ALAÇATI

Bu yazı Gezimanya üyesi Özgür Çağdaş tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Çeşme, çok sık geldiğim bir yer olmakla beraber, Alaçatı'ya epeydir gelmemiştim. Çok güzel evlerle ve sokaklarla dolu şirin bir Ege kasabası Alaçatı. Alaçatı Belediyesi süper bir kural koymuş, çirkin görünümlü plastik sandalye, şemsiye kullanımını yasaklamış. Dış cephe konusunda oldukça katı kurallar koymuşlar. Tarihi sokakların olduğu yerlere araba girişini yasaklamışlar, sonuç olarak da çok iyi bir seyahat destinasyonu olmuş.

Alaçatı

Alaçatı-1

Alaçatı-2

Alaçatı'nın en büyük özelliklerinden biri önemli bir sörf mekânı olması. Her yıl pek çok sörfçü buraya gelir. Sörf yapmayı öğrenmek isteyen pek çok kişiye ders veren yerler de mevcuttur.

Alaçatı şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Alaçatı Cadde 75 Luxury, Alura Boutique Hotel Çeşme, Köşe Konak Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Beyaz Ev Hotel, Afet Hanım Konağı, Art Alaçatı Otel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Alaçatı Wood Town, Porto Beach Resort Exclusive, Seya Beach Hotel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Alaçatı aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Alaçatı-3

Ayrıca burada her yıl "Alaçatı Ot Festivali" yapılır. Bildiğiniz çayır mera otları için bir festival. Ege bölgesinde sazlık/otluk/ormanlık alanlarda her daim çeşit çeşit bitkiler yetişir, bu bitkilerin de birçoğu yenilebilir. Bir yarışma yapılır, herkes belli süre dolaşır yeşillik alanda. En çok farklı "yenilebilir ot" getiren, yarışmayı kazanır. Kaldığımız oteldekilerin söylediğine göre bu yılki birinci, 200'e yakın değişik "yenilebilir ot" bulmuş.

Alaçatı-4

Alaçatı-5

Alaçatı'da Sakin Ev Otel'de (oteller.gezimanya.com/Hotel/Sakin_Ev_Hotel.htm) kaldık. Çok muazzam odaları ve otantik bir iç tasarımı var. Sahibi eski ve harabe halinde aldığı oteli; bazı odalarında şöminesine varana kadar retro bir şekilde dizayn etmiş.

Alaçatı-6

Alaçatı-7

Tüm eşyalar eski ahşap. 50 yıllık ahşap yatak bile var. Tabi 50 yıllık yatak deyince korkmayın, yatak inanılmaz rahat. Abartmıyorum, yataklar cidden özel yatak. Masaj yatağı türevinde yataklarda vücudunuz inanılmaz rahat ediyor.

Alaçatı-8

Ayrıca Alaçatı/Çeşme civarına gelecek olursanız, Ilıca'ya da uğrayabilirsiniz. Merkezindeki sahiline arabayla 1-2 dakika, yürüyerek 10-15 dakikalık yürüme mesafesinde. Burada denizin içinden termal sular çıkıyor. Ücretsiz olarak bu termal suların içinde yüzebilirsiniz, açık alan.

Çeşme'ye veya Alaçatı'ya kendi aracınızla ulaşım için ücretli Çeşme otobanını veya ücretsiz yan yolları deneyebilirsiniz.

Birazdan Alaçatı'dan, Şirince'ye doğru yola devam edeceğiz.

Özgür Çağdaş kullanıcısının resmi

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...