ADIM ADIM BUDAPEŞTE

401628 Ara 2015Gezi Notu
Mehmet BABAMehmet BABAGezgin28 Ara 201540140 Yorum

Budapeşte'de 1. günümüzde hostelimize girişten sonra ilk gün şehri keşfe çıktık. Tuna (Duna) Nehri boyunca ilerledik. Solda nehrin kıyısındaki Gellert Tepesi'ni gördük. Sırasıyla Zincirli Köprü, sağda Parlamento binası, solda Buda Castle, nehrin ortasında Margaret Island. Dönüşte şehrin trafiğe kapalı Vaci Utra Caddesi'ni dolaştık.

Budapeşte

Margaret Island, müzik eşliğinde su dansları oyunlarının yapıldığı Budapeşte halkının rağbet gösterdiği gezinti yeridir. Margaret köprüsü ile bağlantılı bir adadır. İlginçtir ki seyyar satıcı hiç yoktu. Allahtan bir büfede berek adında (peynirli simit gibi) yazısını görünce neyse ki börek sattığını anladık. 11 Temmuz 2015 saat 16:00'da başlayan şehir gezimizde Peşte de günlük yürüyüşümüz 22 km.

2. gün

Sabah erken kalktık. 285 m yüksekliğindeki Gellert-Hill (tepesine) çıktık. Bu tepede fıçılar içinde Hristiyanlığı kabul etmeyenleri aşağı Tuna nehrine atıyorlarmış.

Budapeşte şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Budapest 5, New Design Apartment / Egyetem tér, Downtown apartment Szondi. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ferenciek -Budapest, Budapest Sweet Opera Lux Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Ferenciek tere-Budapest, Margit Apartment, Big Family Apartments tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Budapeşte aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Budapeşte-1

Tepe de özgürlük anıtı (Liberty Statua) vardır. Buradan şehri panoramik olarak izleyebilirsiniz. Sosyalizmi temsilen 2 heykel daha mevcut (elinde meşale bulunan sporcu ve canavarı (kapitalizmi) simgeleyen, canavarı öldüren adam heykeli.

Budapeşte-2

Sonrasında aşağıya nehre indik. Yol üstünde savaş ve tarih müzeleri bulunmaktadır. Müzelere girmeden Buda Castle’a devam ettik. Buda Castle’ı gezdikten sonra tekrar nehir kıyısına indik. Matthias Church ve Balıkçılar tabyasına gittik. Unesco kültür mirasında olan bu bölge çok etkileyici idi. Gezimiz bitince otobüs ile Parlamento binasının arka sokaklarına doğru Peşte’ye geçiş yaptık. Günlerden Pazar olduğundan parlamento binasını gezemedik.

Budapeşte-3

Dünyanın en büyük 2. sinagogunu gördük. Bu bölge Yahudi mahallesiydi. Burada 2. Dünya Savaşında ölenlerin anısına mezarlar ve isimler bulunmaktadır. Yahudi soykırımını anlatmak ve hatırlatmak için Tuna nehrinin kıyısına demirden kaldırıma perçinlenmiş boş ayakkabılar vardır.

Budapeşte-4

Sonrasında yürüyerek St. Stephen Bazilikasını gördük. Şehrin en büyük kiliselerinden olan bu binayı kadraja aldırmak için 50 m geriye gitmek gerekiyor.

Budapeşte-5

Kilisenin içini gezdikten sonra yürüyerek opera binasına ulaştık. Girişin ücretli olduğu binada sağdan girilmez yazan yerden bodoslama girdik. Kendimize hala inanamıyorum. Opera Viyana’daki kadar meşhur olmasa da akustik yapısının çok iyi olduğu anlatıldı. Zemin, sandalyeler ve üst katlar tahtadan yapılmış olup, zamanında soğutma yapabilmek için yerlere buz kalıpları konulmaktaymış. Bu sistem ile masraflı olduğu için operalar zenginlere hitap etmekteymiş. Opera perdesi yangın ihtimaline karşı demirden yapılmış fakat kumaş görünümlü. Operanın VIP si (loca) tabi ki kraliçenin maalesef kraliçe yalnız.

Budapeşte-6

Opera binasından sonra metro ile şehir parkına ulaştık. Parkın içinde av malzemelerinin sergilendiği bir müze, hayvanat bahçesi ve Szcehenyi Bath (kaplıca termal) bulunmaktadır. Biraz dinlendik ve Kahramanlar Meydanına yürüdük. En üstte Cebrail heykeli onun altında 5 adet ata binmiş kahramanların heykelleri bulunmakta; tabi ki en önde şehrin kralı Arpad. National Museum ve Art museum kahramanlar meydanının iki yakasında yer almaktadır.

Budapeşte-7

Tuna Nehrine dönüş için yaklaşık 1.5 saat Margaret köprüsüne kadar yürüdük. Türk caddesinden sonra  Bektaşi dervişi Gülbaba’nın türbesini ziyaret ettik.

Budapeşte-8

Gül Baba’dan aşağı köprüye doğru inince sağda çok lezzetli geyik eti yiyebileceğiniz lüks bir restoran var. Trofea-Grill isimli bu restoran fix menü çalışıyor. Sadece geyik eti yemek istediğinizi söylerseniz ucuza kapatabilirsiniz. Sonrasında Margaret köprüsünden geçerek şehrin caddelerinden yürüyerek Zincirli köprüye ulaştık. Günlük yürüyüşümüz 32 km.

Budapeşte-9

Hiç konuşmuyor ya da sessiz konuşuyor insanları. Erkekler hiç mi hiç konuşmuyor. Enerjileri çok düşük, insanların hırsı ve heyecanı hiç yok. Birçok genç dilenci ve sokak insanı var yollarda. Şehir tarihi fakat insanlarında şehrin ihtişamını kaldıracak özgüven yok gibi. 2-3 saat yürümemize rağmen 10 yaş altında hiç çocuk görmedik. Demir perde şehirlerinin belki de en gelişmişi fakat kapitalizmle-kominizim arasında sıkışıp kalmışlar. Toplam nüfusu 10 milyon olan Macaristan‘ın başkenti Budapeşte’de 2 milyona yakın insan yaşıyor.

Budapeşte-10

Özellikle parlamento civarında, imparatorluk mirası olduğu her halinden belli koskoca binaları var. Bu binaların birçoğu balkonsuz, dik çatılı ve soğuk yerleşimler. Bu evlerde yaşam belirtisi yok.

Budapeşte; Avrupa’nın incisi, gecesi en güzel şehirlerindendir. Tuna, türküdeki gibi akmam diyor adeta süzülüyor. Margid köprüsü ile Zincirli köprü arasında nehir genişliği yer yer 300-400 metreyi bulmakta. Nehir üzerinde birçok köprü, restoran, gece kulübü ve gemi turları mevcuttur. Çeşmelerinden su içilebilen ucuz bir orta Avrupa şehri.

Para Birimi: Forint, 1€=300 forint ve 1 TL yaklaşık 100 forint.

1970’li yıllarda yapılmış metroları var. Ulaşım rahat, çalışanlar yaşlı.

Şehir kapalı pazarı yakınındaki Budapest Hostel; temizliği, rahatlığı konumu, ucuzluğu, çalışanları ve birçok özelliği ile tarafımızdan tavsiye edilir.

Budapeşte şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Airwheel Segway Tours Budapeşte (30 €), Budapeşte: Noel Arifesi Dinner Cruise ve Piyano göster (83 €), Budapeşte: Akşam Yiyecek ve İçecek Tadım Turu (82.03 €), Budapeşte: Manzaralı TukTuk Tur (45 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.