San Diego havaalanı, dünyanın en yoğun tek pistli havaalanı. Pist kısa olduğundan büyük yolcu uçakları inemiyor. Havaalanı Charles Lineberg anısına yapılmış ve onun ismi verilmiş. Charles Lineberg ise 1927’de tek motorlu uçakla Atlantik okyanusunu ilk geçen insan. New York’tan Paris’e uçuyor. O dönemde uçaklar sadece askeri amaçla kullanılıyormuş. Charles Lineberg bu uçuşu gerçekleştirerek, uçakların ulaşım amaçlı kullanılmasının önünü açmış.

Havaalanı sonrasında Pasifik okyanusu boyunca ilerleyerek San Diego Maritime Museum’a geliyoruz. Bu sahilde 1930’larda rüzgar gücü ile dünya turu yapan yelkenliyi, onun arkasından Rus denizaltısı ve de 310 metre uzunluğundaki dünyadaki en büyük deniz havacılığı müzesi olarak kullanılan 1945 yapımlı Midway uçak gemisini görüyoruz.    Bu uçak gemisi Pearl Harbour bombalanmasında kullanılmış. Şimdi açıkhava müzesi olarak demirlenmiş. Bazı özel partilere ev sahipliği yapıyor. Geminin kıç tarafı ise cafe olarak hizmet veriyor.    Sahilde dolaşmaya devam ediyoruz. Bir veya iki katlı ahşap evler, cafe restoran ve hediyelik eşya dükkanları sıralanmış sahil boyunca. Ahşap binalar, çevrelerinde yer alan çiçeklerle bir kat daha güzelleşmiş.    Özellikle de sahilde yer alankazıkların üzerine inşa edilmiş ahşap evler oldukça etkileyici ve güzel bir manzara oluşturuyor.    Burada bir cafede oturup Amerikan Gac tatlısı adı verilen ve 250 yıllık bir geçmişe sahip çikolataya benzer bir tatlı çeşidi denedik. Fena değildi. Kokteyller ise dev bardaklarda sunuluyor ve lezzetli.    Bu sahil ve Midway uçak gemisi Popcorn filmine sahne olmuş. Sahil boyu pek çok etkinlik var. Bizim en çok dikkatimizi çeken ise sahilden bulduğu irili ufaklı taşları üst üste koyan bir Meksikalı oldu. Müthiş bir denge… Ceviz büyüklüğünde bir taş parçasının üzerine kocaman bir karpuz gibi taşı oturtuyor, onun üstüne bir başka taş. Bu şekilde 8-10 taşı üst üste yerleştirerek çeşitli şekiller yapıyor.    Meksika’da bu sanat çok yaygın. Sanatı icra eden kişi daha fazla kişiye ulaşabilmek adına e-mail adresini içeren bir de kart bastırmış, [email protected]. İlgilenenler mail atarak daha detay bilgi alabilirler.   Burada yaptığımız keyifli gezinti ardından San Diego Convention Center’a geliyoruz. Bu ilginç ve modern mimariye sahip olan konferans salonunun kapasitesi tam olarak 200 bin kişi.   Bu devasa konferans salonun arkanıza aldığınızda San Diego’nun tarihi kalbi “Historic Heart of San Diego” yazılı kocaman bir tak göreceksiniz.    İşte bu bölge Gaslamb Quarter. Gaslamb Quarter adını kavşağın 4 köşesinde bulunan 1800’lerden kalma büyük gaz lambalarından almış. Burası Victoria tarzı ile restore edilmiş binaların bulunduğu oldukça geniş bir bölge. Özellikle gençlerin rağbet ettiği çok sayıda cafe ve restoran bulunuyor çevrede. Kırmızı tuğlalı geniş kaldırımlar, bu kaldırımlara yayılmış cafeler bulunuyor etrafta. Victoria tarzı şık binalar ile kırmızı tuğlalı kaldırımlar ise büyük bir uyum içerisinde.    Gaslamp Quarter’ın Broadway Street ile kesiştiği yerde Amerika’nın en büyük AVM’lerinden olan Aorton Plaza değişik dekorasyonu ile dikkat çekiyor. Broadway Street 19. yy.’a ait gemilerin sergilendiği liman bölgesine iniyor. Burası San Diego’nun incisi. Bir yanda uçak gemileri, karşıda Coronado Adası ve adayı San Diego’ya bağlayan Coronado Köprüsü.   Gaslamb Quarter’ı dolaştıktan sonra arabamıza binip Coronado Adası'na gidiyoruz. Adaya Ferry seferleri de var. Biz adayı San Diego’ya bağlayan Coronado Köprü'sünden geçiyoruz. Köprü üzerinde yer yer mavi tabelalar var. Bu tabelalarda “Yardıma ihtiyacınız varsa arayın. Tel no xxxx” yazıyor. Çünkü bu köprüde yılda 3-4 intihar olayı oluyormuş. Bu nedenle köprüde sık sık bu intihar danışma hattının telefon numaraları yer alıyor.   Ada’dan San Diego’nun siluetini izliyoruz. İkiz kuleler, gökdelenler, Colorado köprüsü, Midway uçak gemisi… Burası fotoğraf için çok ideal bir bölge ancak biz gittiğimizde hava biraz sisli idi. Yine de güzel fotoğraflar aldık.    Coronado kendi içinde özerk bir bölge gibi, adanın kendine ait bir bayrağı var. Resmi yerlerde 3 bayrak asılı; ABD bayrağı, Kaliforniya eyalet bayrağı ve Coronado bayrağı. San Diego Coronado arası Ferry taşımacılığı var. Bu iskeleye doğru yürüyerek güzel fotoğraflar alıyoruz.    Coronado adası, 1888 yapımlı Otel Del Coronado ile ünlenmiş. Ahşap yapılı, batının en büyük oteli. Otelin içi de dışı da mükemmel. Thomas Edison, Marilyn Monroe, Henry Fonda gibi pek çok ünlüyü ağırlamış. Oldukça büyük müze gibi sergilenmiş bir anı köşesi var. Okyanus kıyısındaki bahçenin dizaynı da oldukça güzel.    Sahilde kumdan yapılmış, otelin bir maketi vardı. Pek çok Amerikan filmine sahne olmuş bu otel. Otelin giriş kapısı yanında bulunan Çin’den özel olarak getirtilmiş çok eski ilginç bir ağaç olan Dragon ağacını da mutlaka görün.    Coronado köprüsünden geçerek San Diego’daki Balboa Park’a geliyoruz. Balboa Park şehrin simgelerinden biri. 462 hektarlık bir alana kurulmuş bu park içinde San Diego Museum of Art, Museum of Man, Natural History Museum gibi pek çok müze bulunuyor. Shakespeare oyunlarının sergilendiği, ünlü Amerikan müzikallerinin sahne aldığı Old Globe Theater de bu park alanı içinde.  Dünyanın en iyi hayvanat bahçelerinden biri olan San Diego Zoo, San Diego Botanic Garden, bisiklet ve gezi parkurları ile görülmesi gereken yerlerden biri. Buradaki hayvanat bahçesi 1922 yapımlı olup, hayvanlar tel örgü ve kafeslerin arkasında değil, derin hendekler, kaya ve toprak setleri ile yaratılmış doğal bir ortam içerisinde yaşıyorlar. Yaklaşık 4 bin çeşit hayvana ev sahipliği yapıyor bu park. Hayvanat bahçesinde en ilgi çekenler Avustralya dışında halâ üreyebilen koalaları, Malaya ayıları, Sumatra kaplanları. Burayı rehberli otobüs turu ile gezebilir veya Skyfary teleferiği ile hayvanları havadan izleyebilirsiniz. Teleferik ile izlemenin çok daha ilginç olduğunu unutmayın.
Coronado’da bulunma amacınıza bağlı olarak çeşitli birçok otelde kalabilirsiniz. Konum olarak güzel bir yerde ve kıyı şeridinde bulunan Coronado Island Marriott Resort otel bölgede ki kaliteli otellerden biri. Özellikle Coronado ziyaretinizi sahil üzerine yaptıysanız çok uygun bir yer. Büyük ihtimalle birçok ihtiyacınızı karşılayacaktır. Bunun yanında 5 yıldızlı bir otel düşünüyorsanız okyanus kıyısında yer alan Hotel del Coronado çok merkezi bir konumda yer alıyor ve çoğu turistik yere de yakın. Otel denize sıfır bir konumda olduğundan lüks bir tatil köyü havasına sahip.

Otel tercihlerinizi ekonomik yapmak istiyorsanız çok uygun tarifeleriyle Crown City Inn Coronado cüzdan dostu bir tercih olabilir. Coronado plajları ve golf sahası otele yaklaşık 1,5 kilometre uzaklıkta. Ek olarak La Avenida Inn oteli de mağazalar, kafeler ve tiyatrolara yürüme mesafesinde yer alan uygun fiyatlı otellerden biri. Coronado Adası’nda daha fazla otel seçeneği için isterseniz bu önerilerin yanında Booking.com’a da göz atabilirsiniz.
HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.