ADIM ADIM BURGAZ'I GEZİYORUZ

Bu yazı Gezimanya üyesi Pınar Bulut tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Bayağı bildiğin büyük şehir. Çarşılar, AVM'ler, geniş caddeler evler. Ama bilmediğin gibi bir şehir. Koskocaman enfes parklar, ulu ağaçlar, enfes sapsarı kumlu tertemiz plajlar, huzurlu insanlar var.

Koskoca şehrin nüfusu 200 bin kişi. Yani trafik var diyorlar ama bi gülesi geliyor insanın. Bulgaristan‘da nüfus hızla azalıyor. Asgari ücret 360 leva (180 Euro) Kimse çocuk yapmıyor, ya da 1 tane. Çoğu genç ailesini geçindirmek için Avrupa’da bir yerle gurbette. Sokaklarda boş evler, hatta bomboş köyler dolu bu memlekette.

Burgaz
Burgaz'ın modern yüzü

Burgaz-1

Burgaz bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Burgaz‘da da durum aynı. Hayat her yerde zor ve acımasız elbet. Bulgaristanda kadınların emekli olabilmesi 35, erkeklerin ise 38 yıl çalışmaları gerekli. Hem de bu ücretlerle. Tüm bunlara rağmen sakin, sabırlı ve tevekkül bir hali var Burgaz'ın. Şehrin her yerinde yüzyıllık ağaçlarla dolu tarihi taş binalardan mı geliyor, yoksa bu tertemiz devasa güzel parklardan mı diyorum onlardaki bu sukünet. Hiçbir şey yapmadan yalnız 2 gün Burgaz'da gezmek, geniş kumsallarda engine bakıp huzuru içine çekmek için bile gelir insan Burgaz'a.

Burgaz şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz My cosy place, Ganz Real Estate Sarafovo 4, Homestay By the market güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Apartment DENI, Apart Blue Marine, Sweet Studio. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Уютно студио в центъра на Бургас, Apartment Vesko Sea, Apartment Perushtiza gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Вила МИЛЕНА, Ideal Apartments & Rooms, Bojur tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Burgaz aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Burgaz-2
İstanbul-Burgaz yol haritası ve süre

Peki Burgaz'a nasıl gidilir? Daha önce okuyanlar bilir. Burgaz'a kendi aracınla gitmek isteyenler için sizi şöyle bir tık alalım lütfen. Elbette kendi arabanla Bulgaristan'a gitmek en keyiflisi ve kolayı bana göre. Ama başka yolu yok mu? Elbette var. Hatta oldukça ucuz, rahat ve konforlu. Ben burada fazla dolaşmam, şehir içinde takılırım derseniz size bulabildiğim otobüs firmalarını öneririm. aşağıdakilerden birinı tıklayıp kolayca rezervasyon yaptırabilirsiniz.

İstanbul Seyahat
Metro Turizm
Alpar Turizm
Has Turizm
Avar Turizm

Genelde 75 -80 Tl civarı Burgaz'a otobüsle seyahat edebilirsiniz bunlardan biriyle. Ha unutmadan! Burgaz'da bir havaalanı var. Ancak Türkiye'ye uçuş yok. Ama ucuz uçuşların bulunduğu bu havaalanını bir atlama taşı olarak kullanma fırsatını da göz ardı etmeyin derim ;)

Burgaz-3

Peki, buraya ulaştınız. İyi de Burgaz'da gezip görülecek yerler neresi var diye sorarsanız. Ben tam gün hiçbir şey yapmadan sakin bir parkta oturup kitap okumayı tercih ederim ama Kutubalığı'nız elbette başka yerler de keşfetti size. Burgaz'da gezip görülecek yerler için şu aşağıdaki linklerden birini veya birkaçını deneyebilirsiniz mesela:

Burgaz-4

Sea Garden Deniz Parkı: İşte burası beni benden alan, hemen kendine aşık aden huzur dolu bir yer. Hafta sonları çok sayıda gelin-damat fotoğraf aktiviteleri gördüğümüz bu parkta isterseniz hemen merdivenlerden inip aşağıdaki enfes plajda güneşlenip yüzebilir, isterdeniz de parkta çeşitli yerlere konmuş bu kitap dolaplarından bir tane alıp tüm gün kuşların eşliğinde kitap okuyabilirsiniz. (Bulgarca'nız yoksa kitabınızı yanınızda getiriniz pliiiz)

Burgaz-5

St. Anastasia Island: Hemen deniz parkındaki iskeleden gidebileceğiz küçük motorlarla gidebileceğiniz bu ada Karadeniz'in ender bulunan adalarından biri. Üzerindeki hoş şapel, restoran ve deniz feneriyle fotoğraf meraklıları için inanılmaz hoş manzaralar ile keyifli bir öğleden sonra fırsatı sunuyor. Vakti olanlar için bulunmaz fırsat. Ada hakkında ayrıntılı bilgiyi buradan da bulabilirsiniz.

Burgaz-6

Burgaz Kum Heykeller Festivali: Mutlaka Burgaz'da  görülecek yerler arasında bana göre. 7 yıldır düzenleniyor. . 1 Temmuz 15 Eylül arasında onlarca değişik ülkeden gelen kum heykeltraşları o sapsarı harika kumlara enfes ve devasa kum heykeller yapıyor. Hem yapılışlarını izlemek hem de sanatçıların bu birbirinden eğlenceli dev kum heykellerini görmek unutulmaz bir keyif. İşte size ufak ve keyifli bir video. Bundan sonra plajda kumdan kale yaparken çok daha yaratıcı olacaksınız. Festival hakkındaki diğer ayrıntıları Sand Fest Burgas da bulabilirsiniz. Sayfayı Türkçe'ye çevirmeniz yeterli

Burgaz-7

Tüm bunların dışında Burgaz'da gezlecek yerler oldukça fazla. Onlarca müze, galeri arkeolojik kalıntılar, harika plajlar Avm'ler ve hatta bir tuz gölü ve tuz müzesi bile var.

Peki iyi hoş da Burgaz'da yeme içme konusunda ne yapalım derseniz, elbet Balkan mutfağının en lezizini ve ucuzu bulacağınız restaurantlar dolu. Bu adresten bakabilirsiniz Ama ben size özellikle taze, leziz balıkları ve deniz ürünlerini, enfes salataları, şahane midyeleri ve karidesleri oldukça hesaplı bulacağınız Altın Çapa Restaurant'ı fena halde tavsiye ediyorum.

Burgaz-8

Aman yakınmış, kolayca gider bir hafta sonu gezer gelirim dediğiniz Bulgaristan'ın sayfiye şehri Burgaz sizi gerçekten şaşırtmaya, kendini hayran bırakıp fena özletmeye hazır. Geçen yazdan arta kalmış azıcık Shengen vizeniz, bolca merakınız, keşfetme tutkunuz varsa ve bu aralar da bir maniniz yoksa sizi de bekleriz efendim :)

Burgaz-9

Burgaz-10

Hepsi ve daha fazlası için: www.kutubaligi.com

Pınar Bulut kullanıcısının resmi

Pınar Bulut

Gezmeye bahane arayan, sebep yoksa icat çıkartan, yol olmazsa gökyüzüne merdiven dayayan, sineğin yağını hesaplayıp sırf gezme olsun diye öküz altında buzağı arayanların sayfası. Öyle çok fazla ansiklopedik bilgi yok. (Bir Wikipedia değilim yani) Açık bir vizyonu, gizli bir misyonu var. Gizli görev şu; Ben gezdim sen de gez, sen gördün o da...