Msc Magnifica İle Dalmaçya Kıyıları: Bari

19 Haziran 2016 tarihinde İstanbul Atatürk Havaalanı’ndan hareket eden 13.35 uçağı ile iki saatlik bir yolculukla İtalya’nın Bari Havaalanı’na geliyoruz. Yerel saat 13.35; Türkiye ile zaman farkı bir saat. Yaklaşık 30 dakikalık bir otobüs yolculuğu ile limanda bizi bekleyen MSC’nın Magnifica gemisindeki kamaralarımıza yerleştik.

Bari’ye Türkiye’den tek sefer varmış. Uçaktan iner inmez gemiye geldik, geldiğimiz gibi gemi hareket etti. Dönüşte yine aynı nedenle Bari’de görmeyi çok arzuladığımız şehir merkezine 60 kilometre mesafede bulunan Alberobella kasabasındaki mantar evleri göremedik. UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki bu bölgede 1500 civarında Harran ve Kapadokya’dakine benzer koni çatılı evler bulunuyor. Evlerin çatıları bölgeden çıkan kireç taşları ile lego gibi harç kullanılmadan yapılmış, en üstteki kilit taşa bir halat bağlanıyormuş. Bu 15. yüzyılda çatılı evlere uyguladığı kralın yüksek vergilerden sonra bölgede yaşayan dar gelirlilerin bulduğu bir çözüm. Vergi memurları geldiğinde ev içindeki eşyalar depolara konup kilit taşına bağlı ip çekilerek çatı bozuluyor. Vergi memurları gidince dökülen taşlar tekrar dizilerek çatı oluşturuluyormuş. Ancak 17. yüzyılda kral çatı vergilerini kaldırmış. Evlere aile genişledikçe ilaveler yapılıyormuş. Tekli evlere Trullo; ikili, üçlü evlere Turilli deniliyormuş.

Bari içinde görmek istediğimiz ikinci nokta ise Noel Baba (San. Nicolas’ın) kemiklerinin bulunduğu San Nicolas Bazilikası idi. Noel Baba’nın kemikleri Antalya-Demre’den çalınarak buraya getirilmiş. Kemiklerin buraya getirildiği tarih her yıl kutlanıyormuş. Bari ününü San Nicolas’ın kemiklerinden almış.

Tavsiyem bu turu alırsanız Bari’den değil de, tur başlangıcını Venedik’ten yapmanız. O zaman Bari’de çok keyifli zaman geçireceğinizi düşünüyorum.

Şimdi sizlere biraz gemimizden bahsetmeliyim:

MSC 450 gemi filosu ile dünyanın ikinci gemicilik şirketi. Magnifica MSC gemileri içinde orta standarda sahip bir gemi. 16 katlı olan gemi 293,5 metre uzunluğunda ve 32,2 metre genişliğinde. 3300 yolcu kapasitesine sahip olup, seyahat boyunca gemi 973 personel ile misafirlerine her türlü konforu sağlamaya çalışıyor.

Rotamız Bari-Katakolon-Mikonos-Pire-Dubrovnik-Venedik-Bari. 7 gece 8 günü kapsayan bu turda sabah bir limana yanaşıp, akşamüzeri demir alıyor; ertesi sabah bir başka limanda uyanıyoruz.  Okyanus seyahatleri gibi 2-3 günlük deniz yolculuğu yok. Yalnız Pire-Dubrovnik arası bir tam gün denizde seyrediyorsunuz. Bu mesafe 582 deniz mili. Gemimizde 24 saat açık büfe olarak hizmet veren kafeteryadan başka iki adet à la carte restoran ile bir adet ücretli restoran olmak üzere üç adet restoran bulunuyor. Spa, termal, fitnes merkezleri, jakuzi ve saunalar, 4D sineması, bowling salonu gibi pek çok kişiye hitap eden birimler mevcut. Bunların bir kısmı ücretli. MSC firması dünyadaki gemi şovları alanında ödül almış. Gemimizin tiyatro salonu da oldukça güzeldi. 7 gece boyunca düzenlenen gemi şovları, bu ödülü hak ettiklerinin kanıtı. Ayrıca üç ayrı salondaki barlarda canlı müzik dinletileri de birbirinden güzeldi. Gecenize isterseniz gazinodaki şansınızı deneyerek, isterseniz discoda devam edebilirsiniz.

MSC Unicef ile işbirliği içinde tüm gemilerindeki her yolcudan Unicef için 1 Euro yardım alıyor. Bu sizin gemideki ekstralarınıza ekleniyor. Geçen yıl kişi başı 1 Euro olmasına rağmen çok ciddi paralar bağışlanmış Unicef’e. Kendi kanaatimiz bunun diğer firmalara da örnek olması. Hatta 1 Euro çok az diye düşündük eşimle. MSC’yi bu duyarlılığından dolayı takdir ettik.

Gemi yolculuğunu ilk defa yapacaklar için şu bilgiyi de vermeliyim: Gemi girişinde odalarınıza yerleşirken her yolcunun kredi kartı gibi bir kartı oluyor. Bu kart hem oda kapılarınızı açıyor hem ekstra harcamalarınızı kayıt altına alıyor, en önemlisi de gemiye giriş çıkışlarınızı kontrol amaçlı kullanılıyor. Gemiden çıkarken kartınız makineden geçiyor. Dönüşte gemiye girerken yine geçiyor limandan ayrılırken yolcu sayısının tam olup olmadığı da bu sistemle kontrol ediliyor. Gemi yolculuklarında gemi kalkış saatinden en az yarım saat önce gemide olmalısınız. Gemi sizi çok önemli bir neden olmadığı sürece asla beklemez.

Gemi yolculuklarında her akşam odanıza bırakılan bir ertesi günün programını mutlaka okumalısınız. Ertesi günün hava durumu, geminin yanaşma ve kalkış saatleri, indiğiniz imanda görülecek-gezilecek yerler, gemi içerisindeki aktiviteler gibi pek çok bilgi yer almakta.

Gemiye ilk girdiğiniz gün veya bir ertesi gün gemi içindeki ekstra harcamalar için ya kredi kartı veya bir miktar (geminin tespit ettiği) nakit Euro veya Dolar veriyorsunuz. Çıkıştan bir gece önce yaptığınız alışverişlerin listesi odanıza bırakılıyor. Çıkış öncesi hesaplar kapatılıyor. Gemi içinde gazino haricinde yapacağınız tüm harcamalarda nakit kullanamıyorsunuz.

Gelelim gezimize… Birinci günümüzde gemimize yerleştik, saat 17.00’de Katakolon’a hareket ettik. Yemek sonrası tiyatro salonundaki Romeo ve Julietta oyununu seyredip odamıza çekildik. Yarın Yunanistan’ın Katakolon limanına yanaşacağız.

MSC tarafından sunulan bu turun detaylarını görmek ve satın almak için tıklayın.

SERİNİN DİĞER YAZILARI İÇİN: MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: KATAKOLON
MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: MYKONOS
MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: PİRE-ATİNA
MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: DUBROVNİK
MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: VENEDİK https://gezimanya.com/GeziNotlari/msc-magnifica-ile-dalmacya-kiyilari-venedik