Adım adım Bali gezisi - 2

Bali tapınakları ve yeşilliği ile birçok turistin gönlünü çelen yerlerden. Ada halkı da geçim kaynakları turizm odaklı olmasının da etkisiyle oldukça turistsever. Merkezi yerlerde nerdeyse herkes İngilizce konuşuyor. Tek dezavantajları her şeyi 3 katı fiyatına satmak istemeleri; bu nedenle sıkı pazarlıkçı olmalısınız bu adada. Biz adayı gezmek için özel şoförlü aracın verildiği turlardan faydalandık.

Bali hakkında pratik bilgiler ve gezimizin ilk kısmını merak ederseniz buradan ulaşabilirsiniz.

Gezi sırasında kullandığım harita ise burada.

Bali (Denpasar)

Havalanından aldığımız broşürleri inceleyip gezmek istediğimiz yerlere uygun olarak iki tur seçtik ve whatsapp üzerinden iletişim kurduk. Ertesi sabah belirtilen saatte rehberliğimizi yapacak olan şöförümüz bizi otelden aldı. Biz Bali Wings Tour ile gezdik sitesine buradan ulaşabilirsiniz.

İlk günkü turumuz sabah Barong Dansı ile başladı. İyi ve kötü ruh arasındaki savaşı konu alan bu dans mitolojik aslan figürü, dansçıların kıyafetleri ve makyajlarıyla masallardan fırlamış gibiydi.

Bali (Denpasar)-1

Bali (Denpasar) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Samblung Mas House, Surfer Garden, Turtle Island Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Evelina, Micost Homestay, de'kost. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Villa Saya, Mertha Yoga, Mangboo house gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Gandhi Hostel 2, Szabrian House, Morotai Camp Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bali (Denpasar) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ardından Ubud köyündeki MAS bölgesine gittik. Burada her köyün ilgilendiği bir sanat dalı var. Aile yadıgarı şeklinde nesilde nesile aktarılıyor. Kimi tahta oymacılığı yapıyor, kimi gümüş işliyor, kimi ressam, kimi taş işleri yapıyor. Özellikle aile büyüklerinin yaptıkları Avrupa'da sanat galerilerinde sergilenecek cinsten. Fiyat emeğe ve işçiliği göre artıyor tabi. Şoförle gittiğinizde şoförler de komisyon aldığı için pazarlık biraz da yukarıdan açılsa da yine de pazarlık yaparak iyi fiyatlara çok iyi hediyelikler ve hatıralıklar alabilirsiniz.

Bali (Denpasar)-2

Bali'nin verimli toprakları ve iklimi sayesinde her çeşit baharat, meyve-sebze yetişiyor. Hem kahve tadımı yapmak hemde bu baharatların ağaçlarını görmek için bunları yetiştiren bir çiftliğe gidiyoruz. Burada hindistancevizli, vanilyalı, zencefilli birçok kahve ve çay türü bulunuyor. Kopi Luwak ise dünyadaki en pahalı kahveler arasında sayılan kahvelerden ve anavatanında olmanın avantajıyla hem tadım yapıyoruz hem de uygun fiyata bulmuşken alıyoruz. Bu kahveyi bu kadar özel yapan ise Kopi Luwak denilen misk kedisinin dışkısından elde edilmesi. Böyle söyleyince çok çekici gelmiyor tabi ama bu kedicik sadece kahve çekirdeği yiyor ve adeta bir gurme gibi en kaliteli en tatlı olanları seçiliyor. Daha sonrasında dışkısından kahve çekirdekleri toplanıp işleniyor. Kahve ile aranız yoksa bile oralara kadar gitmişken almanızı tavsiye ederım. Ayrıca vanilya çubuğu/vanilya özütü ve hindistan cevizi ürünleri de burada çok uygun fiyatlı.

Bali (Denpasar)-3

Kahvelerimizi içtikten sonra volkanik bir dağ olan Kintamani Batur ve krater gölü olan Batur Gölü manzaralı restoranda öğle yemeğimizi yiyoruz. Hala aktif olan bu yanardağ en son 2000'de patlamış.Yaptığı hasar görülüyor. Batur Gölü ise içme suyu ve balıkçılık için kullanılmaktaymış. Yanardağ aktif olmasına rağmen çevresinde köyler de bulunmakta. Biz manzaranın yemek yiyerek tadını çıkarıyoruz ancak isterseniz gün doğumunu dağdan izleyebileceğiniz bir tur da bulunuyor. Ancak bu tur için gece yarısı 2.00'de otellerden alıyorlar. Belli bir yere kadar otobüsle gittikten sonra yaklaşık 2 saatlik bir tırmanış ile 1717 metreden güneşin doğuşunu izleyebiliyorsunuz.

Bali (Denpasar)-4

Öğle yemeğinin ardından sıra geliyor Bali'nin en eski ve büyük tapınağı olan Pura Besakih Mother Tapınağı'na. Hindu inancı içinde çok özel bir yer burası. Rehberimiz tapınakların yapısı hakkında bilgi veriyor ama bence gitmeden önce Hindu tapınakları hakkında biraz bilgi sahibi olursanız çok daha anlamlı gelecektir tapınak gezileriniz. Bu ana tapınağın en önemli yeri Hindu reenkarnasyon tanrısı Şiva'nın üç görünümünü temsil eden üçlü lotus tahtın olduğu yer. Geleneksel çatı yapısı da dikkatinizi çekecektir. Biz bahçesindeki kocaman ağacı da ayrı bir büyüleyici bulduk.

Bali (Denpasar)-5

Burdan sonraki durağımız Tegenungan Şelalesi. Buraya giderken içinizde mayo olmasını tavsiye ederim. Maalesef benim yoktu, oldukça özendim.

Bali (Denpasar)-6

Ve güneş batımına doğru benim en beğendiğim dans olan Kecak Fire Dance. Hindu Destanı Ramayana'dan alıntılanan bu dans maymun dansı olarak da biliniyor. Erkek dansçıların ateş çevresinde daire yaparak oturması ile gösteri başlıyor. Burada enstruman insan sesi, maymun benzeri hareketler yaparak hızlanan bir ritimde çak-çak-ça tarzında bir ses çıkarıyorlar. Amaç kötülükleri kovmak, ayinvari bir tarafı da var. Zaten sonunda gelen dansçı önce odaklanıp baya alevlendirdikleri ateşin üzerinden geçince de ayin özelliği iyice kendini göstermiş oluyor. Bu dans Uluwatu Tapınağı'nda da izlenebilir.

Bali (Denpasar)-7

Bali (Denpasar)-8

Akşam yemeğimiz ise gene tur programına dahil olan Jimbaran bölgesinde kumsalda balık. Buraya ulaşmak trafik nedeniyle biraz bunaltıcı da olsa ortam çok güzeldi. Yerel halk da balık yemek için buraya geliyor. Baya kalabalık ancak lezzetli ve çeşitli balık ürünleri var, okyanus kıyısında bu keyfi tadmanızı tavsiye ederim.

Bali (Denpasar)-9

Yazı dizisinin tüm bölümlerine ulaşabilirsiniz:
1. Bölüm
2. Bölüm
3. Bölüm

Sanem Coşkun

Daha detaylı bilgi ve fotoğraflara ulaşmak ve sorularınız için; blog: https://baileyslidipnotlar.wordpress.com instagram: https://instagram.com/sanemc/