Phuentsholing'den Thimpu'ya

Phuentsholing ve Thimphu arası 170 kilometre. Ancak yol çok virajlı olduğundan normal şartlarda 2,5 - 3 saat sürmesi gereken yol yaklaşık 6 saat sürüyor. Yollar virajlı olsa da, Darjeeling ve Sıkkım bölgesindeki kadar bozuk değil. Sadece Himalaya dağlarında devamlı yukarıya doğru çıktığımız için arabanın içinde bir sağa bir sola savrula savrula gidiyoruz.

Rehberimizin söylediğine göre Bhutan, Japonya’dan büyük miktarda maddi destek alıyormuş. Bu desteği de büyük ölçüde yolların yapımına ve inşaat sektörünün gelişmesine harcıyorlar. Bu nedenle yol boyunca çalışmalar var.

Yol inşaatında erkekler kadar kadınlar da aktif rol alıyor. Kadınlar daha çok taşları kırma görevini üstlenmiş. Ancak inşaat işi gibi ağır işlerde çalışan kişiler Bhutan vatandaşı değil. Bu işlerde çalışanlar genelde Hindistan’ın yakın kesimlerinden gelenlermiş.

Yol üzerinde neredeyse her keskin virajda (yani tüm virajlarda) araçlar birbirini uyarsın diye, kayalık dağlara korna resmi çizilmiş. Aynı zamanda gece sürüşünde sürücüleri uyarmak için, kayalara ara ara beyaz boyalar sürülmüş, ışık vurunca parlasın diye.

Kayalıkların altında sayısız çoğunlukta, değişik renklerde huni biçiminde ve yumurta büyüklüğünde, topaça benzer taşlar gördük. Bunlar dilek taşlarıymış.

Kışın çiçek açan kiraz ağaçları sadece Bhutan’da görülüyormuş. Yol üzerinde çok fazla olmasa da, tek tük görme şansımız oldu.

Yol Thimpu’ya yaklaştıkça genişlemeye ve düzelmeye başladı. Bu yolda gördüğümüz manzaralar bize yolun yoruculuğunu unutturdu.Thimpu'ya siz de seyahat edecekseniz konaklayabileceğiniz Ariya Hotel ve Khamsum Inn gibi manzaralı, çok talep gören oteller mevcut.