AĞVA’DA DOĞAYLA İÇ İÇE BİR HAFTA SONU

Uzun süredir gitmek istediğim Ağva’ya sonunda bir hafta sonumu ayırarak gittim. Yazın oldukça kalabalık olan Ağva, sonbaharda biraz sakinlemiş görünüyordu. İstanbul’un yanı başında, yeşil ve mavinin iç içe geçmiş olduğu bu güzel kasabanın nüfusu 3000 civarında.

Ağva

İstanbul’dan Ağva’ya çok kısa bir yolculuk ile ulaşılabiliyor; İstanbul’a mesafesi sadece 97 km. Nerede kalacağım konusunda ise yeni bir keşfim bana oldukça yardımcı oldu. Online alışveriş yapmayı seven biri olarak kalacağım yeri ayarlarken, yeni keşfim Bonusbay.com’dan yardım aldım. Hem de yaptığım alışverişin bir kısmını para iadesi olarak geri aldım. Mağazalar hakkında bilgi veren sayfa açıldığında alışverişimin % kaç oranını geri alacağımı söyleyen bir sistem var.

Ağva-1

Ağva bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Sistemden faydalanabilmek için önce Bonusbay.com’a üyeliği gerçekleştirdim sonra da kategorilerden “seyahat”i seçip yoluma devam ettim : ) Birçok başka kategori de bulunuyor. Ayrıca uçak bileti ve araç kiralama konusunda da kategoriler mevcut, gelecek gezilerim için aklımın bir köşesinde olacak.

Ağva şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Kapım Otel Ağva, Ağva Sahil Yıldızı Hotel, Ağva Palas.gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un Ağva aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Sabahın erken saatlerinde düştüm Ağva yollarına… İstanbul’a yakın bir yerde birkaç saat de olsa dinlenmek oldukça iyi geldi. Burada özellikle Kilimli ve Kadırga koylarını görmelisiniz. Ağva ve çevresinde farklı uygarlıklara ait tarihi kalıntılara rastlamak da mümkün. Bu nedenle Kalemköy’ü de ziyaret edip Bizans’a ait kilise ve mezar kalıntılarını görebilirsiniz.

Göksu ve Yeşilçay derelerinin ortasında yer alan Ağva’da civarı keşfetmek oldukça keyifliydi. Fotoğraf çekmeyi sevenler için oldukça hoş bir seçim. Ağva'ya gelirken yanınıza fotoğraf makinenizi almayı unutursanız, benim gibi çok pişman olabilirsiniz.

Ağva-2

Kayalıklarının beyaz olması ve duvaklı bir geline benzemesi sebebiyle Gelin Kayası (Gelinkaya) adı verilen yeri de ziyaret ettim. Saklı Göl’ün de Ağva ziyaretçilerinin ilk duraklarından biri olduğunu duydum fakat oraya gitmek mümkün olamadı ne yazık ki… Trekking turlarının mevcut olduğunu biliyordum ama bu planı gelecek sefere bıraktım. Zaten kısa bir süre sonra yeniden böyle doğayla iç içe olmayı isteyeceğim gibi geliyor : )

Taze balık konusunda oldukça popüler olan bir restoranda da afiyetle yemeğimi yiyerek otelime döndüm. Balık restoranları konusunda başka alternatifler bulunuyor.

Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim Cuma günleri kurulan pazarın da çok güzel olduğu söyleniyor. Hafta içi yolunuz düşerse aklınızda olsun. Birçok taze ve doğal ürün satışı oluyormuş. Ayrıca Ağva’da Şile bezini de her yerden satın alabilmeniz mümkün.

Özlem Mete

Gezimanya’nın en çok soru soranı, her şeyi madde madde not alır sonra sorular silsilesi başlar. Gezimanya’da yaptığı içerik düzenlemeleri, duyurular, etkinlikler, söyleşiler arasında kendini kaybediyor. Uluslararası İlişkiler eğitimi aldı ama editörlük, hayallerinin mesleği oldu. Çok yazar, çok konuşur; sustuğunda da size soracak yeni sorular...

TC Mete Atayata kullanıcısının resmi
TC Mete Atayata
Per, 10/02/2014 - 03:08
Ağva nehri üzerinde kanoyla gezinmenizi tavsiye ederim. Civardaki otantik mekanları hem yakından görme imkanınız olur hem de tam anlamıyla doğayla iç içe olursunuz. Özellikle sazlıklar arasında gezinmek büyük keyif