24 SAAT YAŞAYAN ŞEHİR, DOHA

376205 Nis 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör05 Nis 201137620 Yorum

Bu şehir 24 saat yaşıyor. O zaman gece kluplerini de görmek gerekli. Taksi’ye biniyoruz. Şoforümuz Kenya’lı. Sohbet ediyoruz. 3 sene önce gelmiş çalışmaya. Burada kazanarak Kenya’daki ailesine para gönderiyor. Hayatından memnun. Ne kadar kazandığını soruyorum. “Ayda 1.200 – 1.500 $ arası” diyor. Ama hemen şunu da ekliyor. “Benim yaptığım işi bir Avrupalı ya da Amerikalı yaparsa o kişi 4.800 – 6.000 $ arası kazanıyor. Çünkü bizleri vasıfsız görüyorlar” diyor.

Burada taksi sistemi şu şekilde, AVM’den çıkıp taksiye binerken görevli bir memur, nereye gideceğinizi soruyor ve onu elindeki tabloya işliyor. Her taksi şöforü de günde belirli bir km’yi doldurmak durumunda.

Biz Kenya’lı bir şöforun son müşterisiydik. Buradaki halkın alkol tüketip, tüketmediğini soruyoruz. Tuhaf tuhaf bakıyor. “Herşeyi tüketiyorlar, çünkü yeni yeni görüyorlar” diyor. “Sadece alkol mü? Aftershave bile içenini gördüm” diyor. Ama alkollu araba kullanmak tamamıyla yasak. Emniyet kemeri takmamanın cezası ise 500$. “Katarlılar ne iş yapar? Hep geziyorlar” diyorum. “Katarlılar, tüm gün telefonda konuşur, annesiyle, eşiyle, arkadaşıyla. Parayı nerede harcayacağını düşünür. Alış veriş yapar. Dik yürür. Çok muhattap olmaz” diyor. Kendi ülkesinde sayıca azınlık olan tek ülke sanırım burası.

Al Mirqap ve Al Saad caddelerinden geçiyoruz. Çok lüks mağazaların yer aldığı caddeler buralar. Sıra sıra dizilmiş oto galeriler var. Oto galeri derken; Bentley Showroom, yanında Lamborcini showroom,... Ama vitrin camları toz içinde.

“Katarlılar; petrol devri öncesi ot ile besledikleri develerinin üzerinde çölde gezinirken, şimdi benzin içirdikleri son model arabaları ile lüks markaların yer aldığı caddelerde piyasa yapıyorlar” diyor Kenyalı şöforumuz. İşte Petrolün yoktan var ettiği minik ülke!

Gece hayatı için de pek çok seçenek var. Genelde büyük klüpler otellerde bulunuyor. Bizim taksicimiz bizi Le Cigale Otel’e bırakıyor. Al Mirqap caddesinde çok yeni yapılmış lüks bir otel. Hatta ilk açılışında Fransız Süperman olarak bilinen Alain Robert’i buraya getirmişler ve 100 metre yüksekliğe tırmanmış. Bu şovu da yaklaşık 200.000 kişi izlemiş. Şimdi daha net anlıyorum. Doha’da bu kadar çok Spiderman t-shirtü satılıyor olmasını. Neredeyse tüm gençlerin üzerinde spiderman t-shirtü var. Eşim ilk gördüğünde şöyle bir tepki vermişti: “Arabic Süperman”

Le Cigale otelin en tepesinde Skyview isimli bir club var. Çok şık ve avrupai bir havası var. Buraya girişte şort ile ya da parmak arası terlikle giderseniz kapıdan almıyorlar. Dress Code var ve içerideki insanlar ve ortam çok nezih.

Doha şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Marsa Malaz Kempinski, The Pearl, The Torch Doha, Al Jasra – Souq Waqif Boutique Hotels (SWBH). Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Saray Mshereb Hotel, La Villa Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Al Bidda - Souq Waqif Boutique Hotels (SWBH), Al Sadd Suites Hotel, Retaj Residence Al Sadd tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Doha aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Doha

Diğer popüler klup ise Ramada Otelin altındaki büyük disco. Girişi 20 $. Ancak bayanlardan ücret almıyorlar. Kapı girişinde mutlaka ID numaranızı ya da pasaport numaranızı bildirmeniz gerekiyor.
Biraz da eğlencenin ardından otele dönüyoruz, gecenin saat 3’ü ama hiç bir endişemiz yok. Çünkü suç oranı sıfır.