Praslin ve Coco De Mer

Praslin adasının diğer bilinen isimleri; cennet ada ve palmiye adası. Her iki adı da sonuna kadar hak eden bir yer… Doğal güzellikleri ile adeta cennetten bir köşe. Alabildiğince bembeyaz geniş bir kumsal, masmavi durgun bir deniz ve denize doğru uzanmış kumsala paralel hindistan cevizi ağaçları.

Praslin sahip olduğu özellikleri ile çoktan UNESCO dünya mirasları listesine girmiş bile.

Praslin adası ile La Digue adası arası motor ile yaklaşık 20-25 dakika sürüyor. Biz adaya indiğimiz gibi ilk olarak botanik bahçesine gidiyoruz. Çünkü dünyanın en büyük ikinci botanik bahçesi burada yer alıyor.

Biz bir taksi tutarak botanik bahçesine gittik. Doğal bir park olan botanik bahçesindeki en önemli canlı, dünyada sadece bu adada var olan “Coco de mer” ağaçları.

Ağaçlar 200-400 yıl kadar yaşıyor. Dişi ağaçlar meyve (tohum) veriyor. Bu meyveyi 7 yılda oluşturabiliyorlar. Bir meyvenin ağırlığı 20 kg ve bu meyve aynı insan poposuna benziyor. Biz de eşimle ekip biçmeye meraklı olduğumuz için hemen tohumunu almak istedik. Meyve (tohum) satışı serbest, ancak yurtdışına çıkartılması kesinlikle yasakmış, alamadık maalesef.

Bir meyvenin fiyatı, 7 yılda oluştuğu ve sadece buraya has olduğu için bir hayli pahalı. Tek bir meyve 350 - 450 Euro arasında değişiklik gösteriyor.

Erkek coco de mer ağaçlarında ise 15 - 20 cm çapında ve 1 metre uzunluğunda bir sap çıkıyor. Üzerinde sarı sarı çiçekleri var. Bu ağaçlar çok ilginç ve dünyanın başka hiç bir yerinde görmek mümkün değil.

Bunlar dışında vanilya ve tarçın ağaçlarını gördük. Vanilya ağaçları başka ağaçlara sarılarak çok yükseklere kadar çıkmışlar. Meyveleri taze fasulyeye benziyor fakat daha uzun. Meyveler oluşunca vanilya yeşilden kahverengine dönüşüyor. Bu meyveyi ortadan açtığınızda kum tanesi gibi kahverengi minik tanecikler ortaya çıkıyor. Aroması çok güzel, döndüğümüzde tüm valizler vanilya kokuyordu.

Praslin’de denize girmek için maalesef çok vaktimiz kalmadığından sadece izlemek ile yetinebildik. Ardından bir motora binerek yaklaşık 1 saat 15 dakika süren yolculuk sonrası Mahe’de demirlemiş olan gemimize geldik.

Gece gemide harika yemekler eşliğinde gemideki ziyaretçiler için hazırlanmış olan şovları izledik.