AKDENİZ'İN İNCİSİ MALTA

174521 Eki 2016Gezi Notu
ramazan yakaramazan yakaBronz Yazar21 Eki 201617450 Yorum

Akdeniz'in incisi Malta'ya gidişimiz yaklaşık olarak 4 yıl önce falandı. Aylardan temmuz...

​Malta tarihi, eskiden bulunduğu konum ve sahip olduğu plajlar bakımından önemli bir yere sahiptir. Festivaller bölgesi olarak da anılan Malta, Avrupa'nın en iyi sahillerine sahip ada ülkesi. Arap hakimiyeti dönemindeki şövalyeleriyle de biliniyor.

Avrupa ve birçok yerden turist çeken Malta gençler için de bir dil öğrenme yeridir. Ülkede İngilizce konuşulmakta. Trafik ise sağdan akar. Araştırdığımız kadarıyla örneğin 4 haftalık İngilizce kursu 500 Euro'dan başlıyor. Dünyada İngilizce eğitimi için en ucuz ülkelerden biri anlayacağınız. Yılda beş ay denize girilebilmesiyle ve popüler batı bölgelerindeki Ghajn Tuffieha ve Golden Bay ile Akdeniz'in cenneti. Gnejnebay ve Gozo, Ramlabay en turistik yerlerinden. Buralardan başka hiçbir yerde göremeyeceğiniz kayalık manzaralarını da fotoğraf arşivinize ekleyebilirsiniz.

Malta

İster kalabalıkta festivallere katılın ister Paradise Bay bölgesinde sessiz bir tatil geçirin; Malta her anlamda tatil ihtiyacınıza cevap verecektir. Festival demişken Malta oldukça zengin bir yer. Dini festivaller, havai fişek gösterileri, sokak partileri, sergiler ve müzik gösterileri, konserler kısacası bulabileceğiniz her şey var. Yerli halktan öğrendiğimiz kadarıyla Malta'nın her köyünde kendi azizi var ve kendilerini ruhani olarak koruduklarına inanılırmış, biz onların yalancısıyız.

Malta'nın tarihi dokusu insanı büyülüyor. Biz daracık, tarih kokan sokaklarında geze geze kaybolduk. Arap, Osmanlı ve Roma hakimiyetinden izler görmek olası. Evlerinin yapısı ve dar sokakları insanı gezerken büyülüyor, yerel halk da çok sıcakkanlı. İngilizce'den sonra ikinci dil Arapça diyebiliriz. Birçok Arap kökenli insan hala burada yaşıyor. Konuştuğumuz kişiler kendilerinin yüzyıllardır burada yaşadıklarını, hatta dedelerinin hikayelerini bile anlattılar ve Türklere de sempati ile yaklaşıyorlar.

Sokaklarda gezinirken yöresel Malta lezzetlerini tadabilir ve en ünlü tatlısı Qubbajd'ı deneyebilirsiniz. Ben çok beğendim ama nedense eşim Nil beğenemedi, kendisi daha iyisini yaparmış. Aslına bakılırsa Malta, iki önemli adadan oluşuyor: Valletta ve Gozzo. Tarihi adada kireçtaşlarından yapılan eserleri ve mağaraları ile ünlü keşfedebileceğiniz çok yer var.

Özel turlar da düzenleniyor ama biz kendi başımıza gezmeyi tercih ettik. Bu arada Game of Thrones dizisindeki Drogo ve Denearys'in düğünü de ve Troy filmindeki bazı sahneler burada çekilmiş hayranlarına duyurulur.

Keşfedilmeyi bekleyen Ortaçağ'dan kalma tarihi ve dar sokakları, festivalleri, Avrupa'nın en iyi kumsalları, bahçeleri, Malta şövalyeleri, Cam Müzesi, Malta Kalesi ve Baltık Denizi manzaraları ile bizlerden tam puan aldı. Buralarda gün batımını izlemekde bir harika... Yolunuz bir gün Malta'ya düşerse aşağıdaki yerleri görmeden gelmeyin:

St. Paul's Catacombs, Milli Savaş ve Arkeoloji Müzesi, Kırmızı Kule, Lower Barrakka bahçeleri, Parish Kilisesi ve Aziz Paul Kilisesi ve Cam İşçiliği Müzesi...

Bir de gitmişken Malta şövalyelerine bizden selam söyleyin...

Malta-1

Malta şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Valetta: Ses Turu, Harita ve Yol Kendinden Kılavuzlu (8 €), Gozo 1 Gün Hop-On Hop-Off şehir gezileri Otobüs Turu (18 €), Playmobil FunPark ziyaret ve fabrika turu (25 €), Valetta Yürüyüş Turu Tamamlandı (20 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.