Nil Nehrinin Kaynağı: Jinja

Bu sabah Kampala’ya 80. km. mesafede ve Viktoria Gölü kenarındaki Jinja şehrine gidiyoruz. Jinja’nın anlamı ‘kaya’. Uganda’nın en büyük 2. şehri ve Nil nehrinin kaynağına çok yakın.

Bir bot turu alarak bu kaynağın bulunduğu noktaya gidiyoruz.

Bu gezide oldukça heyecan verici yerler görüyor ve yaşıyoruz, bir nehrin hem de dünyanın en uzun nehrinin doğduğu yeri görmek de oldukça heyecan verici.

Her iki yakadaki ağaçlar, dev palmiyelerle, güzel tabiat manzaraları ve çeşitli kuşlar eşliğinde ilerleyen botumuz doğduktan sonra yaklaşık 300 km. kuzeye akan Nil’in doğduğu ve en büyük kaynağı olan noktaya ulaşıyor.

Nil nehri bu noktadan sonra birçok şelaleden geçerek Albert gölüne ulaşıyor, bu gölün suları ile zenginleşerek Sudan’a oradan da Mısır’a doğru yolculuğuna devam ederek Akdeniz’e dökülüyor.

Nil nehri suyunun %70 ini Victoria gölü dibinde bulunan kaynaklardan sağladığı sanılıyor ve 6,695km. ile dünyanın en uzun nehri, ancak Brezilya’lılar Amazon nehrinin kaynağının sanıldığından daha güneyde olduğunu ve 6,800 km. ile Nil nehrinden daha uzun olduğunu iddia ediyorlar.

Otelimize dönerken Mabira ormanları, Bujagali ve Sezibwa şelalelerini de göremeden geçmiyoruz. Şelale ye gelmeden önce, Türkiye’de mevsim kışa dönmekte olduğundan artık bulamayacağımız lezzetli karpuzlardan almıştık, şelalede yüzmekte olan arkadaşlarımıza nispet yaparak, dilim dilim kestiğimiz karpuzu sularını akıtarak iştahla ve keyifle yemeğe başlıyoruz.

Uganda’daki son maceramız ve Uganda serüvenimizin sonuna geliyoruz. Buradan Tanzanya’ya geçiyoruz. Tanzanya’daki son durağımız Zanzibar’ı sizlere anlatmıştım. Tanzanya’da, Ngorongoro Krateri, tüm heybeti ile Klimanjaro, Masai köyü ve ilginç Masai yerlileri ile buluşmak üzere…