AKVARYUMUN İÇİNDE, KAOFU ATOL / MALDİVLER’DE...

Maldivler’de beni en fazla heyecanlandıran şey, scuba tabii ki. İlk gün öğleden sonra sadece maske ve şnorkel ile yüzerken gördüğüm eşsiz su altı, scuba da göreceklerimin sadece bir başlangıcıydı. Bu nedenle de oldukça heyecanlıydım.

Bembeyaz kumsallar, turkuazın en güzel tonunda bir deniz, rengarenk su altı, ılıman bir hava... Daha ne isteyebilirim ki?

Kaofu Atoll

Sabahtan oryantasyon dalışı yapıyoruz. İskelenin yanından suya iniyoruz, su altında yolumuzu kaybetmeyelim ve akıntıya karşı ilerleyebilelim diye tren rayları gibi halatlar döşemişler. 3 - 4 metre mesafede yaklaşık 100 metre ilerledikten sonra bir vadiye geliyoruz ve inanılmaz bir manzara karşıma çıkıyor.

Muhtemelen hepiniz Kayıp Balık Nemo’yu izlemişsinizdir. İşte Maldivler’de dalmak buna benzer bir şey. Sanki o filmin içindeyim ve yanımdan Dolly’ler geçiyor. Karadeniz’in kısıtlı görüş alanından sonra burası rüya gibi. Suyun 15 metre altında bile her yer pırıl pırıl, görüş mesafesi en az 50 metre. Gerçekten inanılmazdı.

Öğleden sonra ise tekne ile açılıyoruz. Okyanusta olmanın verdiği duygu bir yana gerçekten muhteşem. Bir gün önce yağmur yağdığı için dalış hocamız görüş alanının biraz kısıtlı olduğunu söylüyor.

Kaofu Atoll-1

Kısıtlı hali bile gerçekten çok berrak. 25 metre kadar derinliğe iniyoruz. Üstümüzden bir vatoz sürüsü geçiyor. Dalış yapanlar için burası gerçekten harika. Gördüğüm üç tane de Müren balığı cabası. Hayatınızda ölmeden önce yapılacaklar listesine ekleyin.

Denemek isteyenler için scuba haricinde jet-ski kiralayabilir ya da su kayağı, sörf yapabilirsiniz. Yani deniz ve denizle ilgili her imkan mevcut. Yok, yok…

Kaofu Atoll-2

Dalış dönüşü sonrası tabii ki sudan çıkmak yok. Restorandan aldığımız ekmekleri avucumuza alarak denize giriyoruz. Denizin içindeki bir kayanın üzerine oturuyoruz ve elimizdeki ekmeklerle etrafımızdaki balıkları besliyoruz. Daha doğrusu biz birşey yapmadan onlar çevremize toplanıyor ve elimizdeki ekmeği yemeye çalışıyorlar. Su altı kamerasıyla harika çekimler yaptık. Biraz elimizi ısırdılar ama ne yapalım, fotoğraflara değdi doğrusu.

Kaofu Atoll-3

GÖKÇE YILMAZ

1982 yılında İstanbul’da doğdum. İlk ve orta öğretimini Sinop’ta gördükten sonra, lise eğitimi için İstanbul’a yerleştim. HASAL’den 2000 yılında mezun olduktan sonra babamın yolunu izleyerek İstanbul üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesine girmeye hak kazandım ve Cerrahpaşa’lı olmanın ayrıcalığını yaşadım. 2008 yılında girdiğim TUS sınavı...