3 GÜNLÜK PARİS GEZİM

Bu yazı Gezimanya üyesi Fatma Başoğlu Karayaka tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Paris’e gitmeden önce internetten oldukça araştırma yapmıştım. Bu sebeple Paris’te kaldığım 3 gün oldukça kolay bir şekilde gezimi tamamladım.
Paris şehir merkezine geldiğimde ilk olarak Zafer Takı'nı gördüm.  Şanzelize’nin başında, 12 tane yolun kesişiminde, Napolyon’un emriyle yapımına başlanmış ve 30 yıl içerisinde tamamlanmış. Takı çevreleyen kemerlerin üzerinde Napolyon’un kazandığı savaşların adları yazılı. Ben tarihsel yapıları; müze gezmeyi çok sevdiğim için Zafer Takı’nı görür görmez çok heyecanlanmıştım.

Paris

Zafer Takı’ndan  aşağıya doğru Şanzelize Caddes'ine gittim; burada birkaç mağaza dolaştıktan sonra Concorde Meydanı’na geldim.
Meydanda biraz durup, daha öncesinde internetten yaptığım araştırmalara göre yönümü tayin etmeye çalıştım. Burada meydanın bir tarafında Şanzalize, bir tarafında Tuileries Bahçesi yer alıyor. Meydanda 3300 yıllık dikilitaş Mısır'dan getirilmiş.İlk günümde ben Opera Binası, Madeline Kilisesi ve Tuileries Bahçesi'ne gitmeye karar vermiştim. Önce Opera Binasına gitmeye karar verdim.Açıkçası Paris’te belirlediğim noktalar birbirine çok yakın; zaten çok güzel bir metro ağı var. Gitmeden önce metro ağının çok karışık olduğunu duyup korkmuştum; ancak indirdiğim offline uygulama sayesinde her yeri çok kolay buldum . Aynı zamanda otelim şehir merkezine uzak olmasına rağmen, merkeze gayet kolay bir şekilde gidip gelebildim. Opera binası bulunduğumuz noktaya çok yakın olduğundan yürüyerek gittim.
Opera binası hayatımda gördüğüm en güzel ve beni en çok etkileyen yapı. Açıkçası bir ara gezerken ağzım açık kaldı; öyle söyleyebilirim .
Opera salonundaki tavan süslemesi çok  etkileyici; salon 1900 kişilikmiş.Opera salonundan sonra yine yürüyerek Madeline Kilisesi'ne gittim.  Kilise adını Yeni Ahit’e göre öldükten sonra Hz İsa’yı ilk gören kişi olan Maria Magdalena’dan alıyor.  Kilise sütunlarla çevrili; tavanda 3 tane kubbesi var ve buralardan süzülen ışık genel itibariyle karanlık olan kiliseye hafif bir aydınlık katıyor.

Paris-1

Kiliseden sonra Tuileries Bahçesi'ne gittim. Tuileries Bahçesi, Tuileries Sarayı'nın eski bahçesiymiş. Saray 1871’de yıkılmış; bu sebeple bahçe şu an Louvre Müzesi'ne aitmiş gibi görünüyor. Bahçenin Louvre Müzesi tarafında olan çıkışında başka bir tak ‘’Arc de Triomphe du Carrousel’’ bulunuyor.  Bahçede havuz kenarında, ağaçların altında demir yeşil sandalyeler mevcut. Bende yakında olan bir marketten sandviç ve ufak şişe şarap alıp burada hem dinlenip hemde yemek yedim. İlk günü bu şekilde sona erdirdim.

Paris şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Maison Armance, Millésime Hôtel, Hôtel D'Aubusson. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hôtel Belloy Saint Germain, Hôtel Central Saint Germain, Hotel Royal Cardinal gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Peace & Love Hostel, Smart Place Gare du Nord by Hiphophostels, Le Regent Montmartre by Hiphophostels tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Paris aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İkinci gün önce Eiffel Kulesi'nden gezime başladım. Sabah saat 09:00 sularında bilet almak için sıraya girdim. Sanırım erken saatte gittiğimden dolayı sıra yoktu. Kulenin en üst katına çıkmak istiyorsanız; ona göre farklı bilet almanız gerekiyor. Ben sadece 2. Kata çıktım; çıkarken asansörle çıktım; inerken ise merdivenleri kullandım.

Paris-2

Eiffel Kulesi'nden sonra Seine Nehri ‘nde yaklaşık bir saat süren tekne turu yaptım. Tekne turunda Paris’teki hemen hemen önemli tüm yapıları gördüm.  Ardından Lüksemburg Bahçesi’ne gittim. Bahçe şu an Fransız Senatosu olarak kullanılan Lüksemburg Sarayı’na ait. Bahçede benım en sevdiğim kısım ise Medici Çeşmesi'nin yer aldığı havuz.

Paris-3

Lüksemburg Bahçesi’nden sonra Notre Dame Katedrali’ne gittim. Katedrale giriş ücretsiz ancak kulelere çıkmak istiyorsanız ücret ödemeniz gerekiyor. Notre Dame Katedrali’nin hemen karşısında Shakespeare and Company adlı kitapçıya girdim.
Bu bölgede yine öğle yemeğimi yedim. Bölgedeki restoranlarda indirimli menüler mevcut. Ben bu menülerden birisini seçtim; menümde Soğan Çorbası, Boeuf Bourguignon ve tatlı olarak da Creme Caramel bulunuyordu. İsterseniz bu seçenekleri değiştirebilirsiniz. Menünün fiyatı da gerçekten çok uygundu.
Daha sonra Montmarte Tepesi’ne (Ressamlar Tepesi) gittim. Buraya çıkarken füniküleri kullandım. Önce merdivenlerin hemen bitiminde bulunan Sacre Coeur Kilise’sine gittim.  Prusya Savaşı sırasında ölenlerin anısına yapılmış olan kilisenin dışı bembeyaz;  tavanda ise çok güzel süslemeler mevcut. Daha sonra meydanda bulunan ressamların resimlerini inceledim.

Buradan tekrar Şanzelize’ye gittim;  caddede bulunan mağazaları dolaştım. Tuileries Bahçesi'nde oturup dinlendim; hava karardıktan sonra Eiffel Kulesi'ndeki ışık şovunu izledim. Bu şekilde 2. Günü bitirmiş oldum.
3. gün ise erkenden kalkıp Louvre Müzesi'ne gittim. Müze o kadar büyük ki zaten daha öncede araştırdığım gibi bir günde bitirmek imkansız. Gezeceğim yerlerin önceden planını yapmama rağmen yine de kayboldum.  Benim en beğendiğim kısım Antik Yunan ve Rönesans eserlerinin bulunduğu kısım.
Öğleye kadar müzede kaldım. Sonrasında Petit Palais’e gittim. Burayı gezmek ücretsiz bu arada;  Monet ve Rembrandt’in eserlerinin bulunduğu çok güzel bölümler mevcut. Sonrasında Seine Nehri'nin kıyısında yürüyüş yaptım. Pont des Arts'a (Aşıklar Köprüsü) gittim. Akşam da otele geri döndüm.
3 günlük Paris gezisinde çok fazla yürüdüm; mümkün olduğu kadar her yere yürüyerek gitmeye çalıştım. Ulaşımı bence gerçekten kolay. Yemeklerini de beğendim. Şehrin zaten her sokağı ayrı muhteşem.