Mısır'ın Antik Tapınağı Abu Simbel ve Nefertiti

Abu Simbel, Güney Mısır’da bulunan antik bir tapınaktır. Mısır’ın en önemli firavunu olan 2. Ramses, Nubya’daki isyancıları bastırmak için yaptığı bir sefer sırasında bir fili takip etmiş. Bu fil de kendisini doğrudan Abu Simbel’e getirmiş. Ramses de buraya tapınak yaptırmaya karar vermiş.

Abu Simbel tapınaklarını 2. Ramses düşmanlarına ne kadar güçlü olduğunu göstermek ve en çok sevdiği karısı olan Nefertari’ye aşkını kanıtlamak için yaptırmış. 2. Ramses’in 8 karısı ve 100’ün üzerinde çocuğu varmış. Ama eşleri içinden en sevdiği Nefertari’ymiş. 2. Ramses M.ö 1225 senesinde vefat etmiş.

Bu tapınaklar 2. Ramses 22 yaşında iken yapılmaya başlanmış ve yapımı 20 yıl sürmüş. Abu Simbel dağındaki kayaların içi oyularak yapılan bu tapınaklar, Asvan barajı yapıldığında sular altında kalma tehlikesi ile karşılaşınca 1970 yılında yerinden taşınmış. Yaklaşık 300 bin ton ağırlığındaki bu tapınaklar yerinden sökülerek, 200 kilometre uzakta olan günümüzdeki bulunduğu yere tam 6 sene sonunda taşınarak yeniden kurulmuş. Bu devasa kayaların, heykellerin kesilerek tekrar burada birleştirilmesi sırasında heykellerin görünüşlerini bozmaması için estetik cerrahların bilgisi alınmış.

Büyük tapınak 55 metrelik bir kaya içine oyulmuş. Eski Mısır’ın 3 büyük tanrısı Ra, Amon, Harakhkes’e ve firavunun kendisine sunulmuştur. Tapınak girişindeki kapının 2 yanında kaideleri ile birlikte boyları 20 metreyi bulan 4 tane oturan Ramses heykeli bulunuyor. İçinde 18 metre eninde büyük bir salon bulunuyor. Salonda tavanı tutan 8 sütuna sırtını dayamış büyük Ramses heykelleri bulunuyor. Bu heykellerde Ramses, Tanrı Osiris’e benzetilmiş.

Küçük tapınak sevgili eşi Nefertari’ye ve Tanrıça Hator’a sunulmuş. Girişte kraliçe ve firavunu temsil eden 6 büyük heykel bulunuyor. 2. Ramses, bu tapınağın üzerine Nefertari’ye ithafen “Güneşin parladığı kadın” ibaresini yazdırmıştır. Ama ne yazık ki, Nefertari açılışa gelirken Nil nehrinde geçirdiği kazada ölmüştür.

Her iki tapınağın duvarlarında ve heykellerin bulunduğu kaidelerde 2. Ramses’in zaferlerini ve meziyetlerini anlatan hiyeroglif yazılarla bezenmiş.

Buradan sonra M.Ö. 14. Yüzyılda yaşamış olan Mısır kraliçesi Neferiti’nin köyü Nubya’ya geliyoruz. Buraya Felluca adı verilen Mısır’ın geleneksel yelkenli kayıkları ile ulaşıyoruz. Felluca’lar ile yaptığımız seyahatte çalgıcılar ve yerel şarkıcılar bize eşlik ediyor.

Köyün topraklarının büyük bir bölümü sular altında kalmış. Toprak evlerin bulunduğu ilkel küçük bir köy olsa da Nefertiti’nin köyü olmasından dolayı oldukça turistik. Nefertiti, adının kelime anlamı ise "güzelden gelen"dir. Mısır’ın en güçlü kadınlarından biri olan Nefertiti’nin mezarı ise Krallar vadisinde bulunmuştur. Başına sert bir cisimle vurularak öldürüldüğü düşünülmektedir.

Asvan'da konaklamak isterseniz, Nil kıyısında bulunan konumuyla dikkat çeken otellerden Sofitel Legend Old Cataract ve Mövenpick Resort Aswan konaklama imkanları ile çok tercih ediliyor.