Tuna ve Main Nehri'nde Seyahat: Dürnsteın

Melk’ten 30 km uzaklıkta yer alan Dürnstein, Wachau Vadisi’nin UNESCO Kültür Mirasları Listesi’nde bulunan sıcacık bir Ortaçağ kasabası. Kasaba ününü 1193 yılında Avusturya Dükü VI. Leopold tarafından yakalanan “Aslan Yürekli Richard”ın bir süre hapsedildiği Dürnstein Kalesi’nden almaktadır. Ayrıca bu kasaba, üzüm bağları ve zerdalisi ile ünlü.

Dürnstein Kalesi’ne üzüm bağları arasından 20-25 dakikalık bir yürüyüşle çıkılıyor. Günümüzde kale duvarları büyük ölçüde yıkılmış. Hava da çok sıcaktı, bu dik yokuşu çıkmak istemedik. Gezi grubumuzdan 2 kişi çıktı. Çok da bir şey kaybetmediğimizi, kalenin büyük ölçüde yıkıldığını ancak panoramik manzaranın çok güzel olduğunu ifade ettiler. Kale 1645’te İsveçliler tarafından tahrip edilmiş. Kasaba içinde tipik Ortaçağ mimarisi ile yapılmış hediyelik eşya, şarap, snaps satan küçük dükkânlar arasında gezerken zerdali ve erik likörü tadabilirsiniz. Buranın zerdalisi de çok meşhur olduğundan, zerdali ve erik reçeli de bolca satılıyor. Biz denedik ve taşımaya değer bulmadık. Alışveriş caddesi boyunca ilerleyip Tuna Nehri manzaralı bu kafede şarap tadımı yaparak geri dönüp arabalarımıza bindik ve Melk’e geri döndük.

Dürnstein’in mavi renkli barok mimari ile yapılmış kulesi ve bu kulenin ana giriş kapısı, kasabanın simgesiymiş.

Rehberimizin bize anlattığına göre; Aslan Yürekli Richard burada tutuklu iken İngiltere onu geri istemiş ve Avusturya çok büyük paralar karşılığında rehini geri vermiş. Hatta şöyle söyleniyor; görkemli Viyana şehri Aslan Yürekli Richard için İngiltere’nin verdiği fidye parası ile yapılmış.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.