Pekin ve Yazlık Saray

Pekin gezimize Kunming gölünde tekne turu ile başlıyoruz. Teknelerimizin gövdesi kırmızı renkli dragon, üstü de sarı renkli tipik Çin çatısı şeklinde. Çatıların uçları yukarı doğru kıvrık ve üstleri minyatür hayvan figürleri ile süslü. Bu güzel tekne ile göl üzerinde dolaşıyor, manzarayı belleklerimize ve kameralarımıza alıyoruz. Göl çevresinde yer alan onlarca sarayı, köprüyü ve bahçeleri seyredip, Yazlık Sarayı gezmek üzere kıyıya yanaşıyoruz.

Yazlık Saray, 280 hektarlık bir alan üzerine kurulmuş. Kubilay Han döneminden bugüne kadar ulaşmış. İmparator Yi He Yuan tarafından 1749-1764 yılları arasında restorasyona tabi tutulmuş. Daha sonraki imparatorlar da pek çok ilave binalar yaptırmış. Yazlık Saray, Kent merkezi ve Yasak kentte yaz sıcağından bunalanların geldikleri bir yer. 1860’ta II. Afyon Savaşlarında İngiliz ve Fransızların harabeye çevirmesinden sonra Dul İmparatoriçe Cixi 1886’da sarayı yeniden restore ettirmiş. 1903’te tekrar restorasyon çalışmalarından geçen saray günümüze kadar gelmiş.

Doğu binaları ile Mermer Gemi arasındaki (üstü kapalı) 777 metre uzunluğunda ve 2 metre genişliğinde bir yürüyüş yolu olan uzun koridordan geçiyoruz. Burası ejderha lakaplı Cixi’nin yürüyüş yolu. Bu ahşap koridorda kırmızı sütunlar ve sütunlar arasında çok renkli manzaraların bulunduğu panolar mevcut. Bu panoların 10.000 adet olduğu söyleniyor. Tavandaki tüm kirişler üzerinde Çin tarihi, edebiyatı ve mitolojisi resmedilmiş.

Daha sonra Yazlık Sarayın en ünlü abidelerinden biri olan Mermer Gemi’yi görüyoruz. İmparatoriçe ısrarla mermer bir gemi istemiş. Mermerden bir geminin su yüzünde duramayacağı söylense bile İmparatoriçe ısrar etmiş. Neticede her tarafı beyaz mermerden yapılı 36 metre uzunluğundaki camları vitrayla kaplanmış bu gemi göl üzerinde dibe gömülmüş. Bu yüzden kıyıya çekilip göl kıyısında sabitlenmiş. Cixi 1893’te Çin donanmasını güçlendirmek için ayrılan paralarla Pekinli’lerin “Aptal gemisi” dedikleri bu mermer gemiyi büyük paralarla restore ettirmiş. Bu, halkın nefretini kazanmasına yol açmış. Söylenceye göre Ejderha lakaplı Cixi, lüks ve sefahate çok düşkünmüş.

Yazlık Saraydan ayrılıp bir inci fabrikasına geliyoruz. Burada kültür incilerinin yetiştirilmesi, işlenmesi konusunda bilgi alıyoruz. 10 cm büyüklüğündeki bir istiridyenin içinden 25-30 inci çıkıyor. İstiridye içine giren kum tanelerinin üstünü salgıladığı bir madde ile kaplıyor. Yabancı cismi etkisiz hale getiriyor. Bu şekilde her kum tanesi inciye dönüşüyor. Bunun için de 5 yıl gibi bir zaman gerekiyor. Bizim açtığımız istiridye 5 yaşında imiş. Yaşı, üzerindeki halkalardan belli oluyor. Her halka 1 yaş demekmiş.

Pekin biraz pahalı bir şehir olabilir ama bütçenize uygun otel bulmak zor değil. Bu oteller arasında oldukça merkezi bir konumda yer alan ve Çin Dünya Ticaret Merkezi veChaowai SOHO’ya arabayla 5-6 dakikalık bir mesafede yer alan Grand Millennium Beijingotelini tercih edebilirsiniz. Bu otelin yanında şehrin kalbinde ki ekonomik otel seçenekleri arasında ki Beijing Prime Hotel Wangfujing oteli de oldukça güzel imkanlara sahip. 700 yıllık meşhur Wangfujing Caddesi'ne 1 km mesafede ideal bir konumda yer alan otel ayrıca,Tiananmen Meydanı ve Çin Ulusal Müzesi'ne ise 8 dakika, diğer tursitik mekanlara da kolayca ulaşabileceğiniz bir konumda bulunuyor. Bu iki otele ek olarak ise kentin en büyük alışveriş caddesi olan Wangfujing Caddesi’ne 800 metre mesafede bulunan Inner Mongolia Grand Hotel’de tercih listenizde olması gereken oteller arasında yer alıyor. Pekin’de ki diğer otel seçenekleri için isterseniz buradan booking.com’a girebilir ve rezervasyon yapabilirsiniz.

Ve tabii ki bizi bu konuda aydınlattıktan sonra hemen yan taraftaki satış mağazasına alınıyoruz. Çin’de sistem çok güzel kurulmuş. Önce gösteri yapılıyor sonra da satış…