ALASKA’NIN EN BÜYÜK BUZULU: MENDENHALL BUZULU, JUNEAU

Alaska’nın en büyük buzulu Mendenhall buzulu. Buzulun kalınlığı 30 metre. Uzunluğu 2,5 km ve en geniş yeri 600 metre.

1997 senesinde 90 metre gerilemiş. 2004 senesinden bu yana 600 metre çekilmiş. 2030 senesinde Mendenhall buzulu kalmayacak deniliyor. Çünkü buzul git gide küçülüyor. Buzulun sağ ve sol taraflarında çağlayanlar var. Ama kışın bu çağlayanlar donduğu zaman onlar da buzul gibi görünüyormuş.

Juneau

Üzerinde bulunup fotoğraf çektiğimiz alan çok yakın bir zamana kadar buzul altındaymış. Eridikçe geriye çekilme olurken buzul, kayalar üzerinde tırmık izleri gibi izler bırakmış.

Juneau bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Juneau-1

Buraya tepeye bir de içerisinde restoran ve buzulların tarihini anlatan bir müze içeren bir yapı inşa etmişler. Buradan bir dürbün ile buzul üzerindeki kristallere kadar görebiliyorsunuz.

Normal şartlarda biz helikopter ile Mendenhall buzulu üzerine inecektik ancak maalesef hava şartları izin vermediğinden inemedik. Ve tekrar şehir merkezine gitmeye karar verdik.

Juneau şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Glacier Guest Room, West Glacier Room güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri The Bungalow, Beachside Villa Luxury Inn, Silverbow Inn. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Aspen Suites Hotel Juneau, Extended Stay America - Juneau - Shell Simmons Drive, Frontier Suites Airport Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz West Glacier Room, Glacier Guest Room, Grandma's Suite tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Juneau aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Juneau geziniz sırasında konaklamak için  Silverbow Inn ve ya Aspen Suites Hotel Juneau otellerini tercih edebilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur. 1997 - 1999 İstanbul Üniversitesi Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, 1999 - 2000 İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakultesi Antropoloji ve 2000 – 2004 Marmara...