Ülke İçinde Ülke: Vatikan

İtalya’nın başkenti Roma sınırları içerisinde bulunan Vatikan, aynı zamanda dünyanın en küçük ülkesi. Aslında bir ülkeden  daha çok, Hristiyan Katolik mezhebinin dini merkezi. Dünyadaki tüm Katolikler tarafından seçilen Katolik lider Papa tarafından yönetiliyor ve Papa’nın her sözü Vatikan için bir yasa niteliği taşıyor. Etrafı duvarlarla çevrili olmasına rağmen burayı gezmek mümkün ve Roma’ya kadar gelmişken Vatikan’ı görmeden gitmek olmaz tabii ki…

Roma seyahatimin ikinci gününü Vatikan için ayırdım. Vatikan’a Roma’dan 40 numaralı otobüslerle 1,50 Euro karşılığı aldığınız biletlerle ulaşabiliyorsunuz ya da metro kullanabilirsiniz. Ancak otobüs biraz daha yakın bir noktada bırakıyor sizi.  Burada görülecek en önemli yer; Vatikan Müzesi. Ama çok sanatla yani tablo, resimler, heykeller, mitoloji  vb. şeylerle ilgilenmiyorsanız sadece Vatikan Meydanı ve San Pietro Katedrali sizin için yeterli ise yarım gün Vatikan için yeter de artar bile. Vatikan Müzesi’ni gezmek için resmi rehberlerle giriş yapmanız gerekiyor. Zaten bölgeye geldiğinizde rehberler sizi her yerde buluyor. Ben çok merak etmedim ya da tüm günümü müze gezerek kaybetmek istemedim de diyebilirim. Bu sebeple daha doya doya daha çok tat alarak Vatikan Meydanı’nda gezmeyi tercih ettim. Bu arada Vatikan Meydanı diyorum ama asıl ismi San Pietro Meydanı ve burada güzel vakit geçirebilirsiniz.
Vatikan’ı fotoğraflarda asıl simgeleyen yapı olan San Pietro Katedrali’ni gezmek ve zirvesine çıkıp Vatikan’a ve Roma’ ya tepeden bakmak istiyorsanız ki mutlaka yapın, o korkunç sırayı beklemek zorunda kalıyorsunuz. İlerleyen saatlerde ise örneğin 18.00 saatleri gibi sıra azalıyor ve içeriye giriş daha kolay oluyor. San Pietro Meydanı’na ve San Pietro Katedrali’ne girmek ücretsiz. Ancak San Pietro Katedrali’nin kubbesine çıkmak için 7 Euro ödüyorsunuz. Bana kalırsa değer bu paraya… Roma’yı ve Vatikan’ı tepeden görmek harika!

St. Angelo Castle

Bu arada Vatikan’a 5 dakikalık yürüme mesafesinde St. Angelo Kalesi bulunuyor. Vatikan San Pietro Meydanı’ndan caddeye doğru yürüdüğünüzde kolayca bulabileceğiniz bir nokta burası. Ben etrafı tanımak amacı ile yürüdüğümde tesadüfen gördüm St. Angelo Kalesi’ni. Tarih sayfalarında yer alan bu kale, Osmanlı Şehzadesi Cem Sultan’ın tutuklu olarak kaldığı meşhur kale olarak biliniyor. Vatikan’a kadar gelmişken burayı görmeden ve fotoğraflamadan gitmek olmaz elbette.

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.