulesi ile muhteşem bir görüntü vermekte.

West Minister Manastır Kilisesi(West Minister Abbey) hem ulusal bir kilise hem ulusal bir müzedir. Gotik tarzda yapılmış olan bu kilise 19. yy mimarisinin çok güzel bir örneğidir. İçindeki Saint Edward şapelinde taç giyme törenlerinde kullanılan taht ve taçların bulunduğu ve de kraliyet ailesi fertlerinin mezar ve anıtlarının bulunduğu yeri gördük. Binanın güneyinde de şairler köşesi diye ayrılan bir bölüm var. Bu bölümde Shakespeare ve Dickens gibi önemli şahsiyetlerin de aralarında bulunduğu ünlü kişilerin anıt mezarları var.

Daha sonrasında St. Paul Katedrali’ne gidiyoruz. Bu katedral, Roma’daki St. Peter kilisesinden sonra dünyanın en büyük 2. kubbesine sahip. Winston Churchill’in de cenaze töreni bu katedralde yapılmış.

Aynı zamanda bu katedral, Prens Charles ve Lady Diana’nın düğün törenlerine de ev sahipliği yapmış.

NURHAN YILMAZ

1951 İstanbul doğumluyum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım.Küçük yaşlarda babamın mesleği gereği, Türkiye’nin pek çok farklı şehirlerinde yaşadım.