Waitan Bölgesi ve Oriental Pearl Tv Kulesi

Eski Shangai’nin finans merkezi olan Waitan bölgesi, Shangai şehrinin sembollerinden biri olan Oriental Pearl TV kulesinin karşı kenarında yer alıyor. Bu bölgedeki binalar eski İngiliz, Fransız, Yunan, Rönesans gibi 52 farklı mimari tarzın uyum içerisinde harmanlanması neticesinde Uluslararası Mimari kültürü yansıtıyor. Bu muhteşem binalardan bazıları gümrük binası, Çin bankası, Shangai Plaza ve Dongfen Otel. Gündüzü de, gecesi de ayrı güzel.

Bu bölgede yer alan Nanjing caddesi oldukça uzun ve güzel bir yürüyüş yolu aynı zamanda. Uluslararası tüm markalar da bu caddedeki yerlerini almışlar. Caddenin sonunda Chen Yi Meydanı bulunuyor. Meydanda Shangai’nin ilk belediye başkanı olan Chen Yi’nin bir de heykeli var. Heykelin kaidesi 3,5 metre yüksekliğinde kırmızı mermerden yapılmış. Üzerindeki 5,5 metre yüksekliğindeki heykel ise bronzdan. Hafta sonları bu meydan çeşitli konserlere de ev sahipliği yapıyor.

Waitan BölgesiniOriental Pearl TV kulesine bağlayan tünel de oldukça ilgi çekici. Nehrin altından geçen bu tünel 646 metre uzunluğunda. 2000 senesinde hizmete girmiş. Tünelde ulaşımı sağlayan vagonlar otomatik, içerisinde görevli olmadan çalışıyor. Tünelden diğer yakaya geçiş yaklaşık 4-5 dakika sürüyor. Bu vagonlar saatte 5.000 kişiden fazla insan taşıyor. Bu 4-5 dakikalık geçişte hem müzik dinliyor, hem de tüneldeki insan figürleri, tarih, manzara, bilim ve teknoloji resimlerini izleyebiliyorsunuz.

Waitan’da Huangpujiang nehri üzerinde sel olma ihtimaline karşı 1,7 kilometre uzunluğunda bir set yapılmış. Bu setin üzerinde de manzara izleme balkonları yer alıyor. Buraya daha çok genç aşıklar geldiği için adına “Aşk Duvarı” diyorlar.

Waitan’ın karşı sahilinde Shangai’nin sembolü olan Doğu’nun İncisi kulesine (Oriental Pearl TV Tower) geliyoruz. Bu kule Asya’nın en yüksek, Dünya’nın ise 3. En yüksek TV kulesi. 1991 senesinde yapımına başlanan kule 1994’te tamamlanmış. Kulenin mimarı küçüklü büyüklü 11 yuvarlağı üst üste dizerek kuleyi inci bir kolyeye benzetmiş.

Yüksekliği 468 metre olan bu kulenin tepesinden şehri seyretmek çok keyifli. 2 katlı ve 50 kişilik asansörle hızlı bir şekilde, tam 40 saniyede 260 metre yükseklikteki en büyük küreye çıkıyoruz. Şehrin görüntüsünü belleklerimize ve kameramıza kaydettikten sonra, 267 metre yükseklikteki dönen restorana geliyoruz. Burası çok hoş ve keyifli bir mekan. Bu katta restoranın yanı sıra bir diskotek ve bir bar bulunuyor.

Buradan 350 metre yüksekliğe çıkıp, konferans salonu ve yine şehri izleme bölümünü görüyoruz. Ayrıca kulenin 5 küçük küresinde de lüks bir otel bulunuyor. Kulenin içinde Shangai şehrinin son 100 yıllık gelişimini anlatan belge ve fotoğrafların sergilendiği, ileri teknoloji ile donatılmış sesli ve görüntülü cihazlarla Shangai tarihinin anlatıldığıShangai Tarih müzesini geziyoruz. Mutlaka görülmesi gereken bu kule, ziyaretçi sayısı açısından Eyfel kulesinden sonra 2. sırada yer alıyor.

Şangay'’da konaklama şehrin imkanlarına, turistik mekanlarına ve ulaşım ağlarına göre oldukça önemli. Bu çerçeve de otel önerilerinde bulunmak gerekirse, Pudong’da bulunan ve Jinxiu Shanghai Uluslararsı Fuar Merkezine sadece 4 km mesafede ki Holiday Inn Shanghai Jinxiu otelini düşünebilirsiniz. Fiyat olarak da uygun olan otel şehrin birçok turistik mekanına ulaşabileceğiniz bir lokasyonda bulunuyor. Bunun yanında Yüzyıl Parkı'na, Şanghay Yeni Uluslararası Sergi Merkezi ve Şanghay Fuar Alanı'na 10 dakikalık uzaklıkda bulunan Bodi Boutique Hotel’de tercih edebileceğiniz otellerden bir tanesi. Şehrin ekonomik otelleri arasında ise Xuhui Bölgesi'nde bulunan ve çevresinde birçok alışveriş, restoran ve kafe olan Rayfont Downtown Hotel Shanghai’da listenizde olması gereken otellerden. Şanghay’da ki diğer otel seçenekleri için isterseniz buradan booking.com’a girebilir ve rezervasyon yapabilirsiniz.