Tayland'In En Ünlü Adası: Phuket

Daha önce yaptığım Tayland seyahatimde Tayland’ın kuzeyini gezmiş, Bangkok ve Pattaya’da bulunmuştum. Bangkok ile Pattaya arasında kalan Sri Racha’yı ve birkaç sehrini daha gezme imkanım olsa bile adaları gezmeye vaktim maalesef olamadı. Ben de bu Tayland seyahat planımı adalara göre planladım ve Tayland’ın en önemli adalarını bu ikinci Tayland seyahatimde dolu dolu gezdim.

Tayland’ın Geleneksel Sandalları

Singapur Havayolları ile İstanbul’dan Dubai-Singapur ve daha sonra aktarma yaparak Singapur’dan Phuket’e yolculuğum başladı. İstanbul’dan Dubai’ye geldiğimde hava henüz kararmamıştı ve Dubai uçaktan harika görünüyor. Dubai havaalanında uçaktan inmeden yaklaşık 1 saat bekledikten sonra yolculuğum devam ediyor ve öğlen çıktığımız seyahatin  sabahında Singapur’a iniyoruz. Sabahın ilk saatlerinde yine Singapur uçaktan mükemmel bir görüntü ile kendini gosteriyor…

Singapur Changi Havaalanından aktarma olan Silkair Havayolları ile yaklaşık 1,5 saat yolculuğun ardından Thailand'ın en ünlü adası olan Phuket’e nihayet geliyorum. Sırtımda bir sırt çantası ile Phuket / Tayland’dayım…

Tayland’ın geleneksel Sandalları ve Phuket

Phuket, Tayland’ın en ünlü ve en büyük adası… Aslında ada olmasına rağmen sonradan Tayland’a köprü ile bağlanmasından dolayı artık tam bir ada sayılmaz. Adanın dört bir yanı çok ünlü sahillerle dolu. En ünlüsü ise Patong Beach ve ben de seçimimi Patong Beach’ten yana kullanıyorum. Havaalanından minibüs ile Patong Beach’e geldim ama herhangi bir otel rezervasyonum maalesef yok. Sahilin bir arka sokağında merkeze yakın bir yerde çok uygun fiyata bir otel bulmak pek zor olmuyor. Aslına bakarsanız ucuz ve kötü bir otel. Sonuçta bir kaç gece buradayım, şimdilik beni idare eder. Hasretle beklediğim sahile inip bir an önce denize girmeliyim. Patong beach gayet hareketli, deniz biraz sıcak, biraz denizde ve sahilde vakit geçiriyorum sonra dinlenmek için doğru odama gidiyorum. Akşamüstü Patong Beach’te biraz gezintiye çıkıyorum. Ama beni daha ilk günden bir sürpriz bekliyor! Bugün Sonkran Festivali başlıyormuş ve Sonkran Festivalinde 3 gün süreyle herkes birbirini sırılsıklam ıslatıyor. Hem de deliler gibi. Su tabancaları, kovalar, pet şişeler, hortumlar...

Bunu hiç beklemiyordum. Festival beni hiç sarmadı, alışamadım. Her tarafım sırılsıklam. Kameram ve Fotoğraf makinam da nasibini aldı. Şu festival bir bitse de bende kameralarım da rahat etse. Ne yapalım artık bir kaç gün katlanmalıyım ya da bir başka deyişle tat almaya bakıyım :)

Phuket’ te Sonkran Festivali
Phuket’te Sonkran Festivali

Sonkran Festivali Görüntüleri

Bu arada 1-2 gün derken Sonkran’a ben de alıştım. Millet bu festival için özellikle geliyor ve hazırlanıyor. Ben bu kadar ıslak olmayı sevmiyorum ama festival gayet eğlenceli ve neşeli bitiyor. Phuket gece hayatı ile de çok renkli bir ada ve Patong Beach’te bulunan Bang La Road Caddesi buradaki gece hayatının aktığı en ünlü caddesi diyebilirim. Phuket Adası turlarına bu defalık katılmadım ama daha sonra yeniden Phuket’e geleceğim ve ada turlarını o zamana bırakarak yoluma Phi Phi Adası’na gitmek üzere devam ediyorum...

... Bir kaç gün sonra ... (Aradaki diğer yazıları yazarımızın profilinde bulabilirsiniz)

... artık Phuket’te adalar turu zamanı. Sırasıyla Panak Island, Honk Island, Khien ve Müslüman Adası olan Pan Ye Island, en son ise dünyaca ünlü James Bond Adası görülecek yerler.  Panak Island, Honk Island ve Khıen Island'a kano ve botlarla mağara tünellerinden geçerek giriyorsunuz. Her bir ada tamamı ile vahşi yaşamdan birer örnek. Maymunlardan, uçan balıklara ve görmediğim farklı farklı hayvanlara burada rastladım. Timsah yavrusu bile gördüm inanamazsınız.

Khıen adası ise tamamı ile Mango ağaçları ile kaplı ve botla aralarından geçmek Amazon'un içindeymişsiniz hissi veriyor insana. En çok ise suyun üzerinde müslüman villalarının olduğu Pan Yee Adası’nda heyecanlandım. Adaya yaklaşık 200 yıl kadar önce yerleşmiş ve su üzerine evlerini yapmış insanlar bulunuyor. Nüfusu 2500 civarında, geçimini balıkçılık ve hediyelik eşya satışlarından sağlayan Müslüman Tayland’lılar beni çok etkiledi. İnanın dünyaca ünlü James Bond Adası beni bu kadar etkilemedi.

James Bond adası

Adından da anlaşılacağı üzere daha önce James Bond filminin burada çekilmesinden esinlenerek adına James Bond Island denilen ada son durağımızdı. Burada da çok eşsiz bir doğa var ve yine harika fotograflarla geri dönüyoruz.

Artık her geçen dakika beni dönüşe yaklaştırıyor. Ben ise daha dönmeden bir sonraki rotamı düşünerek günlerimi geçiriyorum. Yazdığım bilgiler dışında yazmadığım bilgileri ve anıları da ara ara paylaşırım nasıl olsa... Tamamı ile kendim programladığım 21 günlük Tayland ve adalar turumu başka yapan var mı bilmiyorum ama gideceklere özellikle bu dört adayı ve bu rotayı tavsiye ediyorum.

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.