15 gün süren, Los Angeles'tan başlayan Kuzey Amerika seyahatimizin 6. günündearabamızı San Francisco’da teslim edeceğiz ama teslim etmeden bu şehrin neredeyse tamamını dolaşan 49 mil uzunluğundaki rotayı takip ettik. Yol boyunca yolda sizi yönlendiren mavi-beyaz martı işaretli tabelalar var. Böylece şehrin nerelerine odaklanacağımıza karar verdik, elbet önceden araştırmalar yaparak notlar da almıştım. Bu genel şehir turu tüm günümüzü aldı. Otelimiz; The Monarch Hotel.

Akşam Etiyopyalı müzisyenleri dinlemek için bir jazz bara gittik. Müzik de yemekler de harikaydı. Saatler biraz ilerlediğinde herkes dans ediyordu.
7. Gün - San Francisco: Geziye metro istasyonu olan Civic Center'den başladık, şehir merkezini yürüyerek 1 günde gezmek mümkün. Elbet birkaç defa ünlü Cable Car’a bindik. "San Francisco Sokakları" dizisinden hatırlayanlar bilir, bu şehrin sokakları çok yokuşlu, şehir merkezi dışında yürürken soluk soluğa kalıyorsunuz.

San Francisco’da nereleri gezdik;

Union Square: San Francisco'nun alışveriş merkezi olan Union Square'da palmiye ağaçları hemen gözünüze çarpacaktır. San Francisco'da her gün kahvaltı yaptığımız Lori’s Diner da Union Square'da olduğundan sabahları buraya gelmek bir rutin halini almıştı.
Financial District:San Francisco'nun finans merkezi,aynı zamanda da şehir merkezi. Batı'nın Wall Street'i denilen bu bolge Embarcadero Center ve etrafindaki yuksek binalardan olusmaktadir. Burada San Francisco'nun en yuksek binasi da olan 48 katli ve 260 metre yukseklige sahip Transamerica Pyramid essiz mimarisi ile hemen gözünüze carpacak.
Chinatown: 1850'de Amerika'ya göç eden yaklasik 25 bin Çinli'nin ilk olarak yerlestigi bolgedir. Chinatown sokaklari oldukca renkli ve kalabaliktir. Bu şehre adımınızı attığınız andan itibaren neredeyse Amerikalı'dan çok Çinli göreceksiniz. Resmen istila etmişler burayı. Otobüslerde İngilizce anonsu İspanyolca ve Çince anonslar takip ediyor.
North Beach bolgesi: Eğimli ve zigzag sekildeki sokaklari ile dünyaca ünlü Lombart Street görmeye değer. Hem peyzajı çok güzel ortancalar ile süslü hem de tepesine çıkınca gördüğünüz manzara süper.
Fisherman Wharf: San Francisco'ya gelip de gormeden gitmemeniz gereken bir yerdir. Pier'lerden en soldakini secip sonuna ilerlerseniz solunuzda Golden Gate Bridge, karsinizda meshur Alcatraz Adasi ve saginizda San Francisco Şehir Merkezi'ni göreceksiniz. Biz San Francisco’da kaldığımız 3 gün boyunca Fisherman Wharf’da 3 defa yemek yedik, hepsi de mükemmeldi.
Golden Gate Bridge: Meşhur kırmızı köprü... Bisikletle de gelinebilen köprünün manzarası çok güzeldi. Daha sonra gittiğimiz Golden Gate Parkı da büyük, içinde kocaman bir gölü olan güzel bir parktı. Park içinde güzel bir Japon restoranına gittik, Etem hala der: "senin için çiğ balık bile yedim" diye.

Golden Gate Parkı

8. Gün - San Francisco: Tüm S.F. yarımadası sahillerini kapsayan tekne gezisi sırasında Alcatraz Adası'nı ve Golden Gate Köprüsü'nü daha detaylı görebildik. Saat 18.23 uçağı ile Las Vegas'a yolculuk vardı. Mil kazanabilmek için Amerika’da iç hatlarda uçak bileti alırken Star Alliance üyesi şirketleri tercih ettim. Bu yolculukta da United Airlines ile uçtuk.

YAZI DİZİSİNİN DİĞER BÖLÜMLERİ İÇİN:
gezimanya.com/GeziNotlari/los-angelesa-yolculuk
gezimanya.com/GeziNotlari/las-vegasa-yolculukgezimanya.com/GeziNotlari/new-yorka-yolculuk