ADANA'DA LEZZET TURU

206816 Ara 2015Gezi Notu
Merve KılıçMerve KılıçGezgin16 Ara 201520680 Yorum

Sınırlı vaktimiz var, izinlerimiz az diye aynı şehri yüzlerce kez keşfetmekten sıkıldığımız, yorucu dahi olsa kısa ama öz geziler yapmaya karar verdiğimiz günlerden birinde; ekibimizle birlikte kampanyalı uçak bileti ve rötarlar konusunda cömert bir havayolu şirketinden 2 ay sonrasına günübirlik Adana biletlerimizi almış bulunduk.

Sadece el çantası ile seyahat etmenin dayanılmaz hafifliği ile birlikte sabah saat 7'de Adana Havalimanı'na inmiş ve hemen çıkışta bulunan yerel bir araba kiralama şirketinden arabamızı 80 Türk Lirası'na kiralamış bulunmaktaydık. Adana'da her yerin birbirine yakın olması nedeniyle araba kiralama şansınız yoksa toplu ulaşım veya taksiyle şehri gezmekte zorlanmayacağınız kesin.

Adana

İlk amacımız istisnasız tüm arkadaşlarımızın tavsiyesi ve internet yorumları doğrultusunda ciğer yemekti. Demokratik bir çözüm süreci sonunda iki seçeneğimiz olan "Ciğerci Bedo" ve "Birbiçer Kebap" arasından Ciğerci Bedo'yu seçtik. Havalimanından çıktıktan yaklaşık 20 dakika sonra mezelerle donatılmış masamızda oturmuş heyecanla ve şaşkınlıkla ciğerlerimizi bekliyorduk. Şaşkınlığımızın sebebi, sabahın o saatinde birçok insanın kahvaltı niyetine ciğer yeme alışkanlığına sahip olması ve buna umarsızca uyum sağlamış olmamızdı. Ciğerler, açık ayran, temizlik, ilgi ve servisi ile itinayla tavsiye edebileceğimiz mekanlar listesine bir yenisini daha ekleyip yola devam ettik.

Adana şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Divan Adana, Sirin Park Hotel, Kristal Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Unver Hotel, Kismet Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Mercan, Adana Saray Hotel, Adana Kucuksaat Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Adana aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İkinci durağımız Adnan Menderes Caddesi üzerinde,barajın yanında bulunan çay bahçeleriydi. Piknik alanları yazan tabeladan içeri girdiğimizde bizi gölün yanına konumlanmış sağlı sollu bir sürü çay bahçesi bekliyordu.Harika bir manzara ve Aralık ayının ortasında bile yakıcı bir güneş eşliğinde üzeri ceviz ve çikolata parçaları bulunan sahleplerimizi huzurla yudumladık.

Adana-2

Planlı ve ne istediğini bilen bir ekip olarak amacımız saat 17:00'ye kadar gezip görmek,sonrasında ise kallavi bir kebap&rakı keyfi yapmaktı. Bu nedenle asağıda listelediğim yerlere sırasıyla ve hızlı ama anlamı turlar düzenledik:

• Taş Köprü
  • Kazancılar Çarşısı
  • Saat Kulesi
  • Merkez Park
  • Gençlik Köprüsü
  • Ziya Paşa Bulvarı

Navigasyon ve insani yardımlar eşilğinde yapacağınız; Taş Köprü, Kazancılar Çarşısı, Saat Kulesi ve Ulu Cami ziyaretinizden sonra hedeflediğiniz kalori kaybı ve bilgi birikimine sahip olmuş olacağınız kesin bu nedenle gelin dilerseniz öğle yemeği için otopark ve bir sürü kuş cinsinin bulunduğu ilginç bir hayvanat bahçesi ile aynı alan üzerine kurulmuş olan Kling Usta'yı deneyelim. Salaş mekanlara karşı gereksiz yere oluşturduğunuz bir antipatiniz yoksa, çevrenize önerebileceğiniz mekanlar listesine ekleyebileceğiniz bir mekan olduğu kesin. Etinin lezzeti, güveç inciği ve fıstıklı tel kadayıfı denemeye değer.

Almış olduğunuz yaklaşık 1 kiloyu, yerine yerleşmeden göndermek ve içinizi huzurla doldurmak amacıyla şimdi sizleri Sarıçam'da bulunan gölün üstüne kurulan, Gençlik Köprüsü'ne götürmek istiyorum. Ormanda yürüyüş yapabilir, yorulunca hemen gölün üstünde bulunan tekne kafede kahvenizi içebilirsiniz. Ördekleri, ağaçları, gölün içinde bulunan sazları, köprüsü ve teknesiyle fotoğraf çekmeyenleri sevenler için kaçırılmaması gereken bir alan olduğuna inanıyorum.

Akşam yemeğinden önce son olarak Adana'nın popüler bulvarlarından olan Turgut Özal ve Ziya Paşa'da küçük çapta bir hediye alışverişi turu düzenleyebilir,düzenli ve son derece temiz caddelerinde Bağdat Caddesi kıvamında bir tur atabilir ve Adana gençleri arasında son derece popüler hale gelen Pasta Bahçesi'nde lezzetli tatlıların ve taze çayın tadını çıkarabilirsiniz.

Bu üç paragrafa sığdırdığım ancak yaklaşık 8 saat süren turdan sonra sonunda, hak ettiğimizden son derece emin olduğumuz ve Onur Kebap'ın bizim için hazırladığı keyif sofrasında huşu içerisinde dizilmiştik. Adanalı arkadaşlarımız ile tüm gün boyunca edindiğimiz görüşleri paylaşıyor ve son derece sadece ama lezzetli yemekleri kelimenin tam manasıyla götürüyorduk :)

Hala genciz, daha ölmedik, şimdi gitmezsek ne zaman gideceğiz tarzında çeşitli motivasyon cümleleri eşliğinde 3 saatlik uykudan sonra yapmış olduğumuz tüm gün süren Adana turunun ardından kendimizi Maki Cafe & Bar'da bulduk. Daha önce eşine pek rastlamadım kokteyl ve shotları ile Adana'da yaşayn gençlerin en az İstanbullular kadar gece hayatından keyif aldıklarını da görmüş olduk. Özellikle içinde ayıcık jelibonlarının yüzdüğü ve adı son derece manidar olan ayıboğan shot ve içinde orman meyveleri bulunan ve onları istediğin zaman afiyetle yiyebilmemiz adına orjinal kaşığı ile birlikte gelen harika kokteyllerini tavsiye etmek isterim. Çerez yerine meyve, jelibon ve edamame getirmeleri ise hepsini tek tek seven biri olarak çok hoşuma gitti.

Not: Gün içerisinde gitmiş olduğumuz mekanların hepsinde fiyatlari İstanbul ile kıyasladığınızda; yaklaşık kişi başı 10-15 Türk Lirası kadar daha az ödeyeceğinizi bilmenizi isterim.

Adana-3

Adana'nın en sevdiğim yanı; lokasyon ve kültür olarak Doğu'ya yakınlığını ve Akdenizli kimlikleriyle kusursuz bir şekilde sentezlemiş olmasıydı. İstisnasız her sokak ve caddede bulunan portakal ve limon ağaçları, Türkiye'nin en büyük ve kesinlikle en bakımlı parkı olan Merkez Parkı, et yemeklerine sanata çevirmeleri, yardımseverlikleri ve insan ayırmayan bakışlarıyla hayranlık uyandırmak adına fazla bir çaba sarf etmelerine hiç gerek kalmıyor ve tekrar gidilmesi gereken bir şehirim daha oluyor.