Palandöken Kayak Merkezi

Erzurum, Palandöken Dağları’nın eteklerinde kurulmuş bir şehir. 2000 metreyi bulan platoların ve yine 3000 metrenin üzerinde yüksekliğe sahip dağların sarmaladığı şehir Erzurum, Türkiye’nin en yüksek şehri. Bu özelliği şehri, yılın 6 ayı kayak için cazibe merkezi haline getirmiş.

Ocak ayında, Türkiye’nin seyahat portalı Gezimanya ve Xanadu Snow White işbirliği ile düzenlenen bir blogger etkilinliği nedeniyle Erzurum’daydım. İzmir’den SunExpress direkt uçuşuyla Erzurum’a ulaştım. Xanadu Snow White transfer aracıyla havalimanından otele varmam 20 dakika sürdü. Havalimanına bu kadar yakın başka bir kayak merkezi var mıdır doğrusu bilmiyorum?

Vardığım akşam saatlerinde, Xanadu Snow White pistlerindeki ışıklandırma sayesinde kayak keyfi yapanları izledim, imrendim. Burada kayak keyfi, hava karardıktan sonra da sürüyor.

Palandöken Kayak Merkezi

Kar kalitesi, sahip olduğu kaliteli tesisler ve her seviyeden kayak severe hitap eden nefis pistleriyle Palandöken Kayak Merkezi, Türkiye kış turizminin gözde merkezlerinden birisi. 70 km boyunca uzayana Palandöken Dağları, 1993’ten bu yana kış turizm merkezi ilan edilmiş. 2011 yılında yapılan Dünya Üniversiteler Kış Oyunları’na ev sahipliği yapmasıyla da bir bakıma dünya ölçeğinde kalitesini kanıtlamış.

Büyük slalom ve slalom yarışmaları için Uluslararası Kayak Federasyonu olan FIS tarafından tescillenmiş 2 pisti bulunuyor. New York Times, dünyadaki 41 kayak merkezini sıraladığı listesinde 18. sıraya yerleştirdiği Palandöken Kayak Merkezi, pistleriyle, dünyanın en uzun ve en dik pistleri arasında yer alıyor.
Palandöken Kayak Merkezi, 2000 ile 3,176 metre arasında bulunan 10 telesiyej, 1 teleski, 2 baby lift, 1 gondol hizmeti sunuyor. Gondol lift ile En yüksek noktalardan biri olan Ejder Tepesi‘ne ulaşabiliyorsunuz. 12,000 kişiye hizmet verme kapasite sahip bölgede, toplamda 7 kolay, 8 orta, 2 zor kategoriden profesyonellere hizmet veren pistlerin yanında, 4 de doğal pist bulunuyor.

Palandöken Kayak Merkezi, Erzurum

Alp disiplini ve snowboard için uygun pistler sunan merkez, bunların dışında dağcılık, yamaç paraşüt, snowtube, paintball gibi alternatif aktiviteler de sunuyor. Palandöken’de sezon uzun. Kasım ayında başlayan sezon Nisan sonuna kadar uzuyor. Kayakçılar için en gözde kar tipi olan toz şeklindeki karıyla tüm sezon boyunca gönülleri fethediyor.

Bu bölgede 2 adet 5 yıldızlı ve 3 adet de 4 yıldızlı otel kayak severlere konaklama ve kayak ekipmanlarını sağlama hizmet veriyor.

SnowPlus Winter Sports

3.176 metre yüksekliğindeki Büyük Ejder Dağı’nda bulunan Snowplus, kendisine özel toplam 12 km uzunluğunda kayak ve snowboard pistleri ile Türkiye’nin kristal kar cenneti Palandöken’de spor, adrenalin ve eğlenceyi zirvede sunuyor.

Türkiye’nin en uzun ve farklı zorluk derecelerine sahip, mavi-kırmızı ve siyah olmak üzere üç ayrı zorluk derecesinde, özel karlandırma sistemine sahip pistlerinde, sezon boyunca kar keyfi yapmak mümkün. Dileyenler 50 km’lik alana yayılan Palandöken Kayak Merkezi’nde, toplam 21 km kayak keyfi sunan, 18 farklı piste ulaşabiliyor.

SnowPlus Winter Sports, deneyimli eğitmenlerin gözetiminde başlangıç seviyesinden ileri derecede kayak severe hizmet veriyor. Yeni başlayanlar için, Xanadu Snow White Otel (www.xanaduhotels.com.tr) pist çıkışında bir bölüm hazırlanmış. Bu pistten ve kayak odasından ekipmanlarını alanlar pistlere direkt çıkış sağlayan telesiyeje ulaşabiliyor.

Kayak veya board yaptıktan sonra sıcak bir şeyler içmek veya yemek isterseniz otelin telesiyej hizasında ve pist manzaralı terası mevcut. Kayak odası otele hemen bitişik ve kaliteli kayak ve snowboard ekipman kiralama hizmeti mevcut ve malzemeler çok yeni ve temiz.

Ayrı kızak pisti, snow tubing, mini curling gibi her yaşta misafire hitap eden farklı aktiviteler de sunuluyor. Ben iki defa kızakla kaydım, harikulade bir keyifti!

Xanadu Snow White Otel

Modern mimarisi ile Xanadu Snow White Otel, bir şehir otelinin konforunu sunuyor. Doğrusu bu kadar modern ve iyi hizmet beklemiyordum. Hani kayak bilmeseniz de, burayı bir tatil oteli olarak değerlendirmek mümkün.

Xanadu Snow White Otel, Palandöken, Erzurum

Erzurum’un en iyi oteli olarak geçiyor. Odaları pek bir şık ve ferah. Dizayn ve kullanılan malzeme kalitesini ortaya koymuş. Ejder tepesine bakan manzaralı bir odasında kaldım. Gayet konforlu ve nezihti. Kahvaltı zenginliği, bir kayak otelinden beklenilenden fazlasını sunuyordu.

Xanadu Snow White’in bünyesinde yer alan Shang-Du Spa merkezi ise, kayak veya board yapmadığınız zamanlarda rahatlamak için mükemmel. Günlük egzersizlerin yapılabileceği bir fitness salonu ve SPA üniteleri, Türk hamamı, üstü açılabilen 280 m2’lik  ısıtmalı kapalı havuzu ile 2.500 m2’lik alana kurulu. Masaj düşkünleri SPA’dan faydalanabilir. Balili Nyoman’ın yaptığı 1 saatlik masaj harikuladeydi.

Xanadu Snow White Otel

Palandöken Kayak Merkezi, ister sömestr tatili ve kış tatilinde; ister Sevgililer Gününde romantik kayak keyfi yaşamak isteyen kayak severlerin kış tatilinin keyfini çıkarabileceğiniz kayak merkezleri arasında en iyi adreslerden birisi. Erzurum şehir merkezine 4 km uzaklıktaki Palandöken Kayak Merkezi, havalimanına ise sadece 15 km uzaklıkta yer alıyor.