Murano ve Burano Adaları

Venedik’e geldiğinizde vaktiniz olursa, Vaperotto’lar ile MuranoveBurano adalarına gidebilirsiniz.

Murano Adası'na ya Vaperetto’larla ya da cam fabrikası ve otellerin ücretsiz ulaşım sağlayan servis motorları ile gidilebiliyor.

Cam işçiliği burada 10. yy.da başlamış. Cam ustaları sırlarını asırlar boyu saklamışlar. Çok uzun yıllar ayna yapımı, yalnızca Venedik’te oluyormuş. Gözlük camları da ilk kez 14. yy’da Muranolu’lar tarafından yapılmış. Cam ustaları ayrıcalıklı imiş. Pek çok imtiyazlara sahipmiş.

Türkçe’de kullandığımız başarısızlık anlamına gelen “Fiyasko” sözcüğü, Murano’dan gelmekte. Şöyle ki, cam şişe üfleme ustası eğer yaptığı işte başarılı olamazsa, hatalı olan parça sofra şişesi olarak kullanılırmış. Bu şişelere de İtalyanca “Fiyasco” (Fiyasko) denilirmiş.

Yıllar boyunca Murano kristal ve camları, Devlet Sarayları ve pek çok aristokrat ailenin evlerini süslemiş. Diğer ülkelerin bu sırları öğrenmesi neticesi adanın önemi azalmaya başlamış. Adaya geldiğinizde bu cam fabrika veya atölyelerinde üfleme ile cam yapımını mutlaka size gösteriyorlar. Etkileyici bir show. Saniyeler içinde kor halindeki cama bir sanat eseri gibi şekil vermek oldukça etkileyici bir gösteri. Tavsiyem bu show’u mutlaka seyredin ancak adadan alışveriş yapmayın. Zira Murano Adası ile Venedik’in içindeki fiyatlar kıyaslandığında, Venedik’teki fiyatlar çok daha uygun.

Yine Vaperetto’larla Burano Adası'na da gidilebilir. Deniz yolculuğu yaklaşık 40 dakika sürüyor. Bu ada aynı minyatür bir Venedik gibi... Mavi, sarı, kırmızı, yeşil bitişik nizam iki katlı evleri ve kanalları ile oldukça sevimli görünüyor. Burano adası ise dantelleri ile meşhur. Günümüzde adada dantel okulu bile açılmış. Danteller burada çalışan kadınlarca üretiliyor.

Venedik’ten Murano cam işçiliği ile yapılmış küçük objeler, maskeler, Lagatoria denilen ebruli kağıtları ve bu kağıtlarla ciltlenmiş kitap, defter, geleneksel usullerle dokunan girift dantel işi alınabilir. Ancak gerçek el işçiliği ile yapılmış olan danteller oldukça pahalı.

Venedik'te konaklamaya gelecek olursak, San Marco Meydanı'na yürüme mesafesinde olan Hotel Filù uygun fiyatlı ve kaliteli otellerin başında geliyor. Şehir merkezinde Büyük  Kanal'ın yanında bulunan Hotel L'Orologio ise konumuyla oldukça ideal bir otel. Rialto Köprüsü'ne ve Campo San Polo Meydanı'na da çok yakın bir mesafede olan bu oteli güzel bir konaklama için düşünebilirsiniz. Büyük Kanal'ın üzerinde yer alan otellerden bir diğeri de Pesaro Palace. 15. yüzyıldan kalma bir binada yer alan otel kendi başına bir tarihi simge. San Marco Meydanı ve Rialto Köprüsü yine bu otele yakın görülmesi gereken yerlerden. Eğer Venedik'te lüks bir otelde konaklamak istiyorsanız Centurion Palace ilk tercihleriniz arasında olmalı. Salute Bazilikası'nın hemen yanında yer alan 5 yıldızlı bu otel; Büyük Kanal manzaralı 19. yüzyıldan kalma bir binada buluyor. Bunların yanında daha fazla otel alternatifi için buradan  booking.com'a girerek Venedik otellerine göz atabilirsiniz.