Tayland'ın Dünyaca Ünlü En Büyük Turizm Adası: Phuket

Phuket, Tayland’ın dünyaca ünlü en büyük turizm adasıPhuket gezi turumuzun son durağıydı ve inanın beklentilerimin ötesindeydi. Bunun oluşmasında, düzenlenen ekstra turların ve rehberimizin katkısı büyüktü. Çünkü gezimizin bir önceki  durakları olan Maldiv ve Singapur’da rehberimiz daha çok şoför gibi davrandı. Bu gezide iyice karar verdim, gezi öncesi ne kadar tek başına araştırma da yapsanız belirli bir zaman aralığında sizi gezilecek, görülecek yerler konusunda organize edecek birinin olması ve her şeyden önemlisi bu kişinin sizi doğru yönlendiren bir kişi olması, sizden faydalanmaya çalışmaması da çok önemli.

Phuket’te kaldığımız otelimiz şehir merkezinde ve her yere yakın mesafedeydi. 3 yıldızlı olması birçok beklentimizi karşılamadı ama tatilde her şeyin mükemmel olması da gerekmiyor. Çok sıcak ve nemli olduğu için otel odalarında ne kadar temizlik de yapılsa kat görevlilerinin odaları havalandırmamasından dolayı bir koku daima oluyor.

Benim tatillere bakış açım yeni yerler görmek, yeni tatlar denemek ve bol bol hatıra biriktirmektir.

Ancak bu tatil boyunca kahvaltılardan hep aç kalktım : ) Peynir, zeytin, domates, salatalık; insan bunları arıyor : ) Tek yiyebildiğim yumurta oldu.

Diğer yemeklerine gelince soslarla zenginleştirmeye çalıştıkları mutfakları ya çok tatlı ya da çok acıydı. Bizim bildiğimiz çöp şişi yapıyorlar, tadına bakıyorsunuz. Ama şuruplu bir et yemiş gibi oluyorsunuz. Size kesin olarak önerebileceğim deniz ürünleridir. Enfes güzellikteler ve fiyatları da gayet uygun. Karides, yengeç, ahtapot, kalamar, midye ve elbette ki balık çeşitlerinin mutlaka tadına bakın. En güzeli de  Tom Yum Goong; acılı karides çorbası. Bu çorba kendini hem yediriyor hem de ah çektiriyor : ) Çünkü acısından dolayı vücudunuzu ateş basıyor ve inanın o acı kulaklarınızdan bile çıkıyor. Çorba zaten öyle doyurucu ki içinde karides, mantar, domates, balık sosu, acı biber, Çin maydanozu ve daha bir ok şeyin bulunduğu enfes bir karışım. Yandım Allah dedikçe içiyorsunuz : ) Phuket’te deniz mahsullerini yiyebileceğiniz en güzel yer hemen sahil kenarındaki Savoy Restaurant. Yiyeceğiniz ürünü kendiniz görüp seçtiğiniz gayet başarılı bir işletme…

Gezi rehberimizden ekstra turları paket halinde aldık. Size tavsiyem paket halinde almanız. Hem indirimli oluyor hem de her şeyi organize ettikleri için başınız ağrımıyor. Bunda rehberimizin katkısı da var elbette. 4 adet turu 225 Euro yerine 150 Euro’ya aldık. Bunun içinde 2 öğlen yemeği ve 1 akşam yemeği dâhildi.

İlk gün havaalanından otelimize gitmeden önce Gems Gallery’e gittik. Burası değerli taşların işlendiği ve satıldığı bir yer. Daha önce sizi küçük vagonların olduğu bir trenle değerli taşların nasıl çıkarıldığını ve tarihçesini gösteren bir yolculuğa çıkartıyorlar. Bu küçük tren yolculuğunda grubunuzun kullandığı dil seçeneği ile size sunum yapılıyor. Güzel ve başarılı bir anlatım. Daha sonra el işi değerli taşların nasıl işlendiğini ve çalışanları izledik. Arzu eden olursa alışveriş yapabiliyor. Aynı günün akşamı  gittiğimiz Fantasea Show  tam anlamıyla bir görsel şölendi. Açık hava  tiyatroda hiç sıkılmadan izlediğimiz bu şov, tiyatronun her köşesinde sergilendi. Sağda dans eden Taylandlı kızları seyrederken, bir anda yukarda ip cambazlarına dalıyorsunuz. Aniden arka taraftan filler çıkıyor. Işıklar ve sahne kullanımı müthiş, mutlaka görün.

FantaseaPhuket aslında büyük bir eğlence merkezi. İçinde alışveriş yerleri, restoranların olduğu komplike bir yer.

İkinci gün James Bond Adası gezimiz vardı. Phuket’in kuzeyine doğru büyük gezi tekneleri ile yaptığımız bir yolculuktu. Kanolarla mağara içlerinde yapılan yolculuk, James Bond filminin bir kısmının çevrildiği ada, güzel falezli adacıklar ve maymunların yaşadığı ada gezimizin içeriğini oluşturuyordu. Gezi teknesinde öğlen yemeğimizi yedik ve yöresel meyvelerden tattık. Yumuşak dikenli kabuğunu soyduktan sonra ortaya çıkan beyaz jelimsi rambutan lezzetli bir meyve. Bordo rengi kabuğunu soyduktan sonra sarımsak gibi dişleri ortaya çıkan mangosteen de gezi boyunca tattığımız meyvelerdendi. Tekne görevlileri ilgiliydi. Dönüş yolculuğunda kendilerine has bir şov sergileyip insanları eğlendirmeyi başarıyorlar.

Üçüncü günkü gezimiz Phuket’in güneydoğusuna doğru yer alan Phi Phi Adaları’naydı. Sürat tekneleriyle yaptığımız bu yolculukta değişik ve güzel adaları ziyaret etme şansı bulduk. Şnorkelle dalış yaptığımız bir yer vardı. En keyif aldığım zaman dilimi bu oldu. Rengârenk balıkların arasında insan gerçekten başka bir dünyada olduğunu sanıyor. Denizin duru ve güzel olduğu ender yerlerdendi. Fakat şuna bir kez daha şahit oldum; bizim denizlerimizin temizliği ve güzelliği inanın hiçbir yerde yok. Muhakkak bunda okyanusa açık deniz olmalarının getirdiği bir etki vardır.

Üçüncü günümüzün akşamı Simon Cabaret Show’u izleme şansımız oldu. Bu şov isteğe bağlı bir programdı. 11 kişilik grubumuz gayet uyumluydu bu konuda. 25 Euro  ücretli bu gösteri, erkeklerin yaptığı dünyaca ünlü bir şov. Transseksüel erkeklerin bir kadından farksız olduğu bu şov, izlenilmesi gereken şovlardan...

Dördüncü günümüz fil safarisinden oluşuyordu. Bu özellikle istediğim bir şeydi. İkişerli oturma yerleri ve fil sürücümüzle yaptığımız bir yolculuktu. Yolculuğumuz boyunca satın aldığımız muzları filimize ikram ettik. Siz otururken hortumunu arkaya size doğru uzatıp muz istemesi çok hoştu. Ayrıca fil sürücüleri sadece fili sürmüyorlar, el işi yetenekleri çok fazla. O yöreye has kamış yapraklarından yüzük, bileklik ve kolyeler yapıyorlar. Müthiş güzellikte bu ürünleri size hediye ediyorlar. Gezi sonunda siz de memnuniyetinizi bahşişle gösteriyorsunuz : )

Fil safarisinden sonra fillerin şov yaptığı bir gösteri alanı var. Burada fillerin dansı, balon patlatması, insana masaj yapması gibi değişik gösterileri izliyorsunuz. Daha sonra maymunların yaptığı şov var. Çok güzel ve eğlenceli. Bol bol fotoğraf çekip hatıra biriktiriyorsunuz.

Biz bu paket turun haricinde kaplanları da görmek ve fotoğraf çektirmek istedik. Sağolsun rehberimiz bu turu bize ayarladı. Ücret karşılığında küçük ve büyük kaplanlarla fotoğraf çektiriyorsunuz. Tabii ki bakıcılarının eşliğinde… Kaplanlara sarılıp, onları okşayıp çektirilen fotoğraflar güzel bir hatıra bence. Küçük kaplanlarla fotoğraf çekimi 800 Baht, büyük kaplanlarla ise 1000 Baht (1 USD = 30 Baht civarında).

Phuket’te fil, maymun, kaplan gibi belgesellerden izlediğimiz hayvanlara yakından temas etme şansı buldum; bu çok güzeldi ve güzel anılardı.

Tabii ki Tayland’a geldiniz ve masaj yaptırmadan olmaz : ) O kadar çok masaj salonu var ki! Çoğu yol boyunca küçük küçük, görüntüsü  ve hijyen durumu kötü dükkânlarda yapılıyor. Gitmeden önce araştırdığım ve rehberimizin de tavsiye ettiği Oriental Massage Salonu size tavsiye edeceğim bir kalitede. Temiz ve işini iyi yapan hizmetlilerin olduğu bir masaj salonu. Masajınızı yaptırmadan önce doldurduğunuz formda varsa rahatsızlıklarınızı ve hastalıklarınızı belirtiyorsunuz. Masajın yumuşak, orta ve sert kalitesini siz seçiyorsunuz. Biz Thai masajını ve Phuket’ten ayrılmadan önce de aromatik masajı denedik. 2 saatlik masajın bedeli 950 Baht. Bahşiş vermek bir gelenek. Verdiğiniz bahşiş için size gösterdikleri minnettarlık, siz de güzel duygular uyandırıyor. 100 Baht bahşiş iyi bir bahşiş. Böyle bir masajı Türkiye’de herhalde 400-500 TL civarında yaptırırsınız. Tayland’da 70 TL civarında, hem de 2 saat sürüyor. Phuket’te iyi bir masaj salonunda mutlaka masaj yaptırmanızı öneririm.

Phuket’in en önemli geçim kaynağı turizm. Hal böyle olunca gezilecek görülecek yerlerin dışında eğlence hayatı da önemli bir yer tutuyor. Patong Plajı ve Bangla Caddesi eğlencenin adresi. Rehberimiz bize bilgi verirken “Tayland’ın en güzel kadınlarının Taylı erkekler” olduğunu unutmamamız gerektiğini söyledi. Bunu görünce anlayacaksınız dedi. Bangla Caddesi’nde birbirinden renkli ve irili ufaklı birçok bar vardı. Hemen hemen hepsinde dans eden kızları göreceksiniz. Bu kızların çoğunun transseksüel olduğunu fark etmiyorsunuz. Cadde üzerindeki barları eğlenmek için tercih etmeniz daha iyi. Ellerindeki broşür ve pankartlarla sizi davet eden kimseler göreceksiniz. Onları tercih etmemenizi tavsiye ediyorlar. Tenha yerlerdeki bu yerler, daha çok turistleri kazıklamaya elverişli yerler olarak ifade ediliyor. Biz bir gece Tiger Bar’da takıldık. Direk dans şov yapan kızları seyrettik. Tayland biralarından “singa” içtik. Güzel bir biraydı. Böyle bir yerde bir bira 120 Baht = 4 USD. Fiyat uygun. Tropikal içkiler de uygun aslında. Direk dansı yapan kızların şovu ilginç ve başarılı gerçekten. Bahşişlerle onları ödüllendirirseniz daha zorlu hareketleri size göstermek için çabalıyorlar.

Phuket’te kendilerine özgü taksiler var. Adına tuk-tuk diyorlar. Ne olursa olsun pazarlık yapmayı ihmal etmeyin. 300 Baht dedikleri yere pazarlıkla 200 Baht’a gidiyorduk.

Phuket’te dikkat etmeniz gereken şeylerden en önemlisi yanınıza yanaşıp size uyuşturucu satmaya çalışan kimseler olabilir. Bunlarla ilgilenmeyip yolunuz devam etmelisiniz. Böyle bir tercihiniz varsa sizi 2 şık karşılıyor. Hiçbir şey olmayıp kullanabiliyorsunuz ya da uyuşturucuyu aldıktan biraz sonra sizi polisler yakalıyor. Çünkü bu durumu ticarete döken bir polis-uyuşturucu satıcısı tezgâhı söz konusu. Yüklü bir rüşvetle kurtulmanız mümkün. Böyle bir tezgâhın sık sık yapıldığını rehberimizin uyarısı ile öğrendik. Aynı zamanda kimseyle münakaşa yapmamak ve sert konuşmamak gerekiyor. Bunu saygısızlık olarak algılıyorlar. Benim “mutlaka deneyin” ve “yapın” listem şöyle: