Kış Olimpiyatları'nın Ev Sahibi Palandöken

Türkiye'nin Kış Olimpiyatları'na ev sahipliği yapan ve kalitesini de kanıtlayan tek merkezi Palandöken Kayak Merkezi olduğunu biliyor muydunuz?

Kayak için genelde Uludağ ve Kartalkaya'yı tercih edenler için Palandöken Kayak Merkezi hep uzak ve gidişi zor gelen bir destinasyon olmuştur. Aslında İstanbul’u merkez olarak alırsak hem Uludağ'a hem de Kartalkaya ulaşım süresi Erzurum'a gidişten daha uzun sürüyor hem de daha maliyetli olabilir.

Detaylara girmeden önce planlamanın en önemli safhalarından biri olan Kayak Merkezi Kar Kalınlıkları ve tahminlerine meteoroloji sayfasından mutlaka bakmanızı öneririm: http://www.mgm.gov.tr/sondurum/kar-kalinliklari.aspx#sfU

İlk olarak ulaşım kısmına değinelim.

Palandöken Ulaşım

Ülkenin batısında oturuyorsanız tek şansınız var; uçak : ) İndirimli olarak uçak bileti alabilmek için tabi ki biraz erken hareket etmek gerekiyor. Uçak biletini erken almanın tek riski var o da gittiğinizde kar olmama ihtimali. Ama bu ihtimal de emin olun Uludağ ve Kartalkaya'dan daha az : ) Bir diğer artısı da kar olmasa ya da az olsa bile suni kar ile pistler yine kaymaya müsait hale getiriliyor.

Erzurum'a indikten sonra şehir merkezine belediye otobüsleri ile ulaşım imkânınız bulunuyor. Taksi ile de gidebilirsiniz ancak taksimetre İstanbul’un yaklaşık 2 katı : ( Aklınızda olsun. Bir de otel ile havaalanı mesafesi yaklaşık 15-20 dakika.

Palandöken Konaklama

Palandöken'de daha önce Dedeman Ski Lodge'da konaklamıştım. Bu sene ise 1 ay önce kadar Xanadu Snow White'ta iş için konaklamıştım ve çok da memnun kaldım. Gezimanya.com ve Xanadu Snow White işbirliğiyle gerçekleştirilen etkinlik sebebi ile bir kez daha Xanadu Snow Plus'ta kaldım.

Seyahat Bloggerları Palandöken'de : )

Snow Plus 150 gün boyunca kış sporlarına meraklı her yaş kesimine kayak ve snowboard yapma imkanı ile birlikte buzda tırmanış, karda rafting, kızak, mini curling snowtubbing gibi farklı eğlence alternatifleri de sunuyor. Tesis 2500 metrekarelik alanda kış sporları yapmanıza olanak sağlıyor.
Büyükler için kayak pistleri yapılırken çocuklar da unutulmamış ve sadece onlar için Kids Snowpark oluşturulmuş.

Ayrıca Avusturyalı Milli kayakçı Hannes Brenner koordinatörlüğünde hem kayak öğrenmek isteyenlere profesyonel bir eğitim veriliyor hem de daha önce hiçbir tesiste görmediğim makinelerle kayakların bakımları yapılıyor. Otelin kayak odasında bir torna tesviye atölyesini andıran detaylı bir bakım merkezi var.

Kayak sonrası yorgunluğu atmak için otelin sıcak havuz, Türk hamamı, SPA merkezi gibi birçok imkanı bulunuyor. Rahatlamak için dilediğinizi seçebilirsiniz.

Xanadu Otel SPA

Snow Plus Kayak hocalarının gece şovları: https://www.youtube.com/watch?v=lywEsGcp6Ic&feature=youtu.be

Onun dışında yine aynı bölgede Palan Otel, Polat Otel ve Dedeman otelleri bulunuyor.

Palandöken Kayak Pistleri

Yukarıda yazdığım gibi daha önceki Erzurum ziyaretimde çok kayma fırsatım olmadı ancak bu sefer doyasıya kayabildim: https://www.youtube.com/watch?v=ktV-gpGY4zE

Diğer kayak merkezlerinde görmediğim bir Ski Pass hizmeti var. Normalde kayak esnasında diğer bölgelerde SkiPass'ları boynunuza asıp her telesiyej'de kart bölmesine sokarak turnikelerden geçiş yapabiliyorsunuz. Buradaki SkiPass'ları turnikeler cepten otomatik olarak tanıyor (OGS gibi) . Büyük kolaylık : ) Diğer güzellik ise kar seviyesi yeterli olmadığında suni kar ile pistler kayılabilecek hale getiriliyor. Üçüncü güzellik ise akşam kaymanın deneyimini burada yaşayabiliyorsunuz çünkü pistler gece saat 20.00’ye kadar açık : )

Türkiye'nin en yüksek tepesi de 3180 metre ile Ejder Tepesi Palandöken'de yer alıyor. Otelin kendine özel 3 ayrı (mavi, kırmızı ve siyah) zorluk derecesinde 12 kilometrelik pisti bulunuyor. Bu pistlerin dışında Palandöken’de toplam 50 kilometrelik kayak pisti var.

Dağın sağ tarafında ise yine 50 kilometrelik pist büyüklüğüne sahip Konaklı kayak pistinde de kayabilirsiniz. Buraya ulaşmak için araç kullanmanız gerekiyor.

Eğer yanınızda kayak takımlarınızı götürmediyseniz Snow Plus'tan bu ekipmanları kiralayabiliyorsunuz. Otelde kayak kıyafeti kiralanmıyor bunun için yine otel size yardımcı oluyor ve Polat Otel’den kıyafet kiralayabiliyorsunuz. Snow Plus'taki kayak kiralama ücretleri ise şöyle:

Kayak Kiralama Ücretleri

Erzurum Kayak Pistleri Haritası

Erzurum'da Palandöken haricinde Konak Kayak Merkezi de bulunuyor. Orada kaymadığım için yorum yapamıyorum. Bir de Kayak Olimpiyatları için yapılan Kandilli Kayak Merkezi bulunuyor.

Bir dahaki ziyareti daha uzun bir süre kalacak şekilde planlayarak tüm pistlerden kaymayı hedefliyoruz.

Herkese bol karın yağdığı, tipisiz, keyifli ve zevkli kayaklar diliyoruz.