11 ÜLKE 10 BAŞKENT - ARABAYLA AVRUPA TURU: HAMBURG

Bu yazı Gezimanya üyesi k_akkus tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Bugün Berlin’den yola çıkıp önce Hamburg’a, sonra da Hamburg’un 110 km kuzeyindeki Jagel adlı bir köye gideceğiz.

Berlin-Hamburg arası 285 km. 53.504486,11.082892 koordinatıyla yola çıkıyoruz. Burası Berlin’den 215 km mesafede Wittenburg adlı bir kasabada Lidl marketinin otoparkı. Yanında Aldi de var. Her iki market de Avrupa’nın ucuz alışveriş yerleri. Yiyecekten giyime aranılan pek çok şey bulunuyor.

Bu marketlerde epeyce oyalandıktan sonra Hamburg’a doğru hareket ediyoruz.

Hamburg’da ilk durağımız merkez tren istasyonunun karşı tarafındaki Satrün mağazasının park yeri. Arabayı buraya bıraktıktan sonra trafiğe kapalı alışveriş caddesi Mönckebergstrasse üzerinden etrafa bakına bakına Rathausmarkt’a doğru ilerliyoruz. Eşimle birlikte daha önce de Hamburg’a birkaç sefer gelidiğimiz için hatıralar canlanıyor: "Bak burada şu vardı, burada şunu yapmıştık..." Konuşa konuşa ilerliyoruz.

Meydana varmadan soldaki Hauptkirche Sankt Petri’yi geziyoruz.

Hamburg şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Großes helles Zimmer + eigenes Bad, All you need - Room, Jugendstilwohnung in the Heart of Hamburg güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Alsterjuwel, Gastehaus HH- Winterhude, JB Whirlpool Suite Hamburg. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz THE MADISON Hotel Hamburg, Apartments A7, Apartment Hotel am Sand gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Schönes Stadthaus, MAC City Hostel, Generator Hamburg tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Hamburg aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Belediye binasının olduğu Rathausmarkt her zamanki gibi kalabalık. Meydanı ve çevresini dolaştıktan sonra alışveriş için hanımları serbest bırakıp 2 saat sonra buluşmayı kararlaştırıyoruz.

Hamburg

Biz tekrar geri dönerek Satrün mağazasından hanımın telefonu için kılıf alıyoruz. Sim kartı da kestirip Berlin’den aldığım yeni telefona taktırıyoruz. Tüm bu işlemleri mağazada çalışan Türk gençlerden biriyle hallediyoruz. Her zaman söylediğim gibi, Almanya’da dil sıkıntısı çekilmez. "Türkçe bilen var mı?" diye bağırsanız üç beş kişi bulursunuz. İstasyonun ön tarafındaki “Gaziantep Kebap Salonu, Beyti Mangal, Sait Köfte, Sönmez Market…” gibi Türk iş yerlerinin de bulunduğu Steindam Caddesi'ni geziyoruz…

Hanımlarla buluştuktan sonra, 53.550141,9.969051 koordinatıyla Hamburg’un dünyaca meşhur kırmızı noktalı bölgesi St. Pauli’deki Reeperbahn Caddesi'nin başına geliyoruz. Cadde üzerinde ve caddenin sonunda park yerleri var. Bölgeyi etraflıca gezdikten sonra teyze oğlu ile buluşmak üzere yola çıkıyoruz. Hamburg’un 110 km kadar kuzeyinde Jagel adlı çok şirin bir köyde su kayağı tesisi var teyze oğlunun.

Hamburg-1

Hamburg-2

3 gece orada konaklayıp bir gün diğer teyze oğullarının iş yerlerinin olduğu Damp kasabasını gezeceğiz. Bir gün de Kopenhang’a gidip döneceğiz. Jagel’le Danimarka sınırı 20 km.

Telefon ederek mangalı yakıp rakıyı soğutmasını tembih ediyoruz. 1,5 saat sonra evdeyiz. Odalarımıza yerleşip duş aldıktan sonra mangal başına geçiyoruz. Gecenin ilerleyen saatlerine dek sürüyor muhabbet.

Güzel bir kahvaltının ardından diğer teyze oğullarını görmek için 40 km kadar uzakta Baltık Denizi kenarındaki bir kasaba olan Damp’a gidiyoruz. En küçük teyze oğlunun orada “karavan kamping”i var. Büyük teyze oğlu da cafe-restaurant çalıştırıyor.
Her ikisini de ziyaret ediyoruz. Kampingdeki karavanlardan birkaçını inceliyoruz. Karavanla gezmenin çok zevkli olacağına karar veriyoruz. “30 yaş kadar daha genç olsaydım, mutlaka bir karavan alırdım” diyorum… Nedense gülüyorlar.

Hamburg-3

Hamburg-4

Hamburg-5

Hep birlikte yenen yemekten sonra Jagel’e dönüyoruz. Dönüş yolunda teyzeoğlu "Hadi Schleswig’i de gezelim" deyince hiç itiraz etmiyoruz. Almanya’nın kuzeyindeki bu küçük şehir bizi kendine hayran bırakıyor.

Hamburg-6

Hamburg-7

Hamburg-8

Hamburg-9

Yorgun ama mutlu eve dönüyoruz. Bir iki kadehle yorgunluğumuzu attıktan sonra dinlenmeye çekiliyoruz.
Ertesi gün Kopenhag'a gideceğiz.