700 YILLIK BİR OSMANLI KÖYÜ: CUMALIKIZIK

790618 Haz 2015Gezi Notu
Tuğba CEBECİ BENLİTuğba CEBECİ BENLİGezgin18 Haz 201579060 Yorum

Yine sabahın erken saatlerinde yollardayız. Bu kez Bursa için saat 4’te düştük yollara. Planlar günler öncesinden yapıldı, her noktanın kilometresi hesaplandı. Her gezi öncesi içimde beliren o heyecanla bindik arabamıza. İlk durağımız 700 yıllık bir Osmanlı Köyü: Cumalıkızık

Cumalıkızık

Adından da anlaşıldığı üzere Cumalıkızık bir Kızık köyü, adındaki Cumalı kısmı içinse 2 çeşit rivayetten bahsediliyor. Birincisi o dönemde Kızık köylerindeki halkın cuma namazı kılma yeri olarak burasını kullanması, ikincisi ise kuruluş gününün Cuma olması sebebiyle bu ismin verildiği yönünde.

Cumalıkızık-1

Köyün girişinde araçlar otoparka yönlendiriliyor, buradan köy meydanına çıkıyoruz. Köy meydanında köylülerin yapıp satışa sunduğu ürünlerin sergilendiği tezgahlar kurulmuş. Alınabilecek ufak tefek hediyelik eşyalar var.

Cumalıkızık-2

Şansımıza bugün yağışlı Bursa ama yağmur ziyaretçileri engelleyememiş hayli kalabalık. Bu kalabalıktan ayrılıp köyün yukarısına doğru çıkıyoruz. İşte buralarda çıt çıkmıyor, sessiz sakin, sadece yağmur damlalarının sesini işitiyoruz.Yan yana sıralanmış evler genelde 2 ve 3 katlı, malzeme olarak taş ve kerpiç kullanılmış. Ne kadar hoş bu tarihi dokuda kaybolmak!

Cumalıkızık-3

Renk renk evler ve taş döşenmiş dar sokaklar… İşte UNESCO tarafından Dünya Mirası listesine alınan Cumalıkızık’ın, klasikleşmiş görüntüsü bu.

Cumalıkızık-4

Cumalıkızık-5

Cumalıkızık’a günübirlik uğradık biz, ancak konaklamak isteyenler için köyün içerisinde pansiyonlar var ayrıca yemek yiyebilecek kafeler de mevcut. Sıcak, doğal bir yer burası ama gelip birkaç gün kalmak sıkıcı olabilir. Çünkü köy küçük, burada kalmak yerine Bursa’da kalıp Bursa çevresini günübirlik dolaşmak yerinde olabilir tabi vaktiniz bolsa Cumalıkızık için de bol bol zaman ayırabilirsiniz ama benim bol vaktim olsaydı da bu hakkı Bursa’da gönlümü çalan zeytin güzeli Trilye’de kullanırdım. Tercih sizin.

Trilye ve Gölyazı notlarında görüşmek üzere…

Cumalıkızık şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Ayasofya Kabul Biletleri ve Kısa Karşılama Yürüyüşü (26.19 €), İstanbul Gecesi Tadım Rotası: İstanbullu Gibi Ye & İç (85 €), Dolmabahçe Sarayı, Boğaz ve Asya Yakası Turu (33.1 €), Istanbul Airport: Layover Tur Seçenekleri (174.57 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.