Nazca Çizgileri

Erik Von Daniken’in Tanrıların Arabaları Kitabından anımsayacağınız, günümüzde hala gizemini koruyan NAZCA ÇİZGİLERİ tarihçiler için de hala gizemini korumakta ve tam olarak çözümlenememiş. Nazca, hem çölün aynı zamanda kasabanında ismi.

ICA şehrinden otobüsle kısa bir yolculuktan sonra Nazca Şekilleri görmek için, Nazca Aerodom'a geliyoruz, kasabanın dışındaki bu küçük havalimanından kalkan 4 kişilik pervaneli uçaklarla çölün üzerinde 1 saate yakın uçtuk.

Pilotumuz ve rehberimiz şekillerinin üzerinden uçarak her bir figürü her iki tarafta oturan biz yolcularına göstermek için gayret gösteriyorlar.

Güney Peru’daki Nazca Çölü’nde bazı canlı biçimlerini ve çeşitli geometrik biçimleri simgeler tarzda ovaya çizilmiş ve kimisi kilometrelerce uzunlukta olan çizgiler topluluğu. Bazı çizgilerin uzaydan görünecek kadar uzun ve büyük olması ve bu çizgilerin ne amaçla ve kimler adına çizildiği gizemini hala koruyor. Nazca düzlük bir ova idi, pist olarak kullanılması imkansızdı ve uzaylılar neden bu kadar ilkel hareket etme ihtiyacı duyacaklardı? Nazca’da eğitimci olarak hizmet veren Matematikçi Alman Maria Reiche birçok incelemede bulundu ve bu çizgilerin gökyüzü olaylarını belirttiği ve hayvan sembollerinin de bununla bağlantılı olduğunu öne sürdü.

Çizgiler farklı şekilde anlamlandırılıyor ancak tek bir ortak nokta gökyüzünü bu sembollerle anlattıkları. Nazca hakkında tarihte çok fazla bilgi yok ve incelemeler hep bir noktada tıkanıyor.

Ortaya atılan görüşlerden bazıları ise şu şekilde:
- Semboller ve çizgiler dini inanışlarını resmediyor
- Gökyüzü ve yağı sistemini anlatan semboller çizgilerde mevcut
- Papazların ve mitolojik yaratıkların maskeli performansları çizgilerde anlatılmaktadır
- Tanrılarının havayı kontrol ettiğini Nazca çizgileri ile ortaya koydular…

Buna benzer daha birçok araştırma mevcut fakat ulaşılan sonuçlar net değil, Nazca hakkında çok fazla belge yok çizgilerin ve sembollerin bazıları yaşayış biçimlerini ifade ederken bazıları ise gökyüzünü anlatıyor, tarihçilerin ortak bir noktada buluşamadığı Nazca çizgileri günümüzde hala gizemini koruyor.