Orlando’da ikinci günümüzde planda Universal Studios gezisi var. Şunu peşin peşin söylemeliyim ki, kesinlikle burayı yarım günde falan dolaşacağınızı zannetmeyin. Universal Studios için 4 saat hesaplamıştım ancak bir tam gün bile yetmedi.

Universal Orlando Resort

Burası 2 ayrı bölümde oluşuyor. Biz önce daha masalsı olan bölümünü gezdik. Girişi bile çok etkileyici, kendinizi rüyada gibi hissediyorsunuz.

Ayrı bölümlerde ayrı çizgi film karakterleri yer alıyor. Bazılarının içinde özel gösteriler yapılıyor. Mesela bir bölümde Donald Duck kostümlü kişiler ziyaretçiler ile fotoğraf çektirirken, bir başka bölümde çocuklara hikaye okuyan bir ünlü ile buluşmaca var.

Bir bölümde Jurassic Park içinden geçip dinazorlar ile karşılaşırken, bir başka bölümde Harry Potter’ın sihirli odasını ziyaret edebiliyorsunuz.

Universal Orlando Resort

Bir bölümde Karayip Korsanlarını izlerken bir bölümde Simbad’ın maceralarına tanık olabiliyorsunuz.

Universal Studios Orlando

Bir bölümde bir sihirbazdan etkilenirken diğer bölümde Spider Man ile birlikte bir filmin içinde oradan oraya zıplıyorsunuz. Beni en çok etkileyen kesinlikle Spider Man oldu. Lazer teknolojisini öyle bir kullanmışlar olayı adeta yaşıyorsunuz. Bir de bu kısımda yer alan Harry Potter bölümünde Butter Beer denen bir bira içtik. Biranın üzerine 2 parmak krem şanti koymuşlar.

Güzel mi değil mi hala karar veremedim. Siz en iyisi bir deneyin.

Bu bölümü bitirdikten sonra ikinci bölüme geçtik. Burada çok fazla çizgi film karakterine denk gelmiyorsunuz. Daha çok Mummy, Terminatör, Hulk gibi filmlerin stüdyoları var.

Bazı kısımlara isim vermişler mesela bir bölgeyi tıpa tıp San Francisco’ya benzetmişler.

Universal Studios Orlando

Bir bölgeyi bambaşka bir yere. Ama hepsi de çok etkileyici. Bu bölümde de en çok Terminatörü beğendim. Gerçi izlemek için yaklaşık 1 saate yakın bekledik ama kesinlikle değdi. Yaşadığımız şey belki de sadece 5-6 dakika idi ama o kadar gerçekçiydi ki kendini birden filmin bir parçası haline geliyorsunuz. Deneyimlenmeli.

Aynı şeyi Harry Potter için söyleyemem girmek için 1 saat bekledik. İçeride olan ise 3-5 kitabın rafta yerinden oynaması idi. Ama gerek Spider Man gerekse Terminatör defalarca izlenebilir. Bir de son olarak doğal afetin yaşandığı bir stüdyoya girdik. Burada önce bir salona alıyorlar ziyaretçileri... Sonra yönetmen çıkıp hep beraber bir film çekeceğimizi ve bunu nasıl yapacağımızı anlatıyor. Başlıyoruz Filmi oynamaya. Detayları anlatmayayım ki sürprizi kaçmasın... Ama son sahne tek kelime ile muhteşemdi. Bir metroda olduğunuzu düşünün aniden bir deprem oluyor, ardından yangın ve sele mazur kaldığınızı ayal edin. Tabii hepsi senaryoda ve oyuncu da sizsiniz... Neyse çok bile anlattım. İki bölüm arasındaki yolda ise dünyanın en büyük Hard Rock cafesi yer alıyor. Bunun içine mutlaka girin.

İçeride restoranın tepesinde asılı duran Rolls Royce oldukça etkileyici. Bir de içerideki duvarlarda çeşitli sanatçıların buraya hediye ettikleri sahne kostümleri sergileniyor.

Tabii bir de meşhur Universal Studio Dünyası’nın önünde fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmiyoruz.

Universal Studios Orlando

Orlando Seyahatimizde diğer görmek istediklerimiz ise Sea World veDisney World idi. Ancak malum bir gün önce hava şartları izin vermeyince Orlando’ya bir gün eksik ayırmak durumunda kaldık. Aslında bir sonraki günü bu iki eğlence parkına ayırabilirdik ancak daha önce Disneyland’a Paris’te, Sea World’e ise San Diego’da gitmiş olduğumuz için biz Orlando’ya yaklaşık 90 km uzaklıktaki Kennedy Uzay Merkezi’ne gitmeyi tercih ettik. Sizin de sınırlı zamanınız olursa, önerim Disneyland yerine Uzay Merkezi’ni tercih etmeniz, Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim. Tabii ki ufak çocuklarla seyahat ediyorsanız durum değişir:)

Orlando’da da konaklamaya gelecek olursak, Geniş tropikal bahçesiyle tatil için ideal bir otel olan Marriott Lakeshore Reserve, bölgenin kaliteli otellerinden bir tanesi olarak tercih listenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanınnda Hilton Grand Vacations Suites oteli de iyi bir alternatif olabilir. Otel konum olarak çok iyi bir alana kurulmuş. Walt Disney World, Universal Stüdyoları, Wet’n Wild Su Parkı ve orlando’nun önemli turistik mekanlarına sadece birkaç dakikalık yürüme mesafesinde bulunuyor.

Turistik mekanlara yakın, uygun ücretli oteller arasında bulunan Best Western Plus Orlando ise bütçesi kısıtlı olanlar için gayet uygun. Otel; konum, kalite ve fiyat olarak güzel bir birleşim sunuyor. Bunların yanında Orlando’da ki diğer otel seçeneklerine de göz atmak isterseniz buradan booking.com’a girerek araştırma yapabilirsiniz.